Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Weet niet of dit topic hier past, anders graag schopje :)

Zit met het volgende probleem en verwacht dat er genoeg GoT'ers zijn die mij kunnen uitleggen hoe het werkt:

Onlangs TV aangevraagd via Ziggo (zowel analoog als digitaal). Aangezien ik voorheen via de satelliet signaal binnenkreeg, heb ik de coax-wanddoos van Casema/Ziggo tot nu toe niet gebruikt. De wanddoos is goed aangesloten en Ziggo dient het analoge signaal nu dus te activeren. Aangezien ik in een appartement woon, is het volgens mij een kwestie van een soort filter weghalen in het Ziggo-kastje buiten de flat. Dit blijkt echter erg moeilijk te gaan, want nadat twee monteurs met deze quest langs zijn geweest, heb ik nog steeds geen signaal.

Vragen die ik heb:

1 - Is het echt zo makkelijk om het signaal te activeren (weghalen filtertje uit Ziggo-kastje)?
a. hoe werkt het activeren van een signaal?
b. stel dat er een monteur langskomt, hoe kan ik in zijn taal uitleggen wat er moet gebeuren?

2 - Waar kan het nog meer aan liggen, stel dat ze het filtertje al hebben weggehaald?
3 - Klopt het dat ik sowieso analoge tv moet hebben om digitale tv te ontvangen (via kanaal 372.00 bv.)?

Beetje vaag verhaal maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Dank & groet,
Roman

Omne Ignotum Pro Magnifico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het is inderdaad (in ieder geval bij mijn internetaansluiting ongeveer vijf jaar geleden) zo eenvoudig als een filtertje vervangen in de verdeelkast. Echter, bij mij duurde het ook een paar dagen en verschillende pogingen omdat de aansluitingen in de kast niet overeenkwamen met de documentatie. Uiteindelijk heeft de monteur in de verdeelkast één voor één de aansluitingen aangepast totdat ik internet had. Dit hebben we samen gedaan: hij koppelde een aansluiting los, en ik moest (per GSM) doorgeven of ik nog TV beeld had. Zo heeft hij uiteindelijk mijn aansluiting gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:47
The_Roman schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:49:
1 - Is het echt zo makkelijk om het signaal te activeren (weghalen filtertje uit Ziggo-kastje)?
a. hoe werkt het activeren van een signaal?
b. stel dat er een monteur langskomt, hoe kan ik in zijn taal uitleggen wat er moet gebeuren?

2 - Waar kan het nog meer aan liggen, stel dat ze het filtertje al hebben weggehaald?
3 - Klopt het dat ik sowieso analoge tv moet hebben om digitale tv te ontvangen (via kanaal 372.00 bv.)?

Beetje vaag verhaal maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Dank & groet,
Roman
Punt 1 zou ik zo niet weten.

Punt 2 kan natuurlijk ook zijn dat de aansluiting bij jou thuis niet goed is. Misschien even de contactdoos van de kabel los halen? (maar neem toch aan dat een monteur dat normaal zou moeten kunnen na meten?)

Maar bij punt 3, als je analoog signaal hebt, dan heb je dus ook gelijk je digitale signaal (deze wordt gelijk mee gestuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman
Thanks voor de snelle replies!

Hier heb ik wat aan als die monteur straks weer 'moeilijk' gaat doen (vorige keer langsgekomen, naar de muur gekeken en gezegd dat kabel te kort is, terwijl de aansluiting gewoon prima is en er geen kabel zichtbaar is.. afwimpelen dus).

Groet,
Roman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

schop..

enneh.. dat groeten hoeft niet hoor :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman
Opgelost.. groene kabel was van Ziggo en te kort afgesneden.. digitv werkt in ieder geval!

Pagina: 1