• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-12 12:12
Een paar dagen geleden vond ik al een berichtje dat een Japanse uitvinder een auto op water zou laten rijden. Dat kan dan zelfs zeewater zijn, is de claim. Vanmorgen bracht het RTL nieuws ook weer dit bericht. Ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden hoe dit zou moeten werken. Waar komt die energie nu vandaan? De claim is dat de auto zo'n 80 km kan rijden op een liter water. Zou dit ook op grotere schaal kunnen, dus in de vorm van een energiecentrale die je gewoon aan zee of aan een meer of rivier neerzet, en waarmee je electriciteit zou kunnen maken uit water?
Ik heb zelf een beetje een natuurkundige achtergrond, maar ik zie niet hoe dit zou moeten werken. Misschien dat iemand anders hier meer inzicht in heeft?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:42

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ATS schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:57:
Zou dit ook op grotere schaal kunnen, dus in de vorm van een energiecentrale die je gewoon aan zee of aan een meer of rivier neerzet, en waarmee je electriciteit zou kunnen maken uit water?
Volgens mij werd/word dit al gedaan c.q. getest. http://www.kennislink.nl/web/show?id=110923
Probleem hierin lijkt mij dat zoet water gebruikt moet worden terwijl dit tevens vaak ook drinkwater is, ik hoop dat ik hier verkeerd over denk ;)

De techniek van de Jappanners weet ik niet 123, maar als het in het klein in een auto kan, dan lijkt me dat het ook wel schaalbaar is naar iets groters.

edit: ik zie net deze in de actieve topics voorbij flitsen: Auto die op water rijdt onthuld! Misschien kan men je post daar in plaatsen.

edit2: spuit 11, zag bovenbuurman zijn reactie over het hoofd :+

[ Voor 13% gewijzigd door sh4d0wman op 18-06-2008 10:08 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Dit topic is gesloten.