Safari Evaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Safari

Een webbrowser veel gebruikt door Mac users. Dit veranderd, want sinds een tijdje is Safari ook beschikbaar onder Windows!

Nu ben ik op zoek naar een erg goede, betrouwbare webbrowser voor een aardig grote werkgroep. Het gaat om 32 PC's waar nu nog Win2000 op draait, en binnenkort naar XP gaat. Zelf heb ik wat webbrowsers getest, maar is Safari geschikt voor op zo'n systeem, en hoe reageert Firefox erop...

Kortom: Wat is jullie ervaring met Safari, en is er een alternatief?

Nu hoeft er dus niet persé Safari op, maar het werk wel goed.
Hieronder geef ik zelf eerst even wat kleine beoordelingtjes van verschillende webbrowsers:

Internet Explorer:
Meest gebruikte browser, kan ongeveer overal mee overweg.
Nadeel is dat het langzaam wordt bij veel gebruikers (IE7 bijv.!)

Opera:
Erg makkelijke en lichte browser, erg handig voor de workflow die muisbewegingen
Nadeel, het heeft overal een Plugin voor nodig!

Firefox:
Meest gebruikte variant voor IE, maar werkt niet erg licht!

Safari:
De browser waar ik erg over te spreken ben, licht gebruiksvriendelijk...Alleen geen Tabs!!!

Zijn er mensen die veel werken met Safari, is het erg goed? Namelijk 32 mensen moeten de werkdagen ermee werken...

Server van de werkgroep:
Intel Quad Core 2,4 GHz
8 Gb DDR2
2 TB 7.200 rpm
Linksys (Cisco) dedicated group (WLAN)

Twitter Flickr

Verwijderd

Hoezo geen tabs ? Safari->Preferences->Tabs
Of is dit niet geimplementeerd in de Windows versie ?

• JefSnare
Ja, het heeft wel tabs, maar zit niet in de Dedicated versie van ons...

Twitter Flickr

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De Windows versie heeft ook tabs. Het is qua features gelijk aan de Mac versie. Tabs staan alleen -net als in de Mac versie- standaard disabled. Preferences -> tabs :)

edit:
Dedicated versie :? Safari is Safari hoor, als het niet aan staat, dan kan je het aanzetten...

[ Voor 24% gewijzigd door Whieee op 17-06-2008 14:46 ]

Launching containers into space

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 08:43
Lees eens de reviews over Safari en Windows

Willekeurig:

http://www.security.nl/article/18841/1

http://www.theregister.co...pple_safari_eula_paradox/

...

http://www.google.nl/sear...nl&q=safari+windows&meta=

Daarnaast is Safari unmanaged! (denk GPO, security)

[ Voor 31% gewijzigd door wvkreg op 17-06-2008 14:49 ]

• JefSnare
in samenwerking met Mac hebben we een lichtere safari gemaakt...nu is het gevolg dat onze "top" programmeur sommige dingen is vergeten. Door het review te lezen, weet ik nu al zeker dat ik de "gewone" Safari ga gebruiken. Deze draait wel beter doordat alles er wel gewoon is!

Maar is dat niet te zwaar voor de kleine server? :?

Twitter Flickr

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17
Ik zou niets anders meer willen.

Verwijderd

Typ dit vanaf een Win XP Sp2. Ik heb zelf tijden IE gebruikt, ook een tijdje FF gebruikt (zeer matig, langzaam, crasht vaak) maar sinds de release van Safari op Windows eigenlijk nooit meer terug gestapt naar IE, ben er zeer over te spreken. Heb mijn meest gebruikte sites bij de 'favorieten' onder de browserbalk staan, anders doe ik ctrl+klik op Google en typ ik daar de link waar ik heen wil. Laden van pagina's gaat snel. Overzichtelijker, groter scherm. Handigere opties (bv ctrl+f, meteen zien hoeveel keer het gezochte woord op de pagina staat en dan daartussen kunnen switchen ipv onoverzichtelijkheid bij IE.

Heb alleen af en toe dat grote en/of langzaam ladende afbeeldingen als een blauw vakje met een vraagteken worden weergegeven. Dat is het enige minpuntje. Verder goed programma.

• JefSnare
Ok, maar waarom werkt WMP niet...Als ik een filmpje wil kijken, zegt ie dat ik een Plugin moet hebben :?
Verder ben ik er ook over te spreken, FF vind ik goed maar zeer langzaam

Twitter Flickr

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

JefSnare schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:42:
Internet Explorer:
Meest gebruikte browser, kan ongeveer overal mee overweg.
Nadeel is dat het langzaam wordt bij veel gebruikers (IE7 bijv.!)
Internet Explorer loopt zwaar achter op de ondersteunde technieken, veel websites zorgen er voor dat het wel werkt onder IE6, maar naast een heleboel kleinere websites laat Apple voor MobileMe en Paypal IE6 ondersteuning vervallen ondanks het grote marktaandeel. IE7 werkt niet onder Windows 2000.
Opera:
Erg makkelijke en lichte browser, erg handig voor de workflow die muisbewegingen
Nadeel, het heeft overal een Plugin voor nodig!
Opera heeft de gekste dingen al ingebouwd, en heeft helemaal geen plugin architectuur, waar haal je deze bewering vandaan?
Firefox:
Meest gebruikte variant voor IE, maar werkt niet erg licht!
Wat bedoel je met "licht"? Firefox 3 gebruikt veel minder geheugen dan Firefox 2 of IE en is ook sneller in zo'n beetje alles behalve het voor de eerste keer opstarten.
Safari:
De browser waar ik erg over te spreken ben, licht gebruiksvriendelijk...Alleen geen Tabs!!!
Er zitten al jaren tabs in Safari. Hoe verzin je dit allemaal?

[ Voor 21% gewijzigd door Johnny op 17-06-2008 15:11 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• JefSnare
Als niet doorgewinterd PC gebruiker, kijk ik naar de meest opvallende eigenschappen...

Met Safari werk ik nu precies 3 dagen...
Firefox draaide erg langzaam op de server...
Opera had verschillende plugins voor SQL en Netviewer nodig, maar ik geef je gelijk...er zitten veel dingen al in...
IE7 werk ik altijd al mee, en vindt het niet lekker werken...

Nu wil ik wel weten of Safari diverse development plugins ondersteund, sowieso kan ik nog geen filmpje kijken of luisteren in safari, maar ook bijv. een plugin/macro voor word 2003

Twitter Flickr

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je bent niet echt duidelijk in aan welke eisen de webbrowser moet voldoen. Wat voor mensen moeten de browser gebruiken, welke websites bezoeken ze, welke plugins hebben ze daarvoor nodig, draait de webbrowser op bij elke gebruiker op z'n eigen computer of draait elke instantie op een server?

Zet allereerst deze dingen op een rijtje en ga dan kijken welke webbrowsers aan deze eisen voldoen. Kijk bijvoorbeeld naar Wikipedia: Comparison of web browsers, zoek in Google naar reviews of de lees de topics hier naar gebruikerservaringen. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.