Toon posts:

Interactive-OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halle beste computerfreaks, ik als programmeur van I-OS kan nu bekend maken dat Interactive-OS (I-OS) voor als basis klaar is, hij zal binnenkort gratis te downloaden zijn van onze ,op dit moment under construction, internetsite [url="http://www.interactive-os.com."]www.interactive-os.com.[/url]

I-os is een systeem dat gebaseerd is op het stabiele MSDOS. We zijn een nog niet zo heel lang bezig met bouwen maar de resultaten tot nu toe zijn goed, we hebben een team dat al zeer leuke ideeen heeft. Ook ons windowtje(venstertje) is naar onze mening een van de of zelfs de mooiste van alle OS'en. Jullier kunnen toch niet verwachten dat wij met een paar personen al tegen windows,linux,beos of OS/2 op kunnen maar als hij binnenkort uitkomt weet ik zeker dat er interesse naar komt en er meer programmeurs zich bij ons team komen aanmelden. Voor verdere vragen,opmerkingen of dergelijk kun je mailen naar: mail@interactive-os.com

Bedank voor de tijd van lezen.

I-OS Team

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
mm, ik kom met m'n netscape 4.7 onder linux idd niet ver op die site, zie alleen de requirements en dat ie onder construction is.
Maar wat zijn de voordelen van dit os boven bijv freedos met seal ofzo?

Oh ja, valt dit niet onder spam >:)

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
kwil het best proberen op mijn 486 waar ik momenteel via kabelinternet redhat op aan het pleuren ben :)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op maandag 19 februari 2001 21:41 schreef jasperh17 het volgende:
I-os is een systeem dat gebaseerd is op het stabiele MSDOS.
m.a.w. een grafische shell over DOS heen.
en het nut hiervan is ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
het stabiele MSDOS
Even een fabeltje uit de wereld helpen: DOS is niet zo zeer stabiel, DOS doet alleen _niks_, en kan dus ook eigenlijk _niks_ fout doen.

En doet ook _niks_ tegen slechtgedragende programma's.

Dat is niet stabiel.

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
hoe zit het hier trouwens met de rechten? Je zegt dat je het baseert op Microsoft DOS? ms software valt toch niet onder de gnu? mag dit wel? volgens mij had me beter een andere soort dos kunnen gebruiken of zie ik dit verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
even een paar berichten uit de wereld helpen.

A: heb je wel eens een vasteloper gehad in DOS???? dat dos vastslaat, nee vast niet alleen andere foute software slaat vast.

b: Het nut!!, haha net zoals windows 95. Is alsware hetzelfde.

c. M$ kan ons waarschijnlijk niks aan doen omdat het legaal is om software in Msdos te runnen. dat doen wij eigenlijk ook,Als M$ toch moeilijk gaat doe pakken we toch IBM dos bv, trouwens we gebruiken alleen io.sys en geen command.com enz.

D:Ik hoop dat ik weer verduidelijkheid heb gebracht

Verwijderd

Eerst zien dan geloven en heel misschien voor gaan programmeren.

Ik wil niet heel lullig doen hoor, maar waarom in godsnaam op basis van ms-dos. Als je het goed wil doen bouw dan ook een compleet nieuw OS :9

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Beste Jasper,

Als je iets te melden denkt te hebben, doe het dan pas als je ook daadwerkelijk iets te melden hebt ...

Dus als die site ook echt werkt en niet meer "under construction" is probeer het dan nog een keer.

Dit is niet om je af te zeiken, ben op zich best wel bereid om even te kijken !

Grtz

-

Verwijderd

Topicstarter
De site is niet in mijn beheer, daar zit weer een ander team achter, Ik hoop dat hij snel online komt. Sorry trouwens.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Doe mij maar V2_Os :) Lekker in 32-bit assembly proggen.

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Jasper, wat ik dus begrijp is dat je niet een nieuw OS maakt (nieuwe kernel), maar een nieuwe, grafische shell.

Net zoiets als X voor linux, of win3.1 voor dos. Daarbij zal niemand software voor dat os willen schrijven behalve jullie zelf, dus een programming API heeft niet heel veel zin. Je kan beter huidige programma's compatible maken. Dos venstertjes dus :-)

Ik zie het nut niet echt van dat os in dus.. Je kan het niet eens een OS noemen aangezien dos gewoon het os is.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Waarom gebruiken jullie geen freedos?

Verwijderd

Ik kan de site niet bekijken onder Mozilla 2001022008 (nigthlybuild)

Heb ook geen :r flash :r plugin

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 20 februari 2001 22:32 schreef jasperh17 het volgende:
even een paar berichten uit de wereld helpen.

A: heb je wel eens een vasteloper gehad in DOS???? dat dos vastslaat, nee vast niet alleen andere foute software slaat vast.
Onzin opmerking 1, als een applicatie vastloopt, loopt DOS ook vast. Of niet dan?
Of je nou een brak Os hebt, of een brak programma...
Uiteraard is een brak OS niet stabiel, maar een OS dat op zijn bek gaat (jaha, windows 9x, dos doen dat bij mijn weten) met brakke software is ook niet stabiel!
Dan hoort de kernel, gewoon de software te killen oid, en verder te gaan...
Liefst zo, dat andere gebruikers er niks van merken als dat ondersteund wordt.
b: Het nut!!, haha net zoals windows 95. Is alsware hetzelfde.
Leuk, maar wat is nou het nut?
Als ik windows 95 achtig OS wil, neem ik toch win98 of winME ?
Of linux met wine...
c. M$ kan ons waarschijnlijk niks aan doen omdat het legaal is om software in Msdos te runnen. dat doen wij eigenlijk ook,Als M$ toch moeilijk gaat doe pakken we toch IBM dos bv, trouwens we gebruiken alleen io.sys en geen command.com enz.
Betaal je dan voor het gebruik van MSDOS ?
En jullie verspreiden neem ik aan DOS wel... Heb je daar wel recht op, om DOS te mogen distribueren?
Zelfde geldt voor ibm en pc dos... Als het niet rechten vrij is iig.
D:Ik hoop dat ik weer verduidelijkheid heb gebracht
Bij mij niet...

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Requirements:

Internet Explorer: 4.x or higher.
Staat een beetje stom. Zelfs de 'ransbrowser' Netscape geeft die page goed weer. Anyway... ik ben wel benieuwd of je me kan vertellen wat ik aan I-OS ga hebben. Leuk hoor zo'n grafische schil om MS(?)-DOS (of OS, zo je wilt), maar... sorry voor deze boute opmerking: wat mot ik ermee? En de rest van GoT?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
idd, wat voor nieuwe spannende dingen bied I-OS ons wat de huidige o.s'en niet doen?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En ik neem aan dat alle Win9x/Win2K- en Linux-applicaties er gewoon op draaien? Anders heeft het al geen nut meer.

Virussen? Scan ze hier!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 20:35

Exterazzo

Qeasy

Op donderdag 22 februari 2001 07:52 schreef wildhagen het volgende:
En ik neem aan dat alle Win9x/Win2K- en Linux-applicaties er gewoon op draaien? Anders heeft het al geen nut meer.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Audentia

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 07:52 schreef wildhagen het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.
Natuurlijk is het minstens een 32-bit (of zelfs al 64-bit>:)) schil op basis van msdos:?:? Lijkt me niet
Pagina: 1