Daemon tools drive letter aanpassen aan gebruikte image

Pagina: 1
Acties:

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 10:41

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
De bedoeling is om daemon tools te gebruiken op pc's waar geen cd-speler in zit.
Op zich geen problemen geconstateerd. Ook kan via de commandline een image worden gemount wat ook precies is wat hij doen moet.

Nu is mijn vraag. Kan ik bij het mounten van die image ook de te gebruiken driveletter definieren?

Dit omdat de applicatie die op de cd draait in verschillende netwerken wordt gebruikt waar verschillende driveletters vrij zijn.

Mijn netwerkje

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:30

job

De driveletter is al bekend voordat je een iso mount. Dus nee, je kan niet terplekke de driveletter kiezen.
Het is dus gewoon goed kiezen welke driveletter vrij is.
Ik zou zeggen gebruik de A:, die wordt eigenlijk niet meer gebruikt op pc's. En zeker niet in netwerken.

• ikker

ikker

Topicstarter
Da's wel vervelend.
Nu zie ik wel dat je via het daemon tools menu de driveletter die hij gebruikt aan kan passen.
Weet iemand of dit ergens in het register weg wordt geschreven?
Dan kan het mischien daar aangepast worden.

Mijn netwerkje

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
job schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:28:
De driveletter is al bekend voordat je een iso mount. Dus nee, je kan niet terplekke de driveletter kiezen.
Het is dus gewoon goed kiezen welke driveletter vrij is.
Ik zou zeggen gebruik de A:, die wordt eigenlijk niet meer gebruikt op pc's. En zeker niet in netwerken.
Helaas, A: en B: zijn niet te kiezen (via de GUI).
De eerst beschikbare schijfletter is diegen die na je harddisks en eventuele optische drives komt.

Je zou voor Y of Z kunnen gaan, maar goed dat is dus omgeving-afhankelijk.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:30

job

ikker schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:34:
Da's wel vervelend.
Nu zie ik wel dat je via het daemon tools menu de driveletter die hij gebruikt aan kan passen.
Weet iemand of dit ergens in het register weg wordt geschreven?
Dan kan het mischien daar aangepast worden.
Hm, dan is die optie vrij nieuw. Ik heb hier een wat oudere daemontools versie.
Maar wat ik me afvraag, waarom wil je eigenlijk die drive letter wijzigen.
Het lijkt me sterk dat er in netwerken netwerkschijven zitten met een lage letter uit het alfabet.
C: voor de windows schijf, desnoods een D: schijf.. dan heb je E: voor de image.
Welk malloot van een netwerkbeheerder begint al zo vroeg te nummeren?

Verder is de oplossing om terplekke een driveletter te kiezen nogal omslachtig natuurlijk
Bart© schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:37:
[...]

Helaas, A: en B: zijn niet te kiezen (via de GUI).
De eerst beschikbare schijfletter is diegen die na je harddisks en eventuele optische drives komt.
En via schijfbeheer? :P

[ Voor 49% gewijzigd door job op 17-06-2008 11:40 ]

• ikker

ikker

Topicstarter
Er zijn hier client pc's die tot 3 harde schijven hebben ivm met dualboot en lokale opslag data.
Daarnaast begint ons Novell netwerk op F:
Dat geeft dus ruimte gebrek. Gezien ik hier op een school werk hebben wij nogal wat verschillende driveletters in gebruik voor de verschillende applicaties (+400).
Daar komt dan ook nog bij dat er verschillende netwerken bestaan voor educatieve doeleinden en voor administratieve doeleinden.
Mischien dat dit het dilemma een beetje toelicht.

Mijn netwerkje

• ikker

ikker

Topicstarter
Het vreemde is dat als je de drive letter via het menu wijzigd dan is de driveletter ook meteen aangepast....daarom leek het mij logisch dat je dat ook wel vanuit de commandprompt zou kunnen meegeven.

Mijn netwerkje

Pagina: 1