Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik mijn nieuwe compu wil opstarten gaat dit niet normaal.

Wanneer ik de power knop van mijn pc aanzet, gaan de ventilator draaien en branden de lampjes op het moederboard. Echter slaat mijn os niet aan, heb ik het idee, ik krijg geen beeld en zie (na 1x 10minuten aan laten staan) nul vorderingen.

Wanneer ik hem reset, of de power er af gooi, en weer opnieuw opstart, gebeurt het na 1 a 4 vier opeens dat hij aan slaat en OS gewoon weer soepel opstart (verder geheel zonder problemen, loopt hij dan weer). Dit gebeurt alleen wanneer ik een piepje hoor (geloof van mijn HD), en dat ik een lampje zie branden op mijn toetsen bord.

ik heb Windows Vista Business origineel gekocht (geen zin in gedonder, met updaten), dus ik verwachte niet echt problemen. Nu heb ik echter het opstart probleem, ik snap er niks van. Na meerdere keren reset, dan wel power eraf te halen, slaat hij dan opeens wel aan en heb ik weer een soepel goed lopend systeem. Echter wil ik niet zo door, dit lijkt me niet de juiste mannier van opstarten.

Graag hoor ik jullie commentaar (inzichten)?!?

intel Q6600
moederboard asus P5KC
geheugen 2GB corsair
HD 500GB WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Zie je de POST als dit probleem zich voor doet? Zo ja, wat doet ie dan, waar blijft ie op hangen, meldingen, etc?

Zo nee, dan is het geen OS probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het bericht wat ik krijg, wanneer hij wel opstart en voordat hij windows opent.

'' Detect driver done, no any drives found ''

Dit heeft dan klaarblijkelijks iets te maken met mijn HD ?

En wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Kan dit geen videokaart probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Goed opletten of dat nog in je BIOS post cycle gebeurt of niet.
Als je BIOS post te kennen geeft (of een aanwezige raid controller) dat er geen disk gevonden wordt, dan kun je er vanuit gaan dat er iets niet klopt aan de BIOS bootcycle.

Maar dat is nog vóór je Windows opstartcycle.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device