Ja, ik vraag het me toch af. De FAQ zegt hierover:
Koper is duidelijk in mailcommunicatie, snel geld overmaken.. Geen problemen dus. Beter kan eigenlijk niet, maar het is ook niet direct heel bijzonder. +1 of +2?
Verkoper stuurt vlot het spul op met een goede verpakking en is duidelijk. Veel beter kan ook hier niet, maar volgens de FAQ is een correcte levering niet genoeg voor +2.
Wat is dan wèl genoeg voor een +2? Moeten er echt rare dingen gebeuren die goed opgelost worden voor een +2 mag?
Het is vooral de +2 die ik niet zo goed snap. -2 lijkt me duidelijk: grove aarsch en geen of kapotte spullen ontvangen. -1 lijkt me ongeveer het niveau voor verborgen gebreken, 0 bij moeizame communicatie en/of trage verzending en/of slechte verpakking. +1 bij een goede afhandeling, maar wat er dan voor +2 moet gebeuren is voor mij dus de vraag. Ik krijg ook wel eens een +2 waar ik uiteraard heel blij mee ben, en ik doe ook m'n best als ik iets verkoop om het zo netjes mogelijk te doen. Maar als ik naar de FAQ kijk weet ik niet of +2 wel juist is. Aan de andere kant zou volgens de FAQ vrijwel nooit iemand +2 krijgen..
En hiermee is het voor mij toch nog wat moeilijk. Stel nu:Een goede user survey, hoe doe ik dat nou het beste?
Per transactie mag je één beoordeling indienen. De beoordeling dient over de gehele transactie te gaan. Beoordeel dus geen afzonderlijke artikelen. Er is pas sprake van een transactie als er wederzijds akkoord is over prijs, methode en datum van levering van het product. Voorafgaande communicatie behoort dus niet tot de transactie. Zorg ervoor dat je altijd netjes blijft met de formulering van je beoordeling; met vloeken en schelden kom je nergens en dit zal dan ook leiden tot het verwijderen van je survey. Zorg ervoor dat je een realistisch cijfer geeft wanneer je een beoordeling afgeeft. Het is bij een correcte levering van een aankoop bijvoorbeeld niet direct nodig om een +2 te geven en hetzelfde geldt natuurlijk ook als je een negatieve beoordeling wil geven: zorg ervoor dat het gegeven cijfer voldoende onderbouwd is. Geef in een samenvattend verhaal bijvoorbeeld aan wat je gekocht/verkocht hebt, hoe de communicatie verliep, hoe de overdracht heeft plaatsgevonden, hoe het artikel verpakt was en of het artikel voldeed aan de verwachtingen. Surveys als “reageert niet op mail” of “prima gast” zijn niet onderbouwd en zullen verwijderd worden. Belangrijk is ook dat de beoordeling in een survey in verhouding staat tot hetgeen is voorgevallen, dat de survey eerlijk is.
Koper is duidelijk in mailcommunicatie, snel geld overmaken.. Geen problemen dus. Beter kan eigenlijk niet, maar het is ook niet direct heel bijzonder. +1 of +2?
Verkoper stuurt vlot het spul op met een goede verpakking en is duidelijk. Veel beter kan ook hier niet, maar volgens de FAQ is een correcte levering niet genoeg voor +2.
Wat is dan wèl genoeg voor een +2? Moeten er echt rare dingen gebeuren die goed opgelost worden voor een +2 mag?
Het is vooral de +2 die ik niet zo goed snap. -2 lijkt me duidelijk: grove aarsch en geen of kapotte spullen ontvangen. -1 lijkt me ongeveer het niveau voor verborgen gebreken, 0 bij moeizame communicatie en/of trage verzending en/of slechte verpakking. +1 bij een goede afhandeling, maar wat er dan voor +2 moet gebeuren is voor mij dus de vraag. Ik krijg ook wel eens een +2 waar ik uiteraard heel blij mee ben, en ik doe ook m'n best als ik iets verkoop om het zo netjes mogelijk te doen. Maar als ik naar de FAQ kijk weet ik niet of +2 wel juist is. Aan de andere kant zou volgens de FAQ vrijwel nooit iemand +2 krijgen..
Verstuurd vanaf mijn Computer®