[iPod] kuren tijdens afspelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:02

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Hoi tweakers!

Ik heb geprobeerd een oplossing voor mijn probleem te vinden met de zoekfunctie, maar ik weet gewoon niet waarop ik moet zoeken =p

Ik heb een iPod video 30gb, deze is inmiddels 2,5 jaar oud (en de batterij doet het nog, wtf) en ik heb hier alleen muziek in Apple-lossless-formaat op staan. Verder heb ik ook altijd de shuffle-functie aan.

Het probleem is dat hij soms na een nummer het begin van een volgend nummer laat horen, maar dan alleen de eerste paar seconden, hierna gaat hij naar een ander nummer en speelt hij die helemaal af. (Alsof hij niet helemaal door heeft waar op de schijf een nummer ophoudt en een volgend nummer begint).
Dit is natuurlijk geen iPod-bedreigend probleem, toch zou ik hier iets aan willen doen. Iemand een idee?

(misschien heeft het iets te maken met foutieve informatie over gapless-playback?)

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

Is er aan het eind van het nummer niet gewoon al een stukje intro voor het volgende nummer. Dat het in elkaar gemixt is zeg maar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Nop, ik heb exact hetzelfde bestand op mijn computer afgespeeld en daar doet hij het niet. (hij doet het ook niet altijd bij hetzelfde nummer, ik denk dat het 1 op de 20 keer (bij verschillende nummers) gebeurd)

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Heb je heel toevallig perongeluk previews op je ipod gezet? hele kleine mp3's ofzo met een stukje song.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Nee, alleen complete cd-rips!

(gapless-fouten kunnen het natuurlijk niet zijn, omdat het niet steeds bij hetzelfde nummer is ;))

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 17:10
heb je het nummer waarbij hij het doet ook al eens afgespeeld met je iPod terwijl hij aan je computer hangt? om te zien of het dan ook mis gaat, of is het echt alleen bij shuffle (dan gaat dit natuurlijk niet)?
Trouwens mijn iPod 20GB click-weel uit 2004 doet het ook nog hoor met zijn orginele accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:31

Nitai

Live the life you love.

Heb je hetzelfde als je deze twee liedjes in een playlist zet en de playlist afspeelt ipv direct het 1e liedje?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Overgevoelig next-toetsje? of los ketakje onder die toets ofzo... ff ipod cleanen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 08:34
Mijn nog oudere 60gb photo doet dit ook, mijn HDD is aardig rot.
Doe een een sectortest oid op je ipod.. Kdenk dat er een paar niet meer lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ik heb een nog iets oudere iPod photo 60 GB, en daarmee heb ik precies hetzelfde probleem.

Oorzaak: de iPod (in ieder geval de oudere modellen, weet niet hoe het met de nieuwere versies is) kan niet goed overweg met apple lossless files..

Oplossing: naar mp3 encoden. Als je per se lossless wil, kan je nog een .wav bestand proberen, ik dacht dat iPod dat ook ondersteund, maar dat heb ik nooit getest, dus ik weet ook niet zeker of dat wel een oplossing is..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Hm bedankt... Ik kan natuurlijk ook nog een ander lossless-formaat gebruiken en dat dan op rockbox afspelen... keuzes keuzes!

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Okee, ik heb net een nieuwe iPod touch 16gb (2e generatie) gekocht en de Apple Lossless problemen blijven ook hier bestaan, in een andere vorm weliswaar.

Op de iPod Touch speelt hij de bestanden elke keer goed af, maar skipt hij random in een nummer, gemiddeld om de minuut bij mij. Wat gegoogle heeft uitgewezen dat het bekende problemen zijn :(. Ik ga dan maar naar mp3@320kbps, klinkt ook prima.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

zelfde problemen, iPod Video heeft af en toe moeite met het starten van lossless nummers dus idd na een paar seconden de volgende.
nieuwe iTouch hikt 3/4 keer per minuut als hij in de 'locked' stand is, met beeldweergave aan is er niets aan de hand gelukkig dus hij staat nu ingesteld dat hij nooit in locked gaat en heb dan maar de verlichting heel laag gezet om toch nog iets van de batterij te sparen :(.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

's nachts maar even alles geconverteerd naar AAC, dan maar meerdere libraries bijhouden maar dit was geen doen zo. een voordeel: nu past bijna al mijn muziek erop :)
hoop wel echt dat ze het oplossen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Update:

Nieuwe firmware 2.2.1 lost het op, heb hem net geupdate en ondervind inderdaad (nog) geen problemen

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ja alleen jammer dat dit bij een iPhone lijd tot een baseband update :(
Pagina: 1