XFX Geforce 9800 GTX Black Edition - Geen Beeld

Pagina: 1
Acties:

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie

Intel Core 2 Quad Q9450 CPU,
XFX Nforce 790i SLI Ultra moederbord.
2x XFX Geforce 9800GTX Black Edition (SLI)

Eén van deze twee kaarten functioneert niet helemaal lekker. Vreemd want aan de serienummers te zien lijkt het erop dat ze uit dezelfde batch komen.

Als ik de ene erin stop gaat hij door de POST heen (met LCD code FF) en start Vista normaal op.

Als ik de andere in hetzelfde slot stop hoor ik een dikke error beep (1x lang 2x kort als ik me goed kan herinneren), komt hij wél door de POST heen (LCD code FF wordt getoond) maar... geen beeld en de fan wil ook niet downspinnen. De kaart lijkt zichzelf dus niet goed te initialiseren...

Ik dacht dat ding is stuk, dus weer teruggestuurd naar de leverancier (Alternate).

Alternate houdt vervolgens bij laag en hoog vol dat het ding normaal functioneert :? Wel een afspraak gemaakt dat het ding preventief zou worden omgeruild.

Gisteren kreeg ik de mededeling dat er een kaart zou worden gestuurd. 28 euro verder open ik de doos... blijkt mijn oude kaart erin te zitten, die nog steeds niet doet wat hij moet doen :(

Zodra XFX weer in de lucht is (ze zijn compleet down vanwege een omkat van de website) zal ik daar nog eens even informeren (want Alternate loopt blijkbaar flink de boel te flessen, en heb niet zoveel zin om nog eens zoveel trammelant qua service te hebben) maar wellicht heeft een of andere videokaart goeroe hier een idee wat er verkeerd is met deze kaart...

[ Voor 17% gewijzigd door mindcrash op 17-06-2008 16:13 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je de kaart niet bij een kennis/familielid in een goede PC stoppen en kijken of het werkt?

Verder is XFX gewoon in de lucht (de hele dag al want heb al meer dingen opgezocht) maar om je even te helpen:
XFX Central Europe [NL]
Schipholweg 331
1171 PL Badhoevedorp
The Netherlands

Tel: +31 20 6541190
Fax: +31 20 6541199
Email: contact@xfxforce.co.uk

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2008 14:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:55:
Verder is XFX gewoon in de lucht
Vreemd... als ik op de website kijk krijg ik een afbeelding te zien met de melding:

"The XFX website is in for a major face-lift - we will be back online soon"

Die afbeelding verschijnt ook als ik naar de (gebookmarkte) support area ga... dus ik kan geen support ticket indienen (e-mailen met ze gaat niet zo heel erg vlot)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 19:50
hier heb ik ook als eens ruzie over gehad met alternate.

het engiste wat zo'n winkel doet is videokaart in een pc douwen 3dmark starten die runnen.
is het oke zeggen ze hij werkt niks aan de hand.

dit doen 9/10 winkels maar wil niet zeggen dan het apparaat goed functioneert.

je kan het daar hoger spelen en dreigen wilt ook goed helpen.
desnoods naar de winkel zelf gaan en een mooie sene maken met andere klanten erbij.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Collega van me heeft goede ervaringen met MyCom. Die hebben een 9800GX2 geaccepteerd (daar niet aangeschaft trouwens), 35 Euro ofzo gerekend voor onderzoekskosten en dat ding gewoon 2 dagen fulltime laten draaien. Ze moesten zelfs een systeem ervoor bouwen (want in de winkel stond maar tot 400W aan vermogen ofzo). Kaart goed bevonden (zowel in 3DMark als wat games).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Topicstarter
In de tussentijd heb ik maar een support ticket gestuurd naar XFX. Schijnbaar staat de nieuwe website nog niet in de DNS servers van XS4All dus gebruik ik op dit moment die van OpenDNS.

Hoop dat dit wat meer resultaat opleverd dan die #$^$#%^# service van Alternate.

Update: Net even toch maar telefonisch contact gezocht met Alternate. Dat ik m'n oude kaart weer terugkreeg was schijnbaar een (grove) interne fout. De kaart zou preventief worden omgeruild, maar iemand had niet de hele support case doorgelezen.

Ik krijg dus nu toch een nieuwe en de gemaakte kosten worden teruggestort.

Dus die garantie heb ik (gelukkig) nu zowiezo al.

Echter hoop ik toch nog dat XFX (of iemand hier) wellicht kan aangeven waar het aan zou kunnen liggen, want de kans dat de nieuwe kaart óók problemen geeft is waarschijnlijk net zo groot...

Zodra ik iets interessants van XFX hoor zal ik dat hier overigens zeker even posten :)

[ Voor 60% gewijzigd door mindcrash op 17-06-2008 16:16 ]

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Topicstarter
Goed nieuws betreffende dit verhaal :)

XFX Support wist eigenlijk ook niet waar het aan zou moeten liggen (alhoewel er een vermoeden was dat het in hun ogen een Video BIOS issue moest zijn). Inmiddels was de kaart alweer onderweg naar Alternate en na flink wat after-sales gedoe werd vandaag eindelijk een gloednieuwe Black Edition videokaart afgeleverd. Vervolgens direct uit de doos aan het systeem toegevoegd als 2e kaart, en... booten maar :)

Vista herkend de nieuwe kaart, in de drivers is SLI support geactiveerd (en inmiddels ingeschakeld). Nu rest dus eigenlijk alleen nog het testen of de boel inderdaad stabiel werkt.

Conclusie: Bepaalde Geforce 9800 GTX Video BIOSsen zijn schijnbaar niet compatible met het nForce moederbord (tenzij Alternate het verhaal uit de duim loopt te zuigen dat dezelfde kaart op andere moederborden wel werkt, maar ik geef ze hierbij het voordeel van de twijfel). Heb je dus een 9800GTX die om een of andere reden niet wil werken op een nForce moederbord, dan zou het dus makkelijk aan het Video BIOS kunnen liggen...

Pagina: 1