Toon posts:

Geen beeld na P4 cpu upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de P4 2.4Ghz cpu van een compaq D310 microtower (documentatie) geüpgraded naar een P4 3.06Ghz (uit een oude pc waarvan de hd gecrashed is). Gevolg: geen beeld meer bij het opstarten, noch de gewoonlijke "biep" als hij klaar is met POST, de hd's en fans springen wel aan.

Ik heb de oude cpu teruggeplaatst maar nog steeds hetzelfde probleem.

Mogelijk was de nieuwe cpu de eerste keer fout geplaatst, maar daar ben ik niet zeker van (huidige zit alleszinds juist).

Volgende dingen heb ik al geprobeerd zonder succes:
- alles dat er niet toe doet losgekoppeld
- maar 1 latje ramgeheugen erin
- geen ramgeheugen erin: geen biep
- cmos batterij eruit halen en enkele minuten later terug insteken (stroomkabel ook uit)

Ik ben al verschillende threads omtrent een dergelijk probleem tegengekomen in men google-zoektocht maar geen die een oplossing boden.

Wat kan ik doen?

--edit--
Bij de originele cpu was een pinnetje scheefgezakt waardoor hij niet meer werkte, deze doet het nu dus wel weer. De "nieuwe" echter nog niet, enig idee daaromtrent?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 21:25 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:23
Weet je heel zeker dat het mobo de 'nieuwe' p4 ondersteund? Kan best zijn dat het mobo gewoon heel kieskeurig is. Feit dat je ouwe cpu wel (weer) werkt wil dus zeggen dat het 100% aan de cpu ligt...

Probeer een bios update (mocht die er zijn).

[ Voor 10% gewijzigd door Wackoz op 17-06-2008 22:47 ]

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ontdekt dat de cpu inderdaad niet compatibel is. Het leek allemaal goed maar blijkbaar toch niet... oh well, werkt zo ook wel :) .

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waar ligt het dan aan? FSB?

Bij HT compatibaliteit is het soms nog mogelijk HT uit te zetten op een nieuw bordje... biso update kan er soms ook nog voor zorgen dat een HT CPU het doet op een bord, dat er eigenlijk niet voor gemaakt is :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
De "nieuwe" is een mobile cpu... (ik wist zelf niet dat er van P4 zelf ook mobiles waren)