Safari
Een webbrowser veel gebruikt door Mac users. Dit veranderd, want sinds een tijdje is Safari ook beschikbaar onder Windows!
Nu ben ik op zoek naar een erg goede, betrouwbare webbrowser voor een aardig grote werkgroep. Het gaat om 32 PC's waar nu nog Win2000 op draait, en binnenkort naar XP gaat. Zelf heb ik wat webbrowsers getest, maar is Safari geschikt voor op zo'n systeem, en hoe reageert Firefox erop...
Kortom: Wat is jullie ervaring met Safari, en is er een alternatief?
Nu hoeft er dus niet persé Safari op, maar het werk wel goed.
Hieronder geef ik zelf eerst even wat kleine beoordelingtjes van verschillende webbrowsers:
Internet Explorer:
Meest gebruikte browser, kan ongeveer overal mee overweg.
Nadeel is dat het langzaam wordt bij veel gebruikers (IE7 bijv.!)
Opera:
Erg makkelijke en lichte browser, erg handig voor de workflow die muisbewegingen
Nadeel, het heeft overal een Plugin voor nodig!
Firefox:
Meest gebruikte variant voor IE, maar werkt niet erg licht!
Safari:
De browser waar ik erg over te spreken ben, licht gebruiksvriendelijk...Alleen geen Tabs!!!
Zijn er mensen die veel werken met Safari, is het erg goed? Namelijk 32 mensen moeten de werkdagen ermee werken...
Server van de werkgroep:
Intel Quad Core 2,4 GHz
8 Gb DDR2
2 TB 7.200 rpm
Linksys (Cisco) dedicated group (WLAN)
Een webbrowser veel gebruikt door Mac users. Dit veranderd, want sinds een tijdje is Safari ook beschikbaar onder Windows!
Nu ben ik op zoek naar een erg goede, betrouwbare webbrowser voor een aardig grote werkgroep. Het gaat om 32 PC's waar nu nog Win2000 op draait, en binnenkort naar XP gaat. Zelf heb ik wat webbrowsers getest, maar is Safari geschikt voor op zo'n systeem, en hoe reageert Firefox erop...
Kortom: Wat is jullie ervaring met Safari, en is er een alternatief?
Nu hoeft er dus niet persé Safari op, maar het werk wel goed.
Hieronder geef ik zelf eerst even wat kleine beoordelingtjes van verschillende webbrowsers:
Internet Explorer:
Meest gebruikte browser, kan ongeveer overal mee overweg.
Nadeel is dat het langzaam wordt bij veel gebruikers (IE7 bijv.!)
Opera:
Erg makkelijke en lichte browser, erg handig voor de workflow die muisbewegingen
Nadeel, het heeft overal een Plugin voor nodig!
Firefox:
Meest gebruikte variant voor IE, maar werkt niet erg licht!
Safari:
De browser waar ik erg over te spreken ben, licht gebruiksvriendelijk...Alleen geen Tabs!!!
Zijn er mensen die veel werken met Safari, is het erg goed? Namelijk 32 mensen moeten de werkdagen ermee werken...
Server van de werkgroep:
Intel Quad Core 2,4 GHz
8 Gb DDR2
2 TB 7.200 rpm
Linksys (Cisco) dedicated group (WLAN)