Sinds enige jaren heet het grafische pakket "GIMP", en niet langer "The GIMP". Maar in de meuk berichten wordt er nog steevast "The" gebruikt.
Ik dacht, ik zeg het maar even...
Ik dacht, ik zeg het maar even...
Of jij zit fout, of hun eigen documentatie tikgeitjesGIMP is a multi-platform photo manipulation tool. GIMP is an acronym for GNU Image Manipulation Program. The GIMP is suitable for a variety of image manipulation tasks, including photo retouching, image composition, and image construction.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
http://hawvie.deviantart.com/
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Je kan deze zin op twee manieren lezen;moto-moi schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:05:
[...]
Of jij zit fout, of hun eigen documentatie tikgeitjes
Of:The GIMP is a blah blah blah
"The" in deze context is m.i. gewoon om de zin in correct Engels weer te geven.The GIMP is a blah blah blah
Aangezien "The" midden in de zin staat en capitalized is zou het aangeven dat het inderdaad onderdeel van de naam is ...One of The GIMP's strengths is its free availability from many sources for many operating systems. Most GNU/Linux distributions include The GIMP as a standard application. The GIMP is also available for other operating systems such as Microsoft Windows™ or Apple's Mac OS X™ (Darwin). The GIMP is a Free Software application covered by the General Public License ( GPL license). The GPL provides users with the freedom to access and alter the source code that makes up computer programs.
[ Voor 50% gewijzigd door r0b op 18-06-2008 09:26 ]
Dat lijkt me dan weer niet, als je het vervangt door een ander programma, bijvoorbeeld WinRAR ofzo, dan zet je daar ook niet "the" voor.r0b schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:23:
"The" in deze context is m.i. gewoon om de zin in correct Engels weer te geven.
Saved by the buoyancy of citrus
Hm, daar heb jij dan weer gelijk in.Cyphax schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:33:
[...]
Dat lijkt me dan weer niet, als je het vervangt door een ander programma, bijvoorbeeld WinRAR ofzo, dan zet je daar ook niet "the" voor.
Als het in de documentatie (ik kom het ook gemixed tegen trouwens overal) niet consistent is, dan zal het weinig uitmaken of je "the" er nou voor zet of niet?
Heb je nog een reactie terug gehad? Ik zie dat 'ie weer als "The GIMP" gemeukt wordRobin schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:58:
Ik kan uit de documentatie niet opmaken wat de correcte benaming is. Gelukkig bestaat er zoiets als mail en ik heb dan net ook een mail naar de ontwikkelaars gestuurd met daarin de vraag wat de officiële naam van (The) Gimp is.
Wordt vervolgd.
[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 22-08-2008 14:44 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Daarnaast geeft de in de meukpost geplaatste changelog ook prijs dat "The" er niet meer voor dient te staan:Grrrrrene schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:42:
Ik ben ervan overtuigd dat "The" er tegenwoordig niet meer voor hoort, dat is enige tijd geleden besloten voor zover ik weet, maar zo helder kan ik het niet meer voor de geest halenIk ga er ook een beetje vanuit dat de website meer up-to-date is dan vrij uitgebreide documentatie die niet zo vaak van inhoud verandert.
Wat overigens wel opvalt is dat GIMP nu weer met kleine letters wordt geschreven, terwijl dit in juni wel met hoofdletters werd gedaan...Changes in GIMP 2.4.7:
[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 22-08-2008 14:49 ]
[ Voor 60% gewijzigd door Grrrrrene op 22-08-2008 15:58 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq