Voor het open source DVCS Mercurial probeer ik een visuele interface voor de revision graph te maken. Hiervoor heb ik met behulp van canvas een simpele graaf getekend. Daarnaast wil ik de changeset message en wat andere tekstuele informatie weergeven. Zie hier het resultaat tot nu toe:
http://hg.xavamedia.nl/mercurial/graph/graph (werkt in Safari en Firefox)
Hier is de graaf links een stuk canvas, met daar overheen op een hogere z-index een ul met een li voor elke changeset. De ul heeft position: relative en trek ik daarna naar boven zodat ie bovenop het canvas terecht komt. Nu blijft er alleen daaronder een lege ruimte over waar de ul eigenlijk zou moeten staan. Heeft iemand hier enig idee hoe ik dat kan oplossen? Heb ook al wat lopen zoeken, maar kan eigenlijk geen goede zoektermen bedenken om dit probleem op te lossen. Daarnaast heb ik ook al geprobeerd om de ul een float: left mee te geven. Dat lijkt te werken, maar dan is er nog steeds een stuk lege ruimte, alleen dan in zwart ipv wit omdat de main div niet meer uitrekt.
HTML (de li's worden mbv JS toegevoegd):
CSS voor de ul:
http://hg.xavamedia.nl/mercurial/graph/graph (werkt in Safari en Firefox)
Hier is de graaf links een stuk canvas, met daar overheen op een hogere z-index een ul met een li voor elke changeset. De ul heeft position: relative en trek ik daarna naar boven zodat ie bovenop het canvas terecht komt. Nu blijft er alleen daaronder een lege ruimte over waar de ul eigenlijk zou moeten staan. Heeft iemand hier enig idee hoe ik dat kan oplossen? Heb ook al wat lopen zoeken, maar kan eigenlijk geen goede zoektermen bedenken om dit probleem op te lossen. Daarnaast heb ik ook al geprobeerd om de ul een float: left mee te geven. Dat lijkt te werken, maar dan is er nog steeds een stuk lege ruimte, alleen dan in zwart ipv wit omdat de main div niet meer uitrekt.
HTML (de li's worden mbv JS toegevoegd):
HTML:
1
2
| <canvas id="graph" width="224" height="663"></canvas> <ul id="graphnodes" style="top: -667px;"></ul> |
CSS voor de ul:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
| #graphnodes { list-style: none inside none; position: relative; z-index: 10; top: -667px; } |
Rustacean