Toon posts:

Enkel geluid vanuit één media player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Het volgende is plotseling gebeurt, zou niet weten hoe?!
Ik kan enkel geluid krijgen uit 1 mediaplayer tergelijketijd.
Hetgeen ik eerst laat draaien daar komt er geluid uit. Uit de tweede of derde mediaplayer komt dan geen geluid, wel beeld eventueel.

Kan ik dit oplossen zonder te formatteren?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk je dat we niet wat meer info zouden willen hebben over je probleem?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat?

Gaat het hier over losse media-componenten of heb je het hier over problemen binnen een OS voor een PC?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Okok, misschien idd niet zo heel duidelijk:

Een vb; Ik speel een liedje af met windows media player en wil ik dan een film afspelen met bsplayer dan komt daar geen geluid uit maar ik zie wel beeld.
Speel ik echter eerst die film af met bsplayer dan komt er ook geluid uit, maar als ik een liedje erbij wil afspelen dan zie ik dat alles werkt maar ik hoor wel niets.

Ander vb; Ik speel een liedje af met media plaer en nog eentje met VLC. Wel in dat geval zal ook de eerst geopende media player het geluid afspelen. De media player die als tweede geopend is hoor ik dan niet.

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:46
Gare codecs? Mute knopje ingedrukt misschien? :P

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:21
Heb je toevallig je pc digitaal aangesloten en is het een film met een digitale geluidsbron? Dat valt namelijk niet te combineren.

Maar 2 mp3tjes tegelijk moet lukken.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad 2 mp3tjes lukt normaal op elke pc. En vroeger ook op de mijne, maar sinds kort dus niet meer.

Dus niets met codecs te maken of achterlijkheid zoals een mute-knop aanzetten :-)

Gelijk welke video of mp3 speelt af zolang er geen tweede aan te pas komt, want daarvan heb je geen geluid.

Een zeldzaam geval, ik weet het, maar ik heb nu eenmaal zo'n geluk met die dingen.
Formateren is mss het makkellijkste, maar da's een serieuze ingreep.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik denk dat het te maken heeft met codecs die "verkeerd" staan ingesteld. WMP en BSplayer gebruiken allebei exact dezelfde codecs, dus het maakt niet uit of je de een of de andere gebruikt, ze zullen allebie dezelfde problemen hebben.

Maar VLC heeft zijn eigen codecs, dus deze zou dit probleem niet moeten hebben. Speel eens een film af met deze speler en check of bijv windows geluiden nog steeds werken. Of start een spel naast VLC.

Als VLC wel goed werkt dan ligt het zeker aan de codecs die je geinstalleerd hebt en door WMP en BSplayer gebruikt worden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Om uit te sluiten dat het aan codecs ligt probeer eens een youtube-filmpje af te spelen en tegelijk bij de windows mixer klikken op het main volume balkje. Dan hoor je een 'toing'-geluidje.

Windows opnieuw installeren is wat radicaal, maar je zou eens naar de instellingen van je geluidskaart kunnen kijken (of hardware acceleratie aanstaat) en anders de drivers voor je geluidskaart opnieuw installeren.
Pagina: 1