Toon posts:

Exchange 2007 E-mail address policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik heb een exchange server waar 4 afdelingen mee werken..
Elke afdelding heeft een domein. Sommige gebruikers werken bij meerdere afdelingen en hebben dus meerdere e-mail adressen.

Ik heb hier dus een prachtig exchange 2007 boek en hun zeggen dat je dit in de policy via department aan kunt geven. Maar dan moet je precies in de active directory typen bij welke afdelingen ze werken lijkt me niet echt makkelijk te beheren.

Eigenlijk wil ik gewoon een groep aanmaken en alle gebruikers die lid zijn van de domein1 groep krijgen een mail adres voornaam-tussenvoegsel-achternaam@domein1 via de policy

De handleiding van exchange heeft hier ook geen oplossing voor.

Heeft iemand een idee ?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
In een ander boek kijken?

Als je het hebt over policy's dan moet je denk ik kijken naar wat Windows 2003/2008 kan doen voor je.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Saab schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:34:
In een ander boek kijken?

Als je het hebt over policy's dan moet je denk ik kijken naar wat Windows 2003/2008 kan doen voor je.
Zijn geen windows policy's maar exchange policy's.
Zo 123 weet ik niet of het mogelijk is middels groups, je kan wel OU's met crossinheritance maken..

• Saab
Nouja, als hij heeft over afdelingen(departments) dan lijkt me dat een Windows Policy.

Overigens, wat is daar lastig aan te beheren? Als je een nieuwe user aanmaakt dan is dat 1 extra veld wat je invult en dat lijkt me toch niet zoveel?

Je bestaande gebruikers kun gemakkelijk updaten dunkt me

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Saab schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:52:
Overigens, wat is daar lastig aan te beheren? Als je een nieuwe user aanmaakt dan is dat 1 extra veld wat je invult en dat lijkt me toch niet zoveel?
1 extra veld pér user pér groep.. dat zijn best wat handelingen. Daarnaast is het totaal niet beheersbaar, als je wilt weten wie allemaal onder domain x vallen moet je per user langslopen terwijl je anders alleen de groep kan raadplegen. Juist met betrekking op beheer vind ik het een hele goede zet om het group/ou based te doen.

• Saab
DukeBox schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:55:
[...]

1 extra veld pér user pér groep.. dat zijn best wat handelingen. Daarnaast is het totaal niet beheersbaar, als je wilt weten wie allemaal onder domain x vallen moet je per user langslopen terwijl je anders alleen de groep kan raadplegen. Juist met betrekking op beheer vind ik het een hele goede zet om het group/ou based te doen.
Ik heb het zelf nog niet bij de hand gehad maar het lijkt me idd handiger. En schijnbaar is het niet eens zo heel moeilijk met recipient policies.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Volgens mij wordt dit een stuk makkelijker als je de afdelingen ook allemaal in hun eigen OU zet.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Ou's zijn eigenlijk geen optie omdat sommige gebruikers in meerder ou's zouden moeten staan.
Met afdelingen werken is ook niks, je kan dan typfouten maken enzo. Groepen is verreweg het met meest makkelijke, maar ik heb het idee dat dit niet mogelijk is. Maar dit lijkt me sterk.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

recipient policy zet je op met de exchange management shell. Ik zou de help er eens op naslaan je kan eenvoudig een recipient policy maken. En dan kun je inderdaat John.Smit als policy kiezen ofwel firstname . lastname
Schopje richting wss :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Binnen Exchange 2007 kan een e-mail address-policy alleen gefilterd worden op "Department", "State/Province" en op custom attributes. Meer opties zijn er niet. Let wel, dit is op een non-sp1 machine gechecked.
DukeBox schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:55:
[...]Daarnaast is het totaal niet beheersbaar, als je wilt weten wie allemaal onder domain x vallen moet je per user langslopen terwijl je anders alleen de groep kan raadplegen.
't is exchange 2007. Powershell FTW!
code:
1
Get-User -filter {department -eq "naam"}
Juist met betrekking op beheer vind ik het een hele goede zet om het group/ou based te doen.
Klopt, ben het wel met je eens dat het aantal filters te beperkt is. Op OU en groupniveau zou een mooie extra feature zijn. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Question Mark schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:25:
Binnen Exchange 2007 kan een e-mail address-policy alleen gefilterd worden op "Department", "State/Province" en op custom attributes. Meer opties zijn er niet. Let wel, dit is op een non-sp1 machine gechecked.

[...]

Tot zo ver was ik idd ook gekomen, er kan er nog aan toevoegen dat dit bij sp1 ook nog steeds het geval is. Maar ik vraag me af hoe grotere bedrijven met meerdere domeinnamen dit dan doen, die zullen toch niet met departments werken of wel ?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom niet?

Wij gebruiken zelf het company/department attribute hiervoor en we hebben ongeveer negen verschillende smtp-adressen. Werkt prima. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1