Het is "GIMP", niet "The GIMP"

Pagina: 1
Acties:

• pbb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 10:58
Sinds enige jaren heet het grafische pakket "GIMP", en niet langer "The GIMP". Maar in de meuk berichten wordt er nog steevast "The" gebruikt.

Ik dacht, ik zeg het maar even...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

GIMP is a multi-platform photo manipulation tool. GIMP is an acronym for GNU Image Manipulation Program. The GIMP is suitable for a variety of image manipulation tasks, including photo retouching, image composition, and image construction.
Of jij zit fout, of hun eigen documentatie tikgeitjes ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 19:36
GIMP is the GIMP. (GNU Image Manipulation Program) :P Maar maar.. the gimp is verleden tijd, gesloten boek omdat dat refereert aan een slechte periode.. :)

http://hawvie.deviantart.com/

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik start het programma net op en het splashscreen zegt "GIMP" en ook de Help/About zegt "GIMP"...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

moto-moi schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:05:
[...]

Of jij zit fout, of hun eigen documentatie tikgeitjes ;)
Je kan deze zin op twee manieren lezen;
The GIMP is a blah blah blah
Of:
The GIMP is a blah blah blah
"The" in deze context is m.i. gewoon om de zin in correct Engels weer te geven. :)

edit:

Alhoewel, nu ik de volgende paragrafen lees lijkt het inderdaad ook mixed in de docs te staan, zie onder andere deze quote:
One of The GIMP's strengths is its free availability from many sources for many operating systems. Most GNU/Linux distributions include The GIMP as a standard application. The GIMP is also available for other operating systems such as Microsoft Windows™ or Apple's Mac OS X™ (Darwin). The GIMP is a Free Software application covered by the General Public License ( GPL license). The GPL provides users with the freedom to access and alter the source code that makes up computer programs.
Aangezien "The" midden in de zin staat en capitalized is zou het aangeven dat het inderdaad onderdeel van de naam is ...

Ik vermoed dat iemand in het docs team heeft zitten slapen :P

[ Voor 50% gewijzigd door r0b op 18-06-2008 09:26 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
r0b schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:23:
"The" in deze context is m.i. gewoon om de zin in correct Engels weer te geven. :)
Dat lijkt me dan weer niet, als je het vervangt door een ander programma, bijvoorbeeld WinRAR ofzo, dan zet je daar ook niet "the" voor. :)

Als het in de documentatie (ik kom het ook gemixed tegen trouwens overal) niet consistent is, dan zal het weinig uitmaken of je "the" er nou voor zet of niet? :)

Saved by the buoyancy of citrus

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Cyphax schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:33:
[...]

Dat lijkt me dan weer niet, als je het vervangt door een ander programma, bijvoorbeeld WinRAR ofzo, dan zet je daar ook niet "the" voor. :)

Als het in de documentatie (ik kom het ook gemixed tegen trouwens overal) niet consistent is, dan zal het weinig uitmaken of je "the" er nou voor zet of niet? :)
Hm, daar heb jij dan weer gelijk in. :P

Lijkt erop dat de docs inderdaad inconsistent zijn.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan uit de documentatie niet opmaken wat de correcte benaming is. Gelukkig bestaat er zoiets als mail en ik heb dan net ook een mail naar de ontwikkelaars gestuurd met daarin de vraag wat de officiële naam van (The) Gimp is.

Wordt vervolgd :).

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
ik zie nochtans nergens "the" op hun homepage staan: http://www.gimp.org/

• pbb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 10:58
Robin schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:58:
Ik kan uit de documentatie niet opmaken wat de correcte benaming is. Gelukkig bestaat er zoiets als mail en ik heb dan net ook een mail naar de ontwikkelaars gestuurd met daarin de vraag wat de officiële naam van (The) Gimp is.

Wordt vervolgd :).
Heb je nog een reactie terug gehad? Ik zie dat 'ie weer als "The GIMP" gemeukt word :+

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben ervan overtuigd dat "The" er tegenwoordig niet meer voor hoort, dat is enige tijd geleden besloten voor zover ik weet, maar zo helder kan ik het niet meer voor de geest halen ;) Ik ga er ook een beetje vanuit dat de website meer up-to-date is dan vrij uitgebreide documentatie die niet zo vaak van inhoud verandert.

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 22-08-2008 14:44 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Grrrrrene schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:42:
Ik ben ervan overtuigd dat "The" er tegenwoordig niet meer voor hoort, dat is enige tijd geleden besloten voor zover ik weet, maar zo helder kan ik het niet meer voor de geest halen ;) Ik ga er ook een beetje vanuit dat de website meer up-to-date is dan vrij uitgebreide documentatie die niet zo vaak van inhoud verandert.
Daarnaast geeft de in de meukpost geplaatste changelog ook prijs dat "The" er niet meer voor dient te staan:
Changes in GIMP 2.4.7:
Wat overigens wel opvalt is dat GIMP nu weer met kleine letters wordt geschreven, terwijl dit in juni wel met hoofdletters werd gedaan...

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 22-08-2008 14:49 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rechts in de kantlijn wordt de website wel aangeduid met "GIMP", zonder the. In de lijst met changelogs is het inderdaad raar dat Gimp nu ineens met kleine letters geschreven is :) Een en ander heeft te maken met de spellingsregels die de redactie zichzelf oplegt: schreeuwerige afkortingen/merknamen als NVIDIA, PLAYSTATION en in dit geval GIMP worden met gekapitaliseerde eerste letter geschreven en verder met kleine letters (Nvidia, Playstation en Gimp dus). Deze regels zijn onlangs nog eens aangehaald, omdat het soms nog niet correct werd toegepast. Hoewel ik GIMP persoonlijk niet heel schreeuwerig vind staan, moet de scheidslijn ergens liggen.

[ Voor 60% gewijzigd door Grrrrrene op 22-08-2008 15:58 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat er iedereen het er wel mee eens is als we Gimp schrijven en blijven schrijven. Het lidwoord valt mooi weg en dan blijft Gimp nog over. Geen schreeuwerige hoofdletters, lijkt mij de beste oplossing :)
Pagina: 1