Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 11:53
Het joystickje van mijn SE K750i begint nu wel heel erg happerend te werken, nu las ik wel eens dat er een hoop stof onder kan zitten, maar op ebay staat ook het volgende te koop:

http://cgi.ebay.nl/Joysti...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Afbeeldingslocatie: http://www.handy-fix.de/images/produkte/712748-hf_zb_joystick_se_k300_k750.jpg

Ik vroeg me af of hier het probleem ook mee is opgelost? Of is het gewoon een kwestie van je telefoon uit elkaar halen, en helemaal stofvrij maken?

BlaBlaBla

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou geen moeite doen.. Koop gewoon een nieuwe (evt goedkoop prepay).
Ik heb mijn SE nu zo'n 3 jaar en volgens mij is dit een van de weinige waarbij het Joystickje nog goed werkt. Alleen sommige toetsen gaan los zitten, dus de volgende SE komt er binnenkort aan! (C702).

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 17-06-2008 14:02 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat sport life zegt is natuurlijk beetje onzin, hij werkt niet helemaal super dus gooi maar weg ? lijkt me niet.

Je zou natuurlijk eerst gewoon de boel eens kunnen schoonmaken, kijken of dat de boel verhelpt, helpt dit niet, kan je altijd nog dat nieuwe pookje bestellen, tis niet heel duur, en als het ervoor zorgt dat het toestel weer een jaar meegaat, lijkt me dat een prima oplossing.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als je SMD kan solderen, dan kan je dat onderdeel vervangen. En waarschijnlijk kan je dat niet, dus heeft het geen zin.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:31

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Stofzuiger erop zetten, en eventueel met een tandestoker een rondje draaien rond het gat van de joystick. Dat heeft tot nu toe bij mij altijd gewerkt :)

Als je echt drastisch aan de gang wil kun je zelfs de hele behuizing nog openschroeven en dan echt grondig schoonmaken.

Om maar domweg een nieuwe te nemen is zonde van het geld, een k750i is een verdraaid mooi stukje gsm :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

k kan het joystickje vervangen. Heb het anderhald jaar geleden bij die van mezelf ook gedaan en werkt ot op heden nog prima. Je moet SMD hetelucht kunnen solderen om de joystick los te krijgen. Dan is terugplaatsen vrij eenvoudig. Dit kan met een regulier dunne punt bout.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Schoonmaken met een tandenstoker werkt goed. Met een tissue er over de tandenstoker heen en dan ff pielen naast je joystick en je telefoon is zo weer in orde.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Tuurlijk, je komt met een tandenstoker ook lekker bij de contacten. x|

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

Fatal Mind schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:07:
Wat sport life zegt is natuurlijk beetje onzin, hij werkt niet helemaal super dus gooi maar weg ? lijkt me niet.

Je zou natuurlijk eerst gewoon de boel eens kunnen schoonmaken, kijken of dat de boel verhelpt, helpt dit niet, kan je altijd nog dat nieuwe pookje bestellen, tis niet heel duur, en als het ervoor zorgt dat het toestel weer een jaar meegaat, lijkt me dat een prima oplossing.
Ik ken HEEL veel mensen die deze telefoon hebben (gehad) en in vrijwel elk geval gaat er na 2 of 3 jaar iets stuk. Ook niet gek, zoiets zit (in mijn geval) elke dag in mn broekzak en krijgt nogal wat te verduren op een dag. Nu is het joystickje stuk, over een paar maanden raken de toetsen los, etc..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Xander2000 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:44:
Tuurlijk, je komt met een tandenstoker ook lekker bij de contacten. x|
Ach, bij mij werkte het schoonmaken met de tandenstoker iig wel (w800i en k800i).

Verwijderd

met dit soort dingen heb ik altijd het idee dat je eerst een paar uur kan besteden en dan een niewe telefoon te kopen of direct een nieuwe te nemen. De telefoons worden gewoon niet gemaakt om heel lang mee te gaan. Je kan nu wel het stickje gaan vervangen maar na een paar weken gaat er weer iets stuk en zo blijf je bezig. Een telefoon openhalen is een heel priegelwerkje waarbij je als onervaren tweakers een best grote kans hebt om iets stuk te maken. Ik ben het met sportlife eens.... gewoon andere kopen of desnoods even eentje lenen tot je nieuwe abo moet afsluiten ofzo waarbij je een nieuwe foon krijgt.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 22:42

MaDLiVe

.-Observer-.

SMD solderen ziet er inderdaad uit als een redelijke klus waarbij je met een reguliere soldeerbout niet zo heel ver zult komen. Ik was eigelijk precies aan hetzelfde plan aan het denken. Niet omdat het moet maar omdat het me leuk lijkt van een brakke k750i weer iets werkends te maken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:58
Is dit misschien iets? Toevallig vandaag op V&A geplaatst...
V&A aangeboden: SonyEricsson K750i / D750i / W800i reparatiekit

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een K700i met precies hetzelfde probleem. De oplossing: behuizing openmaken, de "pook" recht naar boven eraf trekken (zodat je alleen dat rechthoekige blokje overhoudt ipv joystick) en vervolgens wat contactspray erin spuiten. Even laten drogen en hij is weer als nieuw.

[ Voor 13% gewijzigd door Wortelsoep op 17-06-2008 23:02 ]

• Strider
Wilko schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:01:
Ik heb een K700i met precies hetzelfde probleem. De oplossing: behuizing openmaken, de "pook" recht naar boven eraf trekken (zodat je alleen dat rechthoekige blokje overhoudt ipv joystick) en vervolgens wat contactspray erin spuiten. Even laten drogen en hij is weer als nieuw.
Bedankt dat ga ik als eerste eens proberen :)
Maar zoals ik je begrijp zit de pook min of meer vast aan dat rechthoekige blokje?

Sport_life, ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind de k750i nog een prima foon en ik wil er zo lang als het kan de levensduur uit rekken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 18-06-2008 09:16 ]

BlaBlaBla

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Strider schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:16:
[...]

Bedankt dat ga ik als eerste eens proberen :)
Maar zoals ik je begrijp zit de pook min of meer vast aan dat rechthoekige blokje?
Hij zit erop geschoven, maar niet met lijm bevestigd o.i.d. Het frontje zorgt er normaal gesproken voor dat hij er niet af kan. Je moet er wel echt aan trekken, maar ook weer niet met brute kracht. Beetje aanvoelen.
Ik heb het trouwens nog steeds over de K700i, maar het plaatje uit de TS ziet er hetzelfde uit dus ik vermoed dat het bij de 750 niet heel anders is.
Sport_life, ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind de k750i nog een prima foon en ik wil er zo lang als het kan de levensduur uit rekken :)
Terecht, er worden al genoeg goeie telefoons weggegooid :)

• Strider
Zijn er eigenlijk nog dingen waar je mee moet opletten als je een K750i openschroeft :P

Of is het gewoon een kwestie avn de schroefjes los, en een beetje aan de covertjes trekken?

BlaBlaBla

• reizende o Roel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2024
ik had na ca 1,5 jaar ook last van dit probleem. Heb toen met een compressor rondgeblazen rond het pookje en vervolgens daar een flinke lading contactspray er in. weer even met de compressor blazen zodat het zich goed verdeeld en zie hier een zo goed als nieuwe telefoon. Lijkt lomp maar werkt perfect, nu al weer ca 1,5 jaar geen last
Pagina: 1