TeamSpeak op Linux Debian

Pagina: 1
Acties:

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-01 17:33
Na het installeren van TeamSpeak op een Debian server blijkt deze niet te werken en continue wordt de volgende error weergegeven bij het starten:

code:
1
2
3
4
5
colocation:/home/ts# ./teamspeak2-server_startscript start
WARNING ! For security reasons we advise: DO NOT RUN THE SERVER AS ROOT
!!!!!!!!!!!
starting the teamspeak2 server
./teamspeak2-server_startscript: line 29: ./server_linux: No such file or directory

Alle bestanden in de TS map hebben 777 rechten.

Server versie: 4.0.24_Debian-10sarge2-log.

Sommige Google resultaten geven aan om "apt-get install ia32-libs" uit te voeren, echter kan dit niet succesvol worden afgerond en wordt de volgende error geprint:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
colocation:/# apt-get install ia32-libs
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following extra packages will be installed:
  lib32gcc1
The following NEW packages will be installed:
  ia32-libs lib32gcc1
0 upgraded, 2 newly installed, 0 to remove and 44 not upgraded.
Need to get 80.2kB/9373kB of archives.
After unpacking 27.8MB of additional disk space will be used.
Do you want to continue? [Y/n] y
Get:1 ftp://ftp.nl.debian.org stable/main lib32gcc1 3.4.3-13 [80.2kB]
Err ftp://ftp.nl.debian.org stable/main lib32gcc1 3.4.3-13
  Unable to fetch file, server said 'Failed to open file.  '
Failed to fetch ftp://ftp.nl.debian.org/debian-amd64/debian/pool/main/g/gcc-3.4/lib32gcc1_3.4.3-13_amd64.deb  Unable to fetch file, server said 'Failed to open file.  '
E: Unable to fetch some archives, maybe run apt-get update or try with --fix-missing?

Zelf heb ik totaal geen ervaring met Linux en alles hierboven heb ik gecopy-paste vanuit forums.

Bij voorbaat dank voor alle hulp.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:16

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Lijkt erop dat het programma gewoon te veel rechten heeft en daarvoor waarschuwt. 777 betekend dat iedereen het kan lezen schrijven.
Draai eerst eens apt-get update en probeer het dan nog eens.
Lees je sowieso nog een beetje in in linux, dat voorkomt een hoop problemen!

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_gadget op 17-06-2008 20:50 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als er files niet kunnen worden gevonden dan ben je zeer waarschijnlijk vergeten om een apt-get update te draaien (en waarschijnlijk ook al even niet meer een upgrade gedraait wat ook wel verstandig is). Daarna kan je de apt-get install weer uitvoeren.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Zerotorescue
Hij waarschuwt voor het feit dat het gedraait wordt als 'root', wat een beveiligings waarschuwing is.

Hij gaat echter de fout in op regel 29, waar dit staat: "./server_linux -PID=tsserver2.pid", hier moet die dus het bestand "./server_linux" uitvoeren en dan denkt die dat deze niet bestaat.

• Zerotorescue
Bij apt-get update krijg ik net zo'n fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
colocation:/home/ts# apt-get update
Hit http://security.debian.org stable/updates/main Packages
Get:1 http://security.debian.org stable/updates/main Release [111B]
Get:2 ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Packages
Err ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Packages
Get:3 ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Release
Ign ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Release
Get:4 ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Sources
Err ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Sources
Get:5 ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Release
Ign ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Release
Fetched 111B in 0s (860B/s)
Failed to fetch ftp://ftp.nl.debian.org/debian-amd64/debian/dists/stable/main/binary-amd64/Packages.gz  Unable to fetch file, server said 'Failed to open file.  '
Failed to fetch ftp://ftp.nl.debian.org/debian-amd64/debian/dists/stable/main/source/Sources.gz  Unable to fetch file, server said 'Failed to open file.  '
Reading Package Lists... Done
E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ZeRoDeaD schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:06:
Bij apt-get update krijg ik net zo'n fout:

code:
1
2
Failed to fetch ftp://ftp.nl.debian.org/debian-amd64/debian/dists/stable/main/binary-amd64/Packages.gz  Unable to fetch file, server said 'Failed to open file.  '
Failed to fetch ftp://ftp.nl.debian.org/debian-amd64/debian/dists/stable/main/source/Sources.gz  Unable to fetch file, server said 'Failed to open file.  '
Volgens mij draai je geen etch, maar een oudere versie, sarge. Hetgeen weer hele interessante problemen oplevert omdat die nogal oud is :P
Kun je voor de zekerheid eens kijken wat er in /etc/debian_version staat? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Zerotorescue
moto-moi schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:34:
[...]

Kun je voor de zekerheid eens kijken wat er in /etc/debian_version staat? :)
code:
1
3.1

Deze server heeft nu ruim een jaar gedraait zonder enige problemen als database server, maar bij de installatie van TS doet hij behoorlijk moeilijk. Ik heb hem zelf nooit geinstalleerd maar de webhosting die ik op dat moment had.

[ Voor 55% gewijzigd door Zerotorescue op 17-06-2008 21:43 ]

• moto-moi

moto-moi

aha, da's dus sarge, inmiddels zijn we al even bij etch :)
Deze server heeft nu ruim een jaar gedraait zonder enige problemen als database server, maar bij de installatie van TS doet hij behoorlijk moeilijk. Ik heb hem zelf nooit geinstalleerd maar de webhosting die ik op dat moment had.
Tsja, de security updates zijn inmiddels al 3 maanden gestaakt :
A: The security team tries to support a stable distribution for about one year after the next stable distribution has been released, except when another stable distribution is released within this year. It is not possible to support three distributions; supporting two simultaneously is already difficult enough.
Dus in theorie (en naar alle waarschijnlijkheid ook in de praktijk) mis je wel het e.e.a. kwa securityupdates, en da's niet een heel toffe situatie om in te zitten imo :)

Wat je kunt doen is upgraden naar etch, dat moet niet al te moeilijk zijn, je moet even /etc/apt/sources.list aanpassen zodat je regels a la:
code:
1
2
deb     http://ftp2.de.debian.org/debian     stable main contrib non-free
deb-src http://ftp2.de.debian.org/debian     stable main contrib non-free

bevat.
Hierna moet je apt-get update && apt-get dist-upgrade draaien en je zult etch draaien.
Alleen.. dat zou ik niet doen als je niet een heel klein beetje verstand hebt van Debian, en of je dat hebt kun je alleen zelf bepalen.

Verwijderd

!!!!!!!!!!!

:X

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Dat moet je ook niet doen idd :). Runnen als aparte gebruiker is verstandiger.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Zerotorescue
Iedereen bedankt voor jullie hulp! :D Ik heb hem nu aan de praat gekregen na het updaten van Debian zoals hierboven werd aangeraden :) Ook heb ik zojuist een nieuwe gebruiker aangemaakt ('tss') en deze de eigenaar gemaakt van de TeamSpeak bestanden en hiermee hierna gestart. Nu nog even Googlen hoe ik het script toevoeg aan de startup programma's en dan zou alles klaar moeten zijn :)

Nogmaals bedankt ^^

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:52:
!!!!!!!!!!!

:X
Is toch leuk joh, alles als root uitvoeren ? :+

Gebeurd bij Windows al jaren. :P

• moto-moi

moto-moi

ZeRoDeaD schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:35:
Iedereen bedankt voor jullie hulp! :D Ik heb hem nu aan de praat gekregen na het updaten van Debian zoals hierboven werd aangeraden :) Ook heb ik zojuist een nieuwe gebruiker aangemaakt ('tss') en deze de eigenaar gemaakt van de TeamSpeak bestanden en hiermee hierna gestart. Nu nog even Googlen hoe ik het script toevoeg aan de startup programma's en dan zou alles klaar moeten zijn :)
Je weet dat in etch teamspeak gewoon met apt-get is te installeren he? O-)
(Wat eigenlijk bijna altijd voorkeur heeft op het zelf compileren/installeren van zooi)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 12:39

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:37:
[...]

Is toch leuk joh, alles als root uitvoeren ? :+

Gebeurd bij Windows al jaren. :P
Daarom is Windows ook zo populair ;) Als die systeembeheerders, Microsoft support, netwerkexperts... ze verdienen altijd hun brood dankzij dat :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:29
denk dat je ten eerste het als een user moet draaien (hint: adduser of config aanpassen)
en het tweede probleem is denk ik op te lossen door chmod +x op ./server_linux maar eerst kijken of die file er wel is.
heb je niet toevallig de verkeerde versie gedownload ??

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ZeRoDeaD schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:35:

Nogmaals bedankt ^^
su tss

crontab -e

@reboot nohup /home/tss/waar_je_script_staat >/dev/null 2>&1

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
Err volgens mij heeft Debian gewoon een /etc/init.d/ mappie met initscripts, en moet je alleen fftjes
code:
1
rc-update add teamspeak default
waarna ie netjes opstart elke keer... dat ga je natuurlijk _niet_ met crontabs doen ofzo...

Weet niet of et initscript teamspeak heet maar das makkelijk zat te zien met
code:
1
ls /etc/init.d
natuurlijk...

[ Voor 36% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-06-2008 16:45 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Misschien is het ook eens leuk om te kijken naar Mumble. Het is een gratis open source voip ding, dat over het algemeen hoger wordt gewaardeert dan ts...

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

_eXistenZ_ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:41:
Err volgens mij heeft Debian gewoon een /etc/init.d/ mappie met initscripts, en moet je alleen fftjes
code:
1
rc-update add teamspeak default
waarna ie netjes opstart elke keer... dat ga je natuurlijk _niet_ met crontabs doen ofzo...

Weet niet of et initscript teamspeak heet maar das makkelijk zat te zien met
code:
1
ls /etc/init.d
natuurlijk...
rc-update is Gentoo.
In Debian heeft dit volgens mij update-rc.d.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
Idd, ik ben een Gentooert maar bij Debian heb je natuurlijk ook initscripts, dat is wat ik maar wilde zeggen, dat doe je niet met een cron ofzo 8)7

There is no replacement for displacement!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

moto-moi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:24:
[...]

Je weet dat in etch teamspeak gewoon met apt-get is te installeren he? O-)
(Wat eigenlijk bijna altijd voorkeur heeft op het zelf compileren/installeren van zooi)
Dat is de client, de teamspeak-server package zit enkel nog in lenny en sid.

It takes one to know one...

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Toevallig ben ik nu ook bezig op debian 4.0 stable een teamspeak server te draaien. Nu zag ik dus ook dat er op lenny en sid deze al wel als deb-packages waren. Is het mogelijk/slim om deze te backporten?

Arch Linux

• deadinspace
  • Laatst online: 23:23

deadinspace

The what goes where now?

jordz. schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 01:44:
Toevallig ben ik nu ook bezig op debian 4.0 stable een teamspeak server te draaien. Nu zag ik dus ook dat er op lenny en sid deze al wel als deb-packages waren. Is het mogelijk/slim om deze te backporten?
Dat hangt vooral van de (build-) dependencies af, maar die van teamspeak-server zijn nogal summier (libc6 (>= 2.7-1), lsb-base (>= 3.0-6)), dus dat package voor Etch builden is niet heel moeilijk:

Eerst zorgen dat de nodige dingen om Debian packages te maken aanwezig zijn:
# aptitude install build-essential debhelper fakeroot

Daarna kun je als user het package builden met:
% wget ftp://ftp.nl.debian.org/debian/pool/non-free/t/teamspeak-server/teamspeak-server_2.0.24.1+debian.orig.tar.gz ftp://ftp.nl.debian.org/debian/pool/non-free/t/teamspeak-server/teamspeak-server_2.0.24.1+debian-1.diff.gz
% tar xzf teamspeak-server_2.0.24.1+debian.orig.tar.gz
% mv tss2_rc2 teamspeak-server-2.0.24.1+debian
% zcat teamspeak-server_2.0.24.1+debian-1.diff.gz | patch -p0
% cd teamspeak-server-2.0.24.1+debian
% chmod a+x debian/rules
% dpkg-buildpackage -b -rfakeroot
% cd ..

Waarna je een i386 (of amd64) deb hebt die je op de gebruikelijke manier met dpkg kunt installeren. Dingen als build-essential die je met aptitude geinstalleerd hebt kunnen hierna weg.

Merk op dat er voor Etch geen security updates zijn voor teamspeak-server (want ja, teamspeak-server zit helemaal niet in Etch).

En teamspeak is wel allemaal closed-source meuk, dus misschien is MyroX' suggestie een goede ;)
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:05:
Misschien is het ook eens leuk om te kijken naar Mumble. Het is een gratis open source voip ding, dat over het algemeen hoger wordt gewaardeert dan ts...

• jordz.
Bedankt! Ik ga het zo meteen is proberen. Ik zou ook graag een open source teamspeak variant zien, maar denk dat de rest van de clan daar niet zo blij mee is :)

edit:
Waar is dat diffje eigenlijk voor nodig, haal je de ongepatchte source op en daaran een debian patch eroverheen ?

[ Voor 28% gewijzigd door jordz. op 25-06-2008 19:17 ]

Arch Linux

• deadinspace
  • Laatst online: 23:23

deadinspace

The what goes where now?

jordz. schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:07:
Waar is dat diffje eigenlijk voor nodig, haal je de ongepatchte source op en daaran een debian patch eroverheen?
Ja, kijk naar naar de output van dat patch commando. Die diff voegt alle Debian-specifieke bestanden toe (plus eventuele Debian-specifieke aanpassingen aan de source code).

• jordz.
Ok dat is duidelijk, nogmaals bedankt het werkt perfect :)

Arch Linux

Pagina: 1