• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-10 14:57
Ik heb een beetje vaag probleem met mijn XP installatie. Bij diverse games (o.a.: BioShock, UT3 en Assasin's Creed) heb ik last van vreemde haperingen. Over het algemeen lopen de games goed en vloeiend, of in ieder geval zoals ik vewacht (complexe scenes verwacht ik wel wat vertraging ;) ). Maar regelematig (elke 5-10 minuten) krijg ik een rare hapering voor ca 10 seconden. Eerst dacht ik dat het spel aan het laden was (vond het al een beetje vreemde plaatsen om te laden), maar ik vond het vreemd dat games op een compleet andere engine hetzelfde gedrag vertonen.

Het is net alsof m'n PC op disc staat te wachten, of dat er een process met hogere prio draait. De framerate is echt dramatisch (<5). Ik heb alles gecheckt, games op andere HD gezet, andere drivers voor geluid, graphics en IO, en alle niet-kritische processen gekilled, maar het probleem blijft gewoon.

Toen ik gisteren Vista installeerde (wtf is de technische reden dat DX10 niet in XP mag?), bleek dat daar het probleem zich helemaal niet voordoet.

Ik ben geen noob, heb een hoop dingen geprobeerd, maar ik sta voor een raadsel. Wie weet raad?

BTW, specs: nVidia 9600GT/512, 2GB DDR800, AMD 5600+

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Clockt je CPU op dat moment niet terug, om wat voor reden dan ook? Welke voeding?

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 23:37
Gebruik je x64 vista samen met xfire? Dan ligt het probleem aan xfire. het is al bekent gemaakt dooe xfire zelf. Mocht je toch graag xfire en gamen :D dan met je even xfire64.exe uit beedingen. Dan is alles weer normaal.

• Targeter
Exorcist schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:12:
Clockt je CPU op dat moment niet terug, om wat voor reden dan ook? Welke voeding?
Nope, Cool 'n' quiet staat uit, en div. tooltjes geven ook constante clockspeed en voltages aan.

• Targeter
Ryuku schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:44:
Gebruik je x64 vista samen met xfire? Dan ligt het probleem aan xfire. het is al bekent gemaakt dooe xfire zelf. Mocht je toch graag xfire en gamen :D dan met je even xfire64.exe uit beedingen. Dan is alles weer normaal.
In Vista heb ik het probleem juist niet. En xfire heb ik ook niet.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Windows Temp geheugen misschien niet goed staan? (En dat de pc daardoor bij zware games lekker aan het swappen is).

[ Voor 41% gewijzigd door aXe op 21-06-2008 22:44 ]

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Pagina: 1