[Mac OS X] Kan geen mail versturen op 802.1x/Printervraag

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Mijn school heeft een 802.1X netwerk en ik kan geen mails versturen via Mail op mijn MacBook [10.5.3]. Hoe komt dit? Thuis kan ik dit gewoon wel.

Ook heb ik een 2e vraag: Hoe zoek ik een printer op een 802.1X netwerk? Op school werkt het op een normale PC als volgt: Je kiest in Word dat je het document wilt printen. Vervolgens loop je naar de printer toe, dan moet je je CHIP-pas gebruiken om te printen en klaar is kees. Hoe zorg ik ervoor dat dit ook op een MacBook werkt?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je de vraag al op school gesteld aan de systeembeheerder? Het zo zomaar kunnen dat bepaalde protocollen op het netwerk niet publiekelijk te gebruiken zijn of uberhaupt werkend te krijgen zijn op een Mac.

Simpel gezegd: thuis werkt alles wel (op het netwerk wat jij of een familielid beheert) en op school werkt het niet (omdat iemand anders het beheert).

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2008 11:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
HvA toevallig? Ik kan daar namelijk ook niet mailen met mijn Macbook vanuit Mail. Gebruik opschool dus altijd maar webmail.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-02 16:15
Waarschijnlijk blokkeert jou school al het internetverkeer, behalve poort 80 en 443. Dit betekend dat je alleen kan surfen met je browser (safari neem ik aan). Mail zul je, zoals hierboven gezegd, dan via webmail moeten doen.

Alternatieven zijn VPN over prt443, en al je verkeer via de VPN dirigeren. Google & "OpenVPN through proxy server" helpen daarbij :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-02 15:48

Joran

<3 natalee

Misschien een gekke opmerking, maar gebruik je de SMTP-server van je ISP? Dan kan het goed izjn dat hij jouw verbinding via de ISP van je school niet accepteert!

Send me your gameboys

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

jorann schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:30:
Misschien een gekke opmerking, maar gebruik je de SMTP-server van je ISP? Dan kan het goed izjn dat hij jouw verbinding via de ISP van je school niet accepteert!
Zo gek is je opmerking niet als FerdiV bijvoorbeeld een HvA-student is. Je kunt vanuit het HvA-netwerk namelijk prima mailen met een externe SMTP-server. Daarnaast kun je (FerdiV) dan als HvA-student alles op IT-gebied terugvinden op https://klantenservice.hva.nl/ of terugzien op het intranet/forum van je opleiding.

[ Voor 11% gewijzigd door Jungian op 17-06-2008 13:16 ]

0.0

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zit op de TH Rijswijk, hoort bij de Haagse Hogeschool.
Pagina: 1