Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IR Emitter (afstandbed. centr. deurvergr.)

Pagina: 1
Acties:

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:46
Heb hier een autosleutel liggen waarbij de pootjes van het IR ledje afgeknapt zijn. Deze kan ik uiteraard weer aan elkaar bakken, maar dat zal binnen de kortste keren wel weer kapot gaan. Het meest duurzaam is dus om er een nieuwe IR Emitter er in te doen, maar ik loop vast op de specs.

De diameter is 5mm, maar bijv. de golflengte is onbekend en hier is nogal wat keuze in. Moet ik gewoon maar een doorsnee IR Emitter nemen en hopen dat het werkt? De spreiding van het licht moet neem ik aan vrij klein zijn omdat je alleen maar op de auto hoeft te richten.

De specs van de huidige led bepalen zal ook wel niet makkelijk zijn. Binnenwerk van de afstandsbediening komt van Siemens en het gaat om een Renault sleutel.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 16:21

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Een standaard IR led zal het waarschijnlijk wel doen. Je kunt die bijvoorbeeld bestellen bij voti: http://www.voti.nl/winkel/catalog.html?IR-TSUS5202 Dit is er eentje met een uitstraalhoek van 17,5 graden. Voti heeft er ook nog eentje met 25 graden.

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:25
Sinds wanneer werken autosleutels op infrarood? Voor zover ik weet is het altijd RF...

• Comp-Freak
Meeste zijn tegenwoordig idd RF maar deze heeft een IR led er in zitten die naar buiten straalt. Kan het me sowieso herinneren van wat oudere Renaults, maar er zullen vast wel meer merken zijn die IR gebruikt hebben. Nadeel was dat je altijd op de ontvanger bij de binnenspiegel moest richten. (dacht dat ie daar zat)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 11:00

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

je zou een oude tv afstandsbediening kunnen slopen en even testen, als het niet werkt kun je altijd nog het ledje terug soldern.

• Comp-Freak
Late reactie, maar mogelijk toch interessant voor eventuele zoekacties in de toekomst.

Met dat IR ledje van Voti is het inderdaad gelukt. Afstandbediening werkt weer prima. (kreeg vandaag pas te horen dat de operatie geslaagd was :P )

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wel een beetje vreemd dat het met IR werkt, zo kun je dus eenvoudig met een PDA ofzo het IR signaal klonen.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kan het signaal wel klonen, maar je hebt er niets aan. Het signaal wordt namelijk gegenereerd mbv een unieke code die zowel in de sleutel als in de auto geprogrammeerd is, en is dus iedere keer anders. Misschien is het wel mogelijk door wat reverse engineering adhv wat samples oid, maar even simpel het signaal klonen is het zeker niet.

Verder maakt het weinig uit of het ir of rf is, rf kan net zo goed 'opgenomen' en 'afgespeeld' worden. Misschien zelfs wel makkelijker omdat ir maar een hele beperkte en gerichte range heeft (valt iig een stuk meer op ;) )

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Pagina: 1