Vervolg HDD error,press F1 to continue,en toen?

Pagina: 1
Acties:

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07-2025
Beste moderator,ik heb de FAQ hierover doorgelezen,maar ik ben niets opgeschoten,de aangedragen oplossingen helpen niet.
FF de feiten,deze schijf zat als master in m,n systeem tot-ie van de ene op de andere dag ineens de geest gaf.......ik heb 'em nu apart op een flatcable staan en in de bios word-ie wel herkend,alleen als ik door wil starten geeft-ie dus die error;en in WinXP issie niet te zien,ik heb meerdere progjes geprobeerd;
GetDataBack,Partion Magic,noem ze maar op,voorwaarde is natuurlijk wel dat die in de eerste plaats de schijf zien!
Als ik dit nu stap voor stap wil uitzoeken lijkt mij een logische vraag;
Als de schijf WEL in de bios staat wat betekend dit dan precies,dat-ie niet fysiek kapot/beschadigd is?
Ik kan dit niet terugvinden in de FAQ?
Hopelijk is deze vraag conform de regels?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
windows kan je HD niet zien omdat de schijf waarschijnlijk nog niet (niet meer) gepartitioneerd en geformateerd hebt. Als je vervolgens die programma's ook onder windows gebruikt, zien zij ze vervolgens ook niet. Je zal die programma's op moeten starten vanaf een BOOT CD. Even een downloaden of maken dus.

• V.Roelofs
Nou het probleem is serieuzer,helaas.......
Als ik WinXp opstart vanaf de cd om te formatteren word die hele schijf niet weergegeven,ik heb Seatools(Maxtor) via een bootable cd in DOS geprobeerd,die vind de schijf wel,maar loopt vast bij diagnostische tests.............volgens mij spint-ie niet op?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Foute boel denk ik dan. Misschien een Hiren bootcd, met allerlei tools erop? Succes

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

V.Roelofs schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:57:
Als de schijf WEL in de bios staat wat betekend dit dan precies,dat-ie niet fysiek kapot/beschadigd is?
Dat zegt helemaal niets, dat betekent dat het systeem die info nog kan/mag uitlezen. Zegt weinig over de fysieke prestaties van de schijf.

Als je het niet eens bent met een slotje, dien je contact op te nemen met de mod in kwestie..en niet nog een topic te openen :)

• lowbasic
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-02 14:20
dit wil normaal zeggen dat de motor geblokkeerd zit, maar de printplaat nog werkt... keer in de diepvriezer steken en dan nog eens proberen aansluiten
als dat niet werkt kan je eens proberen met ze op te warmen met een haardroger
het is geen zekerheid, maar ik heb zo toch al van enkele schijven de data nog kunnen halen

De HD zelf is achteraf wel voor de vuilbak, zulke extreme temps vallen niet echt onder garantie

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 07:00

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb het laatst ook eens meegemaakt. Computer 10 minuten uitgezet. IDE-kabel uit- en ingeprikt en opstarten. Klaar. Anders heb ik nooit problemen met de schijf. Nu knalde hij er alleen uit...

• V.Roelofs
Bedankt maar weer voor de adviezen.........mischien moet-ie inderdaad maar 'ns in de diepvries! |:(
Doe ik ook wel eens met een biertje om snel koud te krijgen,maar die vergeet ik dan helemaal en komt eruit als 1 bonk ijs.........ik bedoel hoelang,een nachtje?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

lowbasic schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:40:
dit wil normaal zeggen dat de motor geblokkeerd zit, maar de printplaat nog werkt
Of dat de motor werkt maar de arm vast zit.
Of het sensortje op de arm is verschoven
Of het sensortje van de arm is kapot
Of dat de magneet is verschoven
Of de transistors die de motor aansturen zijn dood
Of de printplaat is ergens tussen de bios chip en de motor gebroken
Of er zit ergens een los contactje
Of alleen dat gedeelte van de schijf zijn chip werkt nog
Of, of of of of ................

Er is helaas geen normale oplossing voor dat soort problemen :(
er zijn vele "vreemde" dingen die misschien werken, maar je hebt grote kans dat ze geen van alle werken.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1