Toon posts:

Kleine camera met HD-filmfunctie. FX-35, FX-500, TZ-5...of?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Hopelijk kunnen jullie me helpen, want ik weet het allemaal even niet meer haha.

M'n zus heeft onlangs de TZ-5 gekocht. Leuke camera maar persoonlijk vind ik hem net iets te groot. Hoe dan ook, hij kan HD 720p filmen, wat er best aardig uit ziet, alleen het geluid is wat minder... een soort van constante lichte ruis ook (hoort dat?!?).

Dan is er de FX-35. Kan ook HD filmen, echter is het niet mogelijk ook in te zoomen tijdens het filmen - maar dat maakt mij niet uit. Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe de kwaliteit van de filmpjes zijn - en het geluid?

Tot slot weet ik nog af van de FX-500. Kan in plaats van 4x zoals bij de FX-35 5x zoomen, en kan ook HD filmen. Hiervan heb ik 2 filmpjes gevonden die iemand op het forum heeft geplaatst, en dat zag er goed uit en klonk ook prima (al werd er niet veel geluid opgenomen, maar ik hoorde tenminste geen ruis). Btw, deze cam heeft ook touch screen, maar niet noodzakelijk voor mij.

Ik twijfel denk ik met name tussen de laatste 2, omdat ze kleiner zijn dan de TZ-5, 10x zoom is leuk maar de grootte van de camera weegt voor mij persoonlijk zwaarder. Zijn er ook nog andere camera's waar jullie goede ervaringen mee hebben die toch ook 720p kunnen filmen... of komen er nieuwe modellen binnenkort uit waar jullie iets vanaf weten?

Bedankt voor het lezen!

oranje boven :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

ik was vergeten het merk erbij te zetten... elk model (TZ-5, FX-35 en FX-500) zijn (toevallig) van Panasonic. Kan ik nu het beste voor de FX-35 of de FX-500 gaan... omdat ze beide ook kleiner zijn dan de TZ-5... of zijn er ook nog andere camera's die ook HD kunnen filmen en ook lekker compact zijn?

Weet iemand ook hoeveel minuten je bij de genoemde camera's op bijvoorbeeld 4 gig kunt opnemen?

alvast bedankt!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Ik weet dat Aiptek handzame HD camcorders maakt op flash geheugen basis (SDHC welteverstaan). De kwaliteit van de opnamen zullen echter niet zo goed zijn als bijvoorbeeld een groter formaat Sony camcorder.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie. maar dat is dan echt een camcorder nietwaar? ik zoek specifiek een digitale camera die de mogelijkheid heeft om de 720p HD resolutie aan te kunnen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:57:
bedankt voor je reactie. maar dat is dan echt een camcorder nietwaar? ik zoek specifiek een digitale camera die de mogelijkheid heeft om de 720p HD resolutie aan te kunnen.
Zeg dan: Digitaal, compact, niet-mechanisch (je wilt met flash geheugen oid, neem ik aan :) )...

Camcorders zijn tegenwoordig allemaal digitaal :)

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 18-06-2008 18:03 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:03:
[...]

Zeg dan: Digitaal, compact, niet-mechanisch (je wilt met flash geheugen oid, neem ik aan :) )...

Camcorders zijn tegenwoordig allemaal digitaal :)
goed punt, mijn fout. een digitale compacte camera met idd flash geheugen oid :) dankje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk toch verrassend genoeg gekozen voor de Panasonic FX-500... tsja, touch-screen, hoe kan ik zoiets nou weerstaan. De camera komt wel van (erg) ver, maar hopelijk ontvang ik het dingetje spoedig. Ik verwacht het iig wel. :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:05:
Ik heb uiteindelijk toch verrassend genoeg gekozen voor de Panasonic FX-500... tsja, touch-screen, hoe kan ik zoiets nou weerstaan. De camera komt wel van (erg) ver, maar hopelijk ontvang ik het dingetje spoedig. Ik verwacht het iig wel. :)
Cool, ik wens je alvast veel plezier met je nieuwe speeltje ;)

Misschien is het leuk om tzt een mini-review te plaatsen over het product? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
heys ja bedankt! en als ik tijd heb wil ik dat wel doen. maar eigenlijk denk ik niet dat jullie er veel aan hebben, omdat ik niet al die camera-technisch gerelateerde dingen ken. ;) ik ben meer van het point-and-shoot, maar ik wil wel goede kwaliteit :D

vergelijkend materiaal heb ik overigens ook niet, want m'n oude camera is ook echt al 6 jaar oud of zoiets (3mp) en lens schuifkapje wilde niet meer dicht gaan (... had iets te maken met een kano + water... verkeerd sturen + bomen en struikgewas - daar kun je wel een plaatje van inbeelden denk ik ;) )

we zien wel! ik zal iig laten weten wat m'n eerste indrukken zijn :D

Verwijderd

Topicstarter
M'n camera is binnen! Yaaaaaay!!! De camera stond 2 weken lang bij de douane!

Heb nog maar 3 min met de camera kunnen spelen want de batterij is leeg... met 5 min laden kom je niet zo ver, dus nu zit hij in de lader. ;) De camera zelf is verbazingwekkend licht qua gewicht en ook wat kleiner dan ik had verwacht. Top dus!

Ik heb gelijk ook een vraag. Ik had verwacht dat er geen 2 gig limiet op zou zitten omdat de camera van buiten Nederland komt. Maar als ik de camera aan doe zie ik wel (net als bij m'n zusje's panasonic TZ-5) dat hij qua video maar 8 min en 27 seconden kan opnemen. Dat is niet heel handig, aangezien ik op de 16gig kaart iets van 1 uur nogwat kan opnemen. Valt dit te verhelpen?

Dan nog een simpele vraag. Ik heb een tasje maar weten jullie ook waar ik een soort van 'sok' kan kopen die je om de camera kan doen zoals sommige mensen dat met hun mp3 speler of telefoon doen. En wat ik ook zoek is een soort van leren ketting (of ander materiaal) zodat ik de camera om m'n nek kan hangen. In zoek niet van die camera-kettingen met grote zachte stukken voor de nek enzo. Gewoon een simpele leren ketting of zoiets. :D

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Tof dat je camera binnen is. Ben erg benieuwd hoe deze je bevalt, want ik heb zelf ook interesse in zo'n camera. De combinatie van compact camera + filmen in HD is erg handig. Zou je je bevindingen verder willen posten?

I'm just taking care of business

Verwijderd

Topicstarter
Sure, geen probleem.

Enige wat ik nu nog nodig heb is een Sok en een goede ketting/koord. Tasje wat ik erbij heb gekregen is wat dat betreft prima... maar over het algemeen wil ik de camera gewoon om m'n nek dragen (met een sok er omheen ter protectie).

Wat me trouwens opviel is dat het scherm van de camera zo'n 1,5 tot 2mm dieper ligt. Dat is een heel goede bescherming tegen krassen. Dat viel m'n zusje gelijk op, want haar TZ-5 heeft een scherm die meer op de camera ligt en dus vrij krasgevoelig is op die manier.

edit: trouwens mr. TCB. Je kunt hier een review lezen die ik persoonlijk wel informatief vond: http://www.cameralabs.com...ic_Lumix_DMC_FX500_FX520/ . Er hoort ook een filmpje bij, die staat hier: http://youtube.com/watch?v=2Ad0m9E79Uk (in het zwart issie veel mooier btw :9 )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 16:45 ]

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 16:53
Heeft je zus ook een sok rond haar tz5? zo ja ben ik wel benieuwd naar welke merk/type

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Verwijderd

Topicstarter
RoyPieters schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:02:
Heeft je zus ook een sok rond haar tz5? zo ja ben ik wel benieuwd naar welke merk/type
heh nee. die heeft dat niet. die wil haar camera - terecht - altijd veilig in een stevige lowepro tasje houden... en ze heeft ook zo'n leren tasje ervoor. die is overigens erg mooi. enig idee waar je van die sokken kunt kopen?
Pagina: 1