• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
Beste medetweakers,

Wij hebben op dit moment een raar verschijnsel, waar we niet echt aan uit komen.

Probleemomschrijving:

Gebruikers in ons netwerk moeten vanwege werkzaamheden regelmatig PDF-bestanden van allerlei sites afhalen. Deze PDF's bevatten onder andere uitspraken van sociale diensten, etc.

Deze bestanden worden vooral van beveiligde sites afgehaald ( denk aan Webraap, BOPZ-online, etc ).

De PDF's worden daar ter download aangeboden. Medewerkers klikken en daarop en normaal gesproken moet dan Adobe opstarten en de PDF laten zien. Adobe start echter netjes op, maar geeft na een paar seconden een foutmelding. Deze melding heb ik hieronder geplaatst:

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/4435/adobevw5.jpg

Wanneer wij op de betreffende term.server in de documents and settings map gaan zoeken, zien wij daar wel de PDF staan. Hij wordt dus wel binnengehaald.

Als Adobe dan geopend blijft en men vraagt nogmaals de PDF op, dan wordt deze zonder problemen ingeladen door Adobe en medewerkers kunnen het bestand dan gewoon bekijken.

Echter is dit geen gewenste oplossing. Het moet gewoon mogelijk zijn om de PDF gewoon de 1e keer te laten zien. Wij als admins ervaren hetzelfde probleem.

Componenten:

- Windows 2003 Servers
- Citrix Metaframe PS 4.5
- Adobe Reader 8.1.1
- IE 6 op de servers ( was eerst 7 )

De reden dat we IE 6 weer hebben geïnstalleerd is vanwege het feit dat de webbases applicatie van ons EPD niet op IE 7 werkt. We hebben het wel voor elkaar gekregen om het daarop te laten werken, maar de leverancier ondersteunt het niet. Daarom heeft de directie besloten om terug te gaan naar IE 6.

Uitgevoerde handelingen:

- Adobe Acrobat 8 verwijderd en opnieuw uitgerold
- Adobe Plugin aangezet in IE 6
- IE 6 al eens opnieuw geïnstalleerd ( incl. alle updates )
- Regmon gedraaid ( geen meldingen )
- Filemon gedraad. Hier kregen we de volgende melding:

code:
1
iexplore.exe: 4248        OPEN      C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\AcroRd32.exe    Access Denied   <domeinnaam\username>

Nu gaan we er dus een beetje vanuit dat er een connectie wordt opgezet op poort 4248 en dat hierlangs Adobe Reader wordt geopend. Zo te zien mag dat dus om de één of andere manier niet. Nu hebben we al eens gekeken, wat er door TCP poort 4248 wordt gebruikt: vrml-multi-use / vrml multi user systems. Dit lijkt er dus op dat deze poort voor verschillende redenen wordt gebruikt.

Wanneer we echter de rechten bekijken op deze map, hebben users gewoon de benodigde rechten. Hier kan het dus volgens ons niet echt aan liggen.

Op dit moment weten we even niet meer waar te kijken naar een oplossing. Zoeken op iexplore.exe:4248 op google levert ook niet echt veel handige info op.

Wellicht dat er iemand van jullie nog iets weet waar we kunnen zoeken / naar kunnen kijken ?

[ Voor 4% gewijzigd door nextware op 17-06-2008 11:07 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is dat niet gewoon het processID van iexplore.exe?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:57:
Is dat niet gewoon het processID van iexplore.exe?
Lijkt me ook ja. Verder iets van file level antivirus draaien of zo?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
het is niet zo dat je antivirus er voor zorgt dat je geen pdf's kan openen uit je temporary internetfiles :? (veel van die avpakket doen dat namelijk)

wilhelmstroker: ze hebben sophos, tenminste ik herken het icoontje :P

[ Voor 19% gewijzigd door Zwelgje op 17-06-2008 19:46 ]

A wise man's life is based around fuck you

• nextware
Ja, wij hebben inderdaad Sophos antivirus draaien.
En inderdaad is het een P-ID wat er wordt gemeldt. Dank voor de heads-up. Scheelt weer wellicht vruchteloos zoeken :)

Maar ondertussen zijn we één stap verder:

We krijgen nu ondertussen wel de PDF's in Adobe Reader geopend, maar alleen nog niet in Internet Explorer. We hebben dit kunnen bereiken door eens de complete versie van Adobe te installeren.

Het blijkt dat de MSI die wij in Altiris gebruiken, geen complete installatie verzorgt, maar een gescripte versie. Dit was echter niet wat de scripters destijds in het documentatie hebben vermeldt, maar allé, daar komen we dan ook wel weer overheen.

To do:

Zorgen dat de PDF's ook in IE 6 kunnen worden geopend.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ben toevallig net bezig met het maken van een MST om Adobe 8 te installeren op onze TS's.

Er zit een optie in om PDF's al dan niet te openen in de browser. Maak even via de Adobe Customization Wizard (gratis download) een MST met deze optie enabled en deploy dan deze eens naar een testserver.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• nextware
Zo, het probleem is opgelost.
We hebben het programma "Orca" gebruikt. Daarbij hebben we de MSI van Adobe nog eens ingeladen en gekeken wat-ie nou tijdens het installatie proces precies doet.

Daarbij dus de goede opties aangezet en nu werkt het als een trein :)

In ieder geval dank voor de aangedragen opties !! _/-\o_

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mooi dat het nu werkt.

Kijk ook even naar dit blog. Hier staan twee java-scripts in waarmee het mogelijk is om bepaalde menu-items binnen Adobe Reader 8 te disablen.

Bijvoorbeeld de "built-in narrator", online help, en overige overbodige zooi :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Adelbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Ik loop nu ook tegen hetzelfde probleem aan op mijn TS. Dit is alleen van toepassingen bij de standaard gebruikers (in een https omgeving op een bepaalde website).

Maar wat zijn de goede opties dan ??? Misschien wel makkelijk om ook even te vermelden.

[ Voor 10% gewijzigd door Adelbert op 02-07-2008 12:09 ]

• Adelbert
Ik ben nogsteeds aan het zoeken naar een oplossing.

Wat heb ik allemaal gedaan:

- alle versies verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- foxit (geeft dezelfde melding)
- Gebruiker admin rechten gegeven
- IE alles open gezet

Het lijkt nog steeds op een rechten verhaal in IE.

• Adelbert
Sorry dat ik dit topic na 2 weken weer kick, maar heeft iemand misschien nog een idee waar ik zou kunnen zoeken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

IE slaat dat soort PDF files overigens ook in de IE cache, ik heb ook al meegemaakt dat als de expiry datum van de te downloaden PDF in het verleden staat, dat die al uit de cache weg is.

Is de cache folder bijvoorbeeld misschien te klein, of kan je anders de expiry datum eens laten nakijken? :)

• Adelbert
Het gekke is dat het admin account wel rechtstreeks PDF files kan openen.

Wat heb ik gedaan:

- Alle userrechten in IE vergeleken en gelijk gezet met die van de admin.
- Cache folder vergroot (nu ook gelijk aan admin)
- Cache leeg gegooid (dit werkt wel op xp machines)

Expiry datum is niet van toepassing omdat het via het admin account wel lukt lijkt mij.

Iig is er hierna nog geen vooruitgang geboekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Adelbert op 23-07-2008 10:48 ]

• Adelbert
De oplossing is eindelijk gevonden:

Ga naar IE > extra > internet-opties > advanced en vink "Do not save encrypted pages to drive" uit

Toch bedankt allemaal. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Adelbert op 23-07-2008 16:43 ]

Pagina: 1