Toon posts:

Meerdere plafond speakers op simpele versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige situatie is alsvolgt. In mijn huiskamer staat een Pioneer HiFi-Versterker A-109. Deze versterker heeft 2 aansluitingen voor speakers. 1 linker en 1 rechter. Deze zijn beide bezet door mijn 2 speakers.

Nu wil ik graag in de badkamer, WC en keuken een enkele plafond speaker hangen die hetzelfde geluid moeten geven als de speakers in de woonkamer.

Heeft iemand ervaring met het opzetten van een vergelijk systeem. En kan dit met mijn huidige versterker?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uberhaupt al uitgezocht of je speakers wel kunnen in de badkamer en dergelijke? Je zit daar bijvoorbeeld met een vochtige atmosfeer en in je keuken bijvoorbeeld met vettige dampen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:52:
...
En kan dit met mijn huidige versterker?
'Alles kan', zolang je maar geen militaire volumes probeerd te behalen.
Veel info, waaronder het antwoord op je vraag, staat hier al breed voor je uitgemeten:
AUD FAQ; Veelgestelde vragen

En dan is er ook nog de search als je nog vragen hebt. Ik kan me zo uit het hoofd een paar topics herinneren die in dezelfde strekking als deze liggen.

Alles kan stuk.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Een of ander draadloos systeem met aparte versterkertjes van een paar watt voor die plafondspeakers lijkt mij het meest praktische. Zomaar even meerdere speakers op die versterkeruitgangen gaat niet lukken, dan blaas je de versterker op, omdat de weerstand dan sterk omlaag gaat. Daarnaast zijn al die kabels ook maar lastig.

Zit er geen aansluiting op voor een eindversterker? Pre-amp? Ik weet niet zeker of dat dan als uitgang voor een zender kan dienen, maar met alleen een speakeraansluiting kom je niet ver.

_██_
(ಠ_ృ)