Toon posts:

[WinXP-SP2] commando stealth modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb synctoy geinstalleerd op de clients op het netwerk hier,
heb synctoy in de scheduler gezet dat deze iedere keer als de pc opstart syntoy gaat synchroniseren tussen de pc en de server.

Alleen krijg je dan zo'n groot scherm in beeld waarin je ziet dattie aan het syncen is.

Weet iemand of er een command is waarmee ik dit kan doen ?

Ik heb al gegoogled, en kan enkel van die wokkie wokkie programma's downloaden waarmee je kan hiden. Maar dat is niet wat ik zoek. :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Robocopy gebruiken :)
Da's een commandline tool, maar daar kun je hetzelfde mee bereiken.
Die kan je ook scripten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
I know,

maar het is voor gebruikers die makkelijk moeten kunnen opgeven welke bestanden / mappen zij willen backuppen.
En om gebruikers nou een script te laten schrijven lijkt me ook niet verstandig.
In synctoy kunnen ze dit gewoon door middel van een GUI ingeven wat ze willen hebben.

Het enige probleem is dat synctoy niet minimaliseert of hide als het opstart.
Weet nu al dat gebruikers maar al te snel weten waar het kruisje zit :)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:36:
I know,

maar het is voor gebruikers die makkelijk moeten kunnen opgeven welke bestanden / mappen zij willen backuppen.
En om gebruikers nou een script te laten schrijven lijkt me ook niet verstandig.
In synctoy kunnen ze dit gewoon door middel van een GUI ingeven wat ze willen hebben.

Het enige probleem is dat synctoy niet minimaliseert of hide als het opstart.
Weet nu al dat gebruikers maar al te snel weten waar het kruisje zit :)
Het eerste deel wil je dat ze zelf gaan ingeven, maar in het tweede deel geef je aan dat je het vervelend vind als gebruikers input kunnen geven.... Kleine tegenspraak....

Mijn advies, maak duidelijke afspraken over welke mappen worden gebackupped en laat zo de keuze aan de gebruikers. plaatsen zij de content niet in de juiste mappen dan wordt die content ook niet meegenomen in de backup. En jij kunt met een scriptje heel makkelijk alle clients backuppen :)

Carpe Diem