Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Media center op gewone tv

Pagina: 1
Acties:

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:12
Ik heb een nieuwe computer aangeschaft, het is een vista systeem met daarom vista Premium.

Nu wil ik van bepaalde functionaliteiten gebruik maken van de media center.
- foto's kijken
- films kijken
- muziek luisteren

Ik hoef er dus niet via tv te kijken of te pauzeren en op te nemen.
Nu wil ik deze aansluiten op mijn gewone tv en audio center. De computer staat ongeveer 15 meter van mijn tv vandaan.

Hoe ga ik dit aansluiten en wat heb ik nodig?
Heb ik alsnog een tvkaart nodig, of heb ik voldoende aan de tvout op mijn moederbord?
Kan ik gewoon 2 kabels leggen van 15 meter naar mijn tv TVout + Dig geluid uit naar mijn tv en de afstandsbediening aansturen dmv een piramide?

Wat is wijsheid en wie kan mij meer advies geven.

Alvast bedankt.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Ja inderdaad, gewoon kabeltje met video naar tv. Of je het geluid ook via de tv wilt, is afhankelijk van je opstelling. Persoonlijk doe ik het geluid via de pc, omdat ik een aardige geluidskaart met boxen via pc heb lopen.

Foutje, niet goed genoeg gelezen; ja, geluid dan dus ook (naar audio installatie). Zo simpel is het.

[ Voor 19% gewijzigd door elmertje op 18-06-2008 12:14 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
Je kan idd gewoon s-video kabel naar je tv trekken alleen ben ik bang dat 15 meter te lang is om beeld zonder storingen (horizontale bewegende strepen e.d. ) op je tv te krijgen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• snifrrr
Oke, maar een TV kaart is dus absoluut niet nodig voor als je alleen film/ muziek en foto's wil gebruiken.

Je hebt dus voldoende aan de tvout en spdif uitgang van je moederbord?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nee

Ja

:P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• snifrrr
Zijn er misschien betere alternatieven om films / foto's en muziek op je tv te kunnen zien dan Media center?

Het is overigens maar een afstand van 7 meter, dus waarschijnlijk dat dat nog wel meevalt?

Kun je met mediacenter ook goed DIVX en DVD's bekijken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, kwestie van FFDshow installeren (bijvoorbeeld).

Maar waarom je in een Forum voor Windows OS aangelegenheden gaat vragen naar wat voor kabels en hoe lang die moeten zijn ontgaat me een beetje, lijkt me dat je met een beetje logisch nadenken en een blik in de forumindex toch genoeg aanknopingspunten kan vinden om je vraag met wat zoekwerk te beantwoorden? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1