Toon posts:

Kopen of zelf bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe computer, heb ook aardig wat te besteden, +/- 5000. Ik wil graag een goede computer voor videobewerking, DIVX voor op de televisie en goede cdtjes branden.
IS het beter om een goed op elkaar afgestemd systeem te bouwen of om een compleet systeem te kopen.

Verwijderd

Lijkt me duidelijk: zelf bouwen!

Met die ƒ 5000,- kun je dan een stuk meer doen dan een kant-en-klaar-systeem en je kunt in al je wensen ruim voorzien met kwaliteitsspullen.

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Welkom op Tweakers.net...

Als je een beetje ervaring hebt met dit soort zaken, is het denk ik zinniger om zelf een config samen te stellen... heb pricies de combo's die je graag wilt...

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen ervaring met zelf bouwen. Wil het wel leren. Ik vind alleen die componenten zo duur, als ik het nareken kom ik met losse componenten duurder uit dan een standaard systeem. Kan misschien wat overbodige componenten schrappen.

Verwijderd

je kan je ook laten adviseren, (in een goede winkel) , zeggen wat je wensen zijn, en dat je topkwaliteit wilt., en dan kunnen hun het allemaal voor je (in)bouwen

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je m zelf bouwt heb je een comp die PRECIES op maat is. Als ik de mijne niet zelf had gebouwd had ik niet de mooie kast die ik nu heb, had ik geen G400 MAX, had ik geen Eclipse monitor (ja, die zijn goed) etc. etc.
Dan heb je dat gezeik van "sorry meneer, die komt niet voor in ons assortiment" of "die hebben we besteld, u kunt m krijgen over 2 maanden" niet.

Ik heb wel door heel Nederland moeten reizen maar de PC die ik nu heb is SUPER, al 1,5 jaar lang :)

Het is veel minder moeilijk dan t lijkt. Je hoeft niet meer zoals 10 jaar terug te kutten met IRQ's, en de juiste videokaart/monitor combo vinden. Een tweaker kan de was doen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet echt bekend met alles wat Tweakers biedt. Kan ik hier info vinden over de juiste combo's voor mijn wensen?

Verwijderd

Zelf BOUWUH,
je weet dan precies wat er in zit, je hoeft je pc dan niet eerst te formatteren, vanwege de junk die erop staat.
en het is ook nog beter dat je ken zeggen: die heb ik zelf gebouwd! of niet dan??*D

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Het lijkt allemaal veel moelijker dan het is heb mijn Pc ook zelf gebouwd

Volgens mij is het belangrijkste dat de

Rode draad van de ide kabels op pin 1 moet zitten van je CDrom of HD en alles.

Verder is alles een eitje het rotste is je cooler erop zetten

Echt het is zo simpel

Anders post je hier toch gewoon wat je wilt kopen en dan kan je wel reacties krijgen
of het een goede aankoop is wordt
Wat je wilt.....

Veel succes er mee
Pagina: 1