Ik krijg de laatste 4 dagen de volgende meldingen in de application eventlog van onze eerste DC.
Windows cannot access the file gpt.ini for GPO CN={31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9},CN=Policies,CN=System,DC=bedrijf,DC=local. The file must be present at the location <\\bedrijf.local\sysvol\b-net.local\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\gpt.ini>. (Access is denied. ). Group Policy processing aborted.
Windows cannot query for the list of Group Policy objects. Check the event log for possible messages previously logged by the policy engine that describes the reason for this.
Er staan wel 100 meldingen in, allemaal hetzelfde. Elke 10-15 min.
Kan iemand mij vertellen waar dit vandaan komt? Via google ben ik deze melding hoofdzakelijk tegen gekomen op clients en niet op de server.
- Geen dns issue's op deze server
- Geen andere meldingen in de eventlogs
- nslookup werkt prima voor zowel intern als extern (ook reverse)
- Statische ip instellingen kloppen
- gpo's worden nog steeds netjes toegepast op onze clients
- netdiag op de betreffende server geeft allemaal passed (geen meldingen dus!)
- gpupdate geeft deze melding in de eventviewer, melding is dus niet afkomstig van een andere server
Kortom, behalve een melding in de eventlog kan ik niet terug vinden waar dit vandaan komt. Iemand een idee en of suggestie?
Windows cannot access the file gpt.ini for GPO CN={31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9},CN=Policies,CN=System,DC=bedrijf,DC=local. The file must be present at the location <\\bedrijf.local\sysvol\b-net.local\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\gpt.ini>. (Access is denied. ). Group Policy processing aborted.
Windows cannot query for the list of Group Policy objects. Check the event log for possible messages previously logged by the policy engine that describes the reason for this.
Er staan wel 100 meldingen in, allemaal hetzelfde. Elke 10-15 min.
Kan iemand mij vertellen waar dit vandaan komt? Via google ben ik deze melding hoofdzakelijk tegen gekomen op clients en niet op de server.
- Geen dns issue's op deze server
- Geen andere meldingen in de eventlogs
- nslookup werkt prima voor zowel intern als extern (ook reverse)
- Statische ip instellingen kloppen
- gpo's worden nog steeds netjes toegepast op onze clients
- netdiag op de betreffende server geeft allemaal passed (geen meldingen dus!)
- gpupdate geeft deze melding in de eventviewer, melding is dus niet afkomstig van een andere server
Kortom, behalve een melding in de eventlog kan ik niet terug vinden waar dit vandaan komt. Iemand een idee en of suggestie?
[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 18-06-2008 10:18 ]