Ik heb de P4 2.4Ghz cpu van een compaq D310 microtower (documentatie) geüpgraded naar een P4 3.06Ghz (uit een oude pc waarvan de hd gecrashed is). Gevolg: geen beeld meer bij het opstarten, noch de gewoonlijke "biep" als hij klaar is met POST, de hd's en fans springen wel aan.
Ik heb de oude cpu teruggeplaatst maar nog steeds hetzelfde probleem.
Mogelijk was de nieuwe cpu de eerste keer fout geplaatst, maar daar ben ik niet zeker van (huidige zit alleszinds juist).
Volgende dingen heb ik al geprobeerd zonder succes:
- alles dat er niet toe doet losgekoppeld
- maar 1 latje ramgeheugen erin
- geen ramgeheugen erin: geen biep
- cmos batterij eruit halen en enkele minuten later terug insteken (stroomkabel ook uit)
Ik ben al verschillende threads omtrent een dergelijk probleem tegengekomen in men google-zoektocht maar geen die een oplossing boden.
Wat kan ik doen?
--edit--
Bij de originele cpu was een pinnetje scheefgezakt waardoor hij niet meer werkte, deze doet het nu dus wel weer. De "nieuwe" echter nog niet, enig idee daaromtrent?
Ik heb de oude cpu teruggeplaatst maar nog steeds hetzelfde probleem.
Mogelijk was de nieuwe cpu de eerste keer fout geplaatst, maar daar ben ik niet zeker van (huidige zit alleszinds juist).
Volgende dingen heb ik al geprobeerd zonder succes:
- alles dat er niet toe doet losgekoppeld
- maar 1 latje ramgeheugen erin
- geen ramgeheugen erin: geen biep
- cmos batterij eruit halen en enkele minuten later terug insteken (stroomkabel ook uit)
Ik ben al verschillende threads omtrent een dergelijk probleem tegengekomen in men google-zoektocht maar geen die een oplossing boden.
Wat kan ik doen?
--edit--
Bij de originele cpu was een pinnetje scheefgezakt waardoor hij niet meer werkte, deze doet het nu dus wel weer. De "nieuwe" echter nog niet, enig idee daaromtrent?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 21:25 ]