Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag met een laptop (xp) via vpn inloggen op de server van de zaak en verbinding maken met de server.

situatie:

Laptop hangt in het domein en heeft op die van de admin na geen lokaal profiel.

Laptop moet vanaf bv. thuis in kunnen loggen op de zaak dit doen we via vpn op een 3com officeconnect vpn firewall doormiddel van een pptp verbinding (xp vpn client)

Laptop logt thuis in net zoals op de zaak dus geen lokaal profiel de melding komt dan ook dat de domein server niet gevonden kan worden en dat een lokaal opgeslagen profiel geladen word.

Als ik dan inbel op de vpn router gaat prima daarna maak ik bijvoorbeeld via de explorer verbinding met de server (\\servernaam) hij vraag dan om gebruikersnaam/wachtwoord, hier vul ik dan normale gebruikersnaam/wachtwoord in en hij geeft dan aan dat deze al beprobeert zijn en dat de domein controller niet gevonden kan worden om deze te controlleren

wat heb ik geprobeert/gecontrolleerd:

de server kan ik pingen !
in de logs kan ik niks terug vinden op de server
op google/got kan ik hier verder weinig over terug vinden

het probleem is nieuw voor mij en ja ik ben de systeem beheerder !!

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 11:52 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 14:34

BFS

Rude awakening

Misschien dat je eerst eens wat relevante info moet posten?
  • OS laptop
  • OS Server
  • VPN Router (merk/type)
  • Hoe maak je verbinding? Met een client/SSL/PPTP?
Kortom, even iets meer info en probeer ook je info wat gestructureerder weer te geven (tip: Hoofdletters en punten op de juiste plaats zorgen voor wat meer overzicht.)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit is waarschijnlijk meer een gevalletje van Systeembeheer bellen in je bedrijf.
Voor ons is dit glazenbollen werk.

Omdat je te weinig informatie geeft.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aansluitend op de vorige reageerders: kun je ook wat meer structuur aanbrengen in de post? Het is nu een onoverzichtelijke lap tekst, waar zelfs na 3x doorlezen nog steeds niet duidelijk is wat je wilt bereiken en wat er mis gaat.

Echter, dit is typisch iets wat eerst via systeembeheer moet gaan. Waarom niet eerst daar contact mee opgenomen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
excuses

laptop is winxp met alle update's
win2003 server sbs
router is een 3com officeconnect
verbinding via de vpn client van xp pptp

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zinnen beginnen met een hoofdletter, en eindigen met een punt.

Als je serieus geholpen wilt worden, maak dan eens van je soepzooitje serieuze posts. |:(

Ey!! Macarena \o/

• LuckY
  • Niet online
Heb je het al bij je lokale Systeembeheerder voor gelegd ?

Verwijderd

Topicstarter
.............

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 11:17 ]

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-02 12:19
Hoe benader je de server precies? En wat de mensen hierboven zeggen....maak er eens een fatsoenlijke post van zodat we je serieus kunnen nemen.
Heb je het al bij je lokale Systeembeheerder voor gelegd?
Ik denk dat hij de Systeembeheerder is, of heb ik het verkeerd?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

Topicstarter
aangepast

• LuckY
  • Niet online
Waarschijnlijk zit je met het probleem dat je een Roaming Profile gebruikt. Daardoor kan je eigen profiel niet geladen worden.

Als je via de Administrator inlogt (lokaal op de laptop) en je maakt de VPN verbinding.
als je dan //servernaam doet en je geeft als je credentials $DOMAINNAME \ $Username
Met het juiste password wat voor melding krijg je dan ?

En werkt een RDP verbinding wel ?

[ Voor 4% gewijzigd door LuckY op 18-06-2008 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het had idd met roaming profile te maken.
Ik heb van het zwevende profiel een lokaal profiel gemaakt en nu werkt het zonder problemen.
Bedankt voor de hulp en excuses voor mijn slechte post.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 15:15 ]

Pagina: 1