Ik wil graag met een laptop (xp) via vpn inloggen op de server van de zaak en verbinding maken met de server.
situatie:
Laptop hangt in het domein en heeft op die van de admin na geen lokaal profiel.
Laptop moet vanaf bv. thuis in kunnen loggen op de zaak dit doen we via vpn op een 3com officeconnect vpn firewall doormiddel van een pptp verbinding (xp vpn client)
Laptop logt thuis in net zoals op de zaak dus geen lokaal profiel de melding komt dan ook dat de domein server niet gevonden kan worden en dat een lokaal opgeslagen profiel geladen word.
Als ik dan inbel op de vpn router gaat prima daarna maak ik bijvoorbeeld via de explorer verbinding met de server (\\servernaam) hij vraag dan om gebruikersnaam/wachtwoord, hier vul ik dan normale gebruikersnaam/wachtwoord in en hij geeft dan aan dat deze al beprobeert zijn en dat de domein controller niet gevonden kan worden om deze te controlleren
wat heb ik geprobeert/gecontrolleerd:
de server kan ik pingen !
in de logs kan ik niks terug vinden op de server
op google/got kan ik hier verder weinig over terug vinden
het probleem is nieuw voor mij en ja ik ben de systeem beheerder !!
situatie:
Laptop hangt in het domein en heeft op die van de admin na geen lokaal profiel.
Laptop moet vanaf bv. thuis in kunnen loggen op de zaak dit doen we via vpn op een 3com officeconnect vpn firewall doormiddel van een pptp verbinding (xp vpn client)
Laptop logt thuis in net zoals op de zaak dus geen lokaal profiel de melding komt dan ook dat de domein server niet gevonden kan worden en dat een lokaal opgeslagen profiel geladen word.
Als ik dan inbel op de vpn router gaat prima daarna maak ik bijvoorbeeld via de explorer verbinding met de server (\\servernaam) hij vraag dan om gebruikersnaam/wachtwoord, hier vul ik dan normale gebruikersnaam/wachtwoord in en hij geeft dan aan dat deze al beprobeert zijn en dat de domein controller niet gevonden kan worden om deze te controlleren
wat heb ik geprobeert/gecontrolleerd:
de server kan ik pingen !
in de logs kan ik niks terug vinden op de server
op google/got kan ik hier verder weinig over terug vinden
het probleem is nieuw voor mij en ja ik ben de systeem beheerder !!
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 11:52 ]