• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:28
Beste mensen,

Ik heb nu 2 pc's waarop backburner staat geinstalleerd. Op een van de pc's (laatzeggen x) staat de manager.

ik gebruik 3ds max 8

Wanneer ik nu vanuit 3ds studio max naar die manager x wil connecten, zeg hij heel vrolijk: connection refused - service not installed on host computer.

-Ik heb backburner al opnieuw geinstalleerd + laatste updates
-pingen is mogelijk tussen beide pc's
-in de monitor staan beide pc's getoond
-firewall staat uit
-automatisch zoeken uitgeschakeld en met het handje het ipadres ingegeven

bovenstaande dingen willen allemaal niet werken. Hieronder nog een plaatje van de foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/neon.design/backburner.png

op internet is er niet heel veel te vinden over dit probleem... misschien dat 1 van jullie me uit de brand kan helpen? K zou dit graag werkend hebben namelijk :9

bij voorbaat dank,
O+

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Enige wat je plaatje hier doet is heel veel spam veroorzaken...

Verder als je in de monitor ze wel gewoon kan zien kan je prima connecten naar je manager. En zou hij precies het zelfde in max moeten doen (als je zelfde settings daar hebt) Wat voor pc's (os 32/64?) etc zou ook handig zijn.. wat daar kan hij ook vervelend op doen..
p.s. NT?

• Alm4riC
plaatje ergens anders neer gezet,

pc 1:
- wordt gebruikt voor modeling
- wordt gebruikt als renderserver
- xp pro sp2

pc 2:
- wordt gebruikt als renderserver
- wordt gebruikt als manager
- server 2003

In 3ds max zijn geen instellingen gewijzigd, is een fresh instal. Verder is het raar dat hij in de monitor de 2 render servers wel ziet, maar binnen 3ds max dan weer niet..

NT? new topic? of wat betekent dat precies?
dacht een nieuw topic omdat het toch net wat specifiekere problemen zijn dan in het Post je 3D stuff topic

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik bedoelde eigenlijk dat het meer een 'Netwerk' probleem met het daar bij horende forum, dan een Graphics probleem..

Maar anyways als je in 3dsmax je job submit met net render aan check links onder advanced button en kijk of alles goed staat 32/64bits jobs etc (al was het alleen maar 32 in max 8 dacht ik) check of poort gelijk is als instellingen van je monitor (omdat die ze wel kan zien) en whatever er nogmeer staat..

Check ook je consoles van manager/server etc dat alles wat nodig is erbij staat en errors (logfiles? weet zo niet waar hij dat allemaal bijhoud)

En zoals je al zei die automatic IP, probeer desnoods de computer naam en/of IP..

• Alm4riC
jenne schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:52:
Ik bedoelde eigenlijk dat het meer een 'Netwerk' probleem met het daar bij horende forum, dan een Graphics probleem..

Maar anyways als je in 3dsmax je job submit met net render aan check links onder advanced button en kijk of alles goed staat 32/64bits jobs etc (al was het alleen maar 32 in max 8 dacht ik) check of poort gelijk is als instellingen van je monitor (omdat die ze wel kan zien) en whatever er nogmeer staat..

Check ook je consoles van manager/server etc dat alles wat nodig is erbij staat en errors (logfiles? weet zo niet waar hij dat allemaal bijhoud)

En zoals je al zei die automatic IP, probeer desnoods de computer naam en/of IP..
thanks, advanced button helemaal over het hoofd gezien. Poortnummer stond idd verkeerd.
bedankt _/-\o_