Toon posts:

Beelden vanaf server pushen naar fotolijstje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een vriend van mij is eigenaar van een bedrijf dat een online applicatie bezit waarop veel verschillende gebruikers tegelijkertijd inloggen. Er is nogal veel energie (en tijd en geld) in de applicatie gestoken maar het resultaat is erg mooi geworden. De betreffende applicatie kan inzichtelijk maken hoeveel mensen er tegelijkertijd zijn ingelogd en dat is voor de eigenaar van het bedrijf erg leuk om te zien. Je snapt het misschien wel; min of meer onbewust kijkt hij toch regelmatig even hoeveel mensen er met "zijn" applicatie werken :-)

Om die reden wil ik voor hem een klein "statistiekschermpje" maken waarop hij op elk moment van de dag snel de meest actuele gegevens over het gebruik van de applicatie in kan zien. Ik zit te denken aan een oplossing waarbij ik vanaf een server elke x seconden een plaatje 'push' naar een digitaal fotolijstje. Zo'n lijstje heeft immers het perfecte formaat voor zo'n statistiekschermpje.

Mijn vraag is nu: is dat de beste oplossing? En zijn er fotolijstjes die ik zo gek krijg om 1) vanaf buiten via FTP of SCP een plaatje te pushen en 2) om dat plaatje vervolgens weer te "refreshen" op het scherm? Of, zijn er tegenwoordig al geavanceerde fotolijstjes waarop ik Linux kan installeren zodat ik het geheel zelf kan scripten?

Ik heb op Google en GoT gezocht, maar kan eigenlijk alleen info vinden over laptop mods. Bij voorkeur zou ik liever een kant-en-klaar fotolijstje nemen en dat scripten (vanaf de server of het lijstje zelf). Heeft iemand suggesties?

Floris.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:05
Je hebt fotolijstjes met (wireless)ethernet die middels nfs data kunnen lezen.. misschien dat je daar wat mee kan doen.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
Foto lijstje met WIFI,

Deze kan je laten conecten op een windows bak die de plaatjes ergenes vandaan haalt.
Dan op je foto lijstje instellen dat deze elke minuut moet worden vernieuwd..

Lijkt me wel haalbaar. Ik vraag me alleen af of je een FTP kan mounten als soort van netwerkschijf. En deze dan kan delen naar je foto lijstje.

Andere manier scriptje schrijven die het plaatje van je FTP server afsloopt en deze plaatst in een share.. Waar je foto lijstje zijn JPG vandaan tovert.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dan zijn allebei goede suggesties. Nu is natuurlijk de vraag of iemand ervaringen heeft met een fotolijstje dat beelden van NFS of windows share (samba) af kan halen en tevens die beelden echt kan verversen met enige regelmaat (en de beelden dus niet cached voor zolang dat het lijstje aanstaat o.i.d...).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:05
Wij hebben ze gebruikt voor status informatie van zon/wind/regen systemen maar gebruikten dan gewoon de USB interface met eigen geschreven software om beeld info te uploaden.
Later hebben ze getest met wireless photo frames, maar die waren een stuk duurder en is uiteindelijk een stille dood gestorven. Nu hebben ze alles embedded met een 7" scherm met een normale dvi connector.

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 23:56
De foto lijstjes van samsung ondersteunen RSS. Je kan dus via RSS automatisch fotos ophalen.

Flickr, Picasa, etc ondersteunen RSS.
Via http://www.framechannel.com kan je verschillende RSS channels samenvoegen tot 1 RSS feed en deze automatisch ophalen met je wireless foto lijstje.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leuk idee, maar dit heeft in het geheel niets te maken met videoplanken of beeldkanonnen :o

Je spitst je vraag niet bijzonder toe, waardoor dit mogelijk in Telecom, mogelijk in Netwerken of mogelijk in Zachte Waren thuis zou horen. Ik move voorlopig naar Netwerken, gezien je nadruk op netwerkprotocollen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1