Toon posts:

[Server 2003 / Active Directory] AD weer corrupt?

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met een school project. Voor dit project moet ik het volgende doen,

Server 2003 installatie met Active directory. (Virtueel)

Ik heb 2 maal Server 2003 geinstalleerd. Waarom 2x?? (Virtual PC 2007)

1. Server geinstalleerd en op me laptop opgeslagen. Me muis ging zeer traag werken. Om deze rede heb ik Server 2003 opnieuw geinstalleerd.

2. Vervolgens heb ik een andere server 2003 geinstalleerd die tot mij verbazing ook niet goed werkte. Me muis was zeer traag en ik kon er niets aan veranderen.

3. Vervolgens me server gezet op een externe harddisk. Lokale gebruiker met admin rechten gemaakt en daarmee werkte hij prima.

Hierbij heb ik de 1ste keer AD geinstalleerd. Nadat alles zeer traag ging werken heb ik me server opnieuw geinstalleerd en AD weer opnieuw geinstalleerd. Alles opnieuw ingesteld.

Nadat ik me server en AD op een externe harddisk gezet had wat veel prettiger werkte ben ik verder gegaan met me project. Ik had op school afgelopen woensdag alles ingesteld. Alle gebruikers aangemaakt en ingericht. Alle rechten gegeven me AD was zo goed als af.

Vervolgens stopt me externe harddisk er mee voor 10 seconden op het moment dat ik wil opslaan ''Save State''.
Nu krijg ik de melding. Kan de virtual PC niet opslaan. Virtual PC word opnieuw gestart.
Ik had niet tussen door opgeslagen.
- Ik was lekker bezig en heb er niet aan gedacht om hem op te slaan.

Virtual PC 2007 herstarte zich en me server had zich niet opgeslagen. Nu was ik dus al me gebruikers ect ect kwijt.

Ik heb gisteren alles opnieuw ingesteld en alles opnieuw ingericht.
Nu krijg ik vandaag een BSOD en klapt me server eruit bij het instellen van rechten in AD.
Me server start opnieuw op en elke keer bij het opstarten kreeg ik een BSOD.
Na een Windows Server 2003 herstel functie zou alles weer naar behoren moeten werken. Ik starte me server op en kreeg te zien dat er een fout zat in AD en dat ik die moest herstellen door de computer opnieuw op te starten. Als dat niet werkte met F8 AD herstellen.

Ik heb beide gedaan maar blijf de melding behouden.

Ik heb nu 2x AD hersteld. Als ik dan in save modes ben en ik wil naar me users en computer in AD dan is het icoontje onbekend. Het path ect staat niet meer ingevult en hierdoor weet me server niet wat het is.

Er zijn nog een aantal programma's die dit nu hebben.

Ik ben nu bang dat ik WEER me server opnieuw kan installeren en AD.
Dat betekend dat het voor beide dan de 3de keer word in 2 weken.
Ik moest afgelopen maandag me server met AD inleveren voor me school opdracht maar ik had hem niet af door problemen.
Nu moet ik hem maandag afhebben maar dit ga ik ook zeker niet redden.

De foutmelding die ik krijg is als volgt:

In de logboeken onder Active Directory.
NTDS ISAM
Event ID's:
454. 301. 465. 477. 300

Deze 2 krijg ik als:
NTDS General.
1003. 1168.

Zou iemand mij kunnen helpen?
Ben ik nu Active Directory kwijt of niet?
Moet ik geheel overnieuw beginnen of alleen AD Herinstallatie?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik zit op het moment met me handenin me haar.. :?

Mvg,

Jack

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Me?
Mijn.
Let daar alsjeblieft op, want brak Nederlands wordt je verslag ook op afgekeurd.

Maar wat bedoel je met 'me muis gaat traag werken' - die in de Guest, of heb je gewoon te weinig resources om fatsoenlijk te kunnen werken?

PS: thuis klooien in VPC is niet echt 'PNS' te noemen, bij de weg.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 17-06-2008 19:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En je kan ook is kijken naar Virtual machine additions te installeren nadat je het Os erop heb gezet.
Geeft je extra mogelijkheden en doet ook dingen met de muis.
En AD instaleren en dan weghalen en weer installeren dat kan problemen geven (spreek uit ervaring.)
Tevens om een lang verhaal kort te maken ... maak backups.
Kopieer je Virtuele HD helemaal op cruciale punten .
zoals:
  • Na OS instalatie
  • Na Succesvol je AD opgebouwd te hebben.
  • Na succesvol toevoegen van mensen
Controleer ook je event viewer voor error's
offtopic:
Backups zijn ook handig , leer je dat niet op school :+

[ Voor 57% gewijzigd door LuckY op 17-06-2008 19:08 ]

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Verder is het ook handig om replmon (Windows Support Tools) te gebruiken om te kijken of je problemen hebt in je AD replicatie.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:32
als je moet kiezen tussen:
- die meldingen troubleshooten
- mogelijk een demote/promote die kan werken, maar kans bestaat dat je toch de server opnieuw moet installeren (gezien de bsod)
- opnieuw server installeren
dan lijkt me de laatste optie beter.

En dan misschien op school uitvoeren? Eigenlijk moet je in een uur klaar zijn hoor, maar het lijkt misschien eeuwen te duren doordat je het probeert op een notebook die er niet voor geschikt is (weinig geheugen, trage hd access/speed).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Schoolopdrachten horen niet in PNS.

[ Voor 52% gewijzigd door Equator op 18-06-2008 12:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.