Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[CSS] Zwarte achtergrond bij filter:alpha(opacity=100);

Pagina: 1
Acties:

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 11:07
Ik kwam me toch een raar probleem tegen. Voor een site werk ik met opacity scripts. Deze faden een div in en uit, dmv opacity. Ik gebruik dit script.

Maar, nu blijkt, als ik alpha(opacity=xx) meegeef aan een element, dat IE hier een zwarte achtergrond achterplaatst! background: none/transparent werken niet.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/8xt0g4.gif

Zie het blok achter de tekst.

De CSS voor het blok is:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
#i_txt { 
margin-left: 327px; 
margin-top: 25px; 
position: absolute; 
width:412px; 
}

Dit gebeurt bij elk element met een opacity setting op mijn pagina.

Heeft iemand een idee wat dit is en hoe het op te lossen valt?

Bij voorbaat dank!

Homey — Critics are those without skills to create.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan je een voorbeeld online zetten? IE6 of IE7?

• WeeJeWel
Blaise schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:27:
Kan je een voorbeeld online zetten? IE6 of IE7?
Beide versies van IE. Voor een voorbeeld, zie hxxp://weejewel.net (wil nog niet dat google deze opneemt ;) )

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je dit al geprobeerd: http://webfreak.no/wp/200...tion-absolute-and-events/ ?
Wat gebeurt er als je als je een volledig transparante gif als achtergrond opgeeft? Zwart er doorheen?

Eventueel kan je als workaround img.gif als achtergrond instellen van #i_txt en het plaatje, met de correcte X en Y positie.

Misschien is het ook verstandig om even naar puntje 2 van http://www.veen.com/jeff/archives/000935.html te kijken :) Ik zou in ieder geval de thumbnails klikbaar maken.

• WeeJeWel
Blaise, bedankt voor je nuttige reactie!

Helaas moet ik zeggen dat de tip van het eerste artikel me niet heeft geholpen. De achtergrond blijft zwart, ook als ik een 1% plaatje toevoeg.

Ik vraag me overigens af of het aan de position:absolute ligt. relative en gewoon geen doen precies hetzelfde.

Ik had inderdaad ook al geprobeerd img.png goed te positioneren, werkte prima, maar als hij uitfade.. inderdaad, zwart.

Met dat laatste artikel kan ik zeker wat, bedankt! Maar voor de rest begin ik wanhopig te worden :|

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 15:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Is het toevallig een iframe waar je die opacity op loslaat? Want volgens mij zijn die altijd behoorlijk opaque...

* Dark Blue snapt trouwens je plaatje helemaal niet. Ziet er leuk uit, toch? :?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Dark Blue schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:38:
Is het toevallig een iframe waar je die opacity op loslaat? Want volgens mij zijn die altijd behoorlijk opaque...

TS bedoelt de achtergrond die precies om de tekst heen valt, dat stuk is niet transparant. De rest van de inhoud binnen de witte lijnen wel.

• WeeJeWel
Dark Blue schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:38:

Het is geen frame, de content wordt via AJAX opgehaald. Overigens heeft het plaatje hetzelfde probleem, alleen valt het niet op.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 15:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

H004 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:46:
[...]

TS bedoelt de achtergrond die precies om de tekst heen valt, dat stuk is niet transparant. De rest van de inhoud binnen de witte lijnen wel.
Ohja, laptopscherm, zat hier tegen de zon in te staren. :P

Maar als je dat Ajax er nou even buiten laat en die div of whatever you have there er nou gewoon hardcoded in zet? Dan doet hij het niet hè?

Verder had ik het over een iframe, dat is iets anders dan een frame. Check het nou maar even... het kan best dat dat script van je rekening houdt met overflowende content en daarom maar een iframe aanmaakt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• WeeJeWel
Ik heb het script zelf vanaf nul opgebouwd, dus kan je verzekeren dat er geen iframes in zitten ;) Die div zit er überhaupt grotendeels al hardcoded is, totdat je gaat browsen door de projecten. Er zit zeg maar geen script aan, en dan is hij al zwart, snap je? :) Het ligt aan de alpha(opacity=100), that's for sure, maar hoe te fixen?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Wat gebeurt er als je die alpha gewoon weghaalt? opacity=100 is nml nog zinloos :)
Ik kan me zo voorstellen dat IE elementen met een filter door een rendering-slag gooit die niet (goed) met transparantie overweg kan. Background gewoon niet instellen of resetten naar transparent (evt zo nodig met !important) en het zou moeten werken.

//Edit
Ik zie nu dat je een fade-effectje hebt. Hm. Nouja.
mopelt iets met usability en de uitspraak "omdat het kan"...

In any case, waarom niet gewoon die grijze-boog-achtergrond herhalen in je beschrijvingsdivje? Evt met background-position op de juiste plek zetten en presto: schijndoorschijning :+

[ Voor 32% gewijzigd door _Thanatos_ op 19-06-2008 01:51 ]

日本!🎌

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

gebruik je bv 24bits PNGs met alpha-transparantie in de pagina ónder dat vlak dat opeens zwart wordt?

explorer zelf ondersteund namelijk, ook in de 7-versie, nog steeds niet daadwerkelijke rendering van PNG-24 maar gebruikt eigenlijk een interne 'hack' die gebaseerd is op de directX filtering (eigenlijk exact dezelfde pngfix die ontwikkelaars voorheen via htcs tovoegden, maar dan 'intern' opgelost binnen de applicatie), en die gebruiken ook alle andere 'filter'-css-properties, en laten die filters nog wel eens onderling conflicteren.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• WeeJeWel
_Thanatos_ schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:37:
Wat gebeurt er als je die alpha gewoon weghaalt? opacity=100 is nml nog zinloos :)
Ik kan me zo voorstellen dat IE elementen met een filter door een rendering-slag gooit die niet (goed) met transparantie overweg kan. Background gewoon niet instellen of resetten naar transparent (evt zo nodig met !important) en het zou moeten werken.

//Edit
Ik zie nu dat je een fade-effectje hebt. Hm. Nouja.
mopelt iets met usability en de uitspraak "omdat het kan"...

In any case, waarom niet gewoon die grijze-boog-achtergrond herhalen in je beschrijvingsdivje? Evt met background-position op de juiste plek zetten en presto: schijndoorschijning :+
Inderdaad, dat fade effect schrijft die alpha er anders zelf bij, en ik moet ze van te voren wel toekennen wil het überhaupt werken.

En met background position werkt ook niet, want als de opacity op het nulpunt is, is de box nog steeds zwart!

@RM-rf, alle plaatjes staan in één gif bestand.

Ik ga eens proberen een achtergrond er achter te leggen, kijken wat dat doet.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:30

Sebazzz

3dp

RM-rf schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:25:
explorer zelf ondersteund namelijk, ook in de 7-versie, nog steeds niet daadwerkelijke rendering van PNG-24 maar gebruikt eigenlijk een interne 'hack' die gebaseerd is op de directX filtering (eigenlijk exact dezelfde pngfix die ontwikkelaars voorheen via htcs tovoegden, maar dan 'intern' opgelost binnen de applicatie), en die gebruiken ook alle andere 'filter'-css-properties, en laten die filters nog wel eens onderling conflicteren.
Daar schrik ik best wel van, eigenlijk. Hoewel het me niet had mogen verbazen. :o

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1