[PHP] Bestand hernoemen in database

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen!
Ik ben bezig met een upload script voor .pdf-bestanden. Nu wil ik deze bestanden zoekmachine vriendelijk maken en noem ze dan ook naar de al eerder opgegeven titel.

Men kan dus een titel opgeven en daarna een .pdf-document uploaden. Het script kijkt dan naar de value van de titel en noemt het .pdf-document bijvoorbeeld: titel-van-het-document.pdf
Dit werkt allemaal goed, alleen nu wil ik ook de mogelijkheid geven om naderhand de titel nog aan te passen of om eventueel een ander .pdf-document bij de bijbehorende titel up te loaden.

Ik krijg echter met geen mogelijkheid voor elkaar dat de titel van het documentje, nu dus titel-van-het-document.pdf de naam nieuwe-titel-van-het-document.pdf krijgt.

Heeft iemand enig idee wat voor aanpak ik hiervoor dien te gebruiken? Ik hoef geen kant en klare oplossing, enkel een beetje een duw in de juiste richting :) Want volgens mij denk ik verkeerd.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat wil je nou en wat lukt niet? Een value van een record aanpassen in de database of een bestand hernoemen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
(Je vraag is me niet helemaal duidelijk...)
PHP : rename()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik dacht dat de vraag redelijk duidelijk was.
Ik heb dus een bestand op mijn server staan: titel-van-bestand.pdf
En dit wil ik graag kunnen hernoemen naar: nieuwe-titel-van-het-bestand.pdf

Het lijkt erop dat de rename() functie me hierbij kan helpen! Bedankt frederikske!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En waarom heb je dat zelf niet kunnen vinden... Ik heb het expres zo neergezet in de hoop dat je gewoon simpel ging [google=PHP change value of record in database] of ging [google=PHP rename file] ;)

We zijn geen afhaalchinees voor jou, we verwachten dat je zelf meehelpt aan je eigen babi pangang ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff chmodden denk ik? wat geeft rename voor error dan (error_reporting ff goed zetten)

edit
oh je had rename() nog niet uitgeprobeerd...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:19:
We zijn geen afhaalchinees voor jou, we verwachten dat je zelf meehelpt aan je eigen babi pangang ;)
Omdat ik te gefocust was op unlink en dan weer opnieuw het filetje in de database zetten. Zoals ik al zei..
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:06:
Heeft iemand enig idee wat voor aanpak ik hiervoor dien te gebruiken? Ik hoef geen kant en klare oplossing, enkel een beetje een duw in de juiste richting :) Want volgens mij denk ik verkeerd.
Ik was volledig verkeerd aan het denken. En aangezien ik nog nooit een bestand naar een server heb weggeschreven in een php-script, wist ik ook niet van een functie rename() af. Sorry, maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp :)
Pagina: 1