Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Cel naar losse documenten

Pagina: 1
Acties:

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 18:18

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Ik heb een lijst met namen en geboortedata, met hulp van medetweakers samengevoegd.
Dus nu heb ik een cel met daarin : jansen van j 19-09-1999 nu wil ik al deze namen naar een los document hebben. Uiteindelijk moeten al deze namen een mapje hebben met dezelfde naamgeving.
Dus ik moet dan mapje hebben met als naam : jansen van j 19-09-1999.

Nu heb ik een soort verzendlijst gemaakt en deze documenten afzonderlijk van elkaar bewerkt en opgeslagen door middel van een soort word add in. Te vinden op de volgende pagina : http://www.gmayor.com/individual_merge_letters.htm. Maar deze pakt alleen de namen en weer niet de geboortedata. Nu is mijn brandende vraag hoe kijg ik wel het makkelijkste die losse cellen als mapjes ....

Serve The Humanity , Be Server

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Staat 'jansen van j 19-09-1999' in een enkele cel en is het aangeduid als een string? Zo niet: voeg samen (in een hulpkolom) resp. verander het formaat (rechtermuisknop).

Maar ik begrijp dat je een directory wilt maken per cel. http://www.gmayor.com/individual_merge_letters.htm maakt Word documenten, geen directories. Je zou een VBAscriptje kunnen maken:
Visual Basic:
1
mkdir("C:\bladiebla\") 

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Neoz

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Het staat in een enkele cel en cellen zijn aangeduid als standaard, kan ik dat vba commando direct in excel uitvoeren ?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ja (via alt-F11), maar als je die vraag moet stellen is het voorlopig waarschijnlijk een brug te ver om iets te gaan bouwen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Neoz

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Ik ben er helaas nog niet in voldoende in thuis, maar ken ook niemand die het even voor me kan doen. Dus zal het toch beetje zelf uit moeten vinden :) Ik heb al wel verschillende dingen gevonden, maar nergens is te vinden hoe je zoiets nu makkelijk even doet. Want met alleen mkdir ben ik er niet aangezien ik ook dan moet aanwijzen van welke cellen hij dit moet doen enz.

Het volgende heb ik bijvoorbeeld gevonden, maar dit werkt niet, ook niet bij het testbestand wat bijgesloten zit.

Option Explicit
Sub SvMe()
'Saves filename as value of A1 plus the current date

Dim newFile As String, fName As String
' Don't use "/" in date, invalid syntax
fName = Range("A1").Value
'Change the date format to whatever you'd like, but make sure it's in quotes
newFile = fName & " " & Format$(Date, "mm-dd-yyyy")
' Change directory to suit your PC, including USER NAME
ChDir _
"C:\Documents and Settings\ USER NAME \Desktop"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=newFile

End Sub

Had eigenlijk gewoon gehoopt dat het wat makkelijker zou zijn..... :'(

• 418O2
  • Laatst online: 15:46
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Option Explicit
Sub SvMe()
'Saves filename as value of A1 plus the current date

Dim newFile As String, fName As String
' Don't use "/" in date, invalid syntax
fName = Range("A1").Value
'Change the date format to whatever you'd like, but make sure it's in quotes
newFile = fName & " " & Format$(Date, "mm-dd-yyyy")
' Change directory to suit your PC, including USER NAME
ChDir _
"C:\"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=newFile

End Sub

werkt dit niet? Heb er geen verstand van maar dit zou zo moeten merken

• Neoz

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Dit werkt niet door een fout in regel 13, dus ik ga maar weer doorzoeken

Laatste vraagje denk, bovenstaande code werkt. Het liefst zou ik die datum toevoeging eruit hebben, maar dat is van latere zorg. Maar hoe kan ik nu de hele A kolom laten opslaan en niet alleen A1 :?

[ Voor 59% gewijzigd door Neoz op 17-06-2008 12:08 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Niet werken is niet echt informatief, vraag is dan waarom niet. Je zou bijv per stap kunnen uitlezen wat de waarde van de gebruikte variabelen is (bijv via debug.print). Maar je zult dan echt eerst een boek over de beginselen van VBA in Excel moeten lezen.

Nou vooruit dan, quick&dirty en garantie tot de deur:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Sub mapjesMaken()

Dim i, eersteRij, laatsteRij, kolom As Integer
Dim dirNaam As String

dirNaam = "c:\temp\"
eersteRij = 2
laatsteRij = 5
kolom = 1

For i = eersteRij To laatsteRij
    MkDir (dirNaam & Cells(i, kolom))
Next i

End Sub

Werkt hier prima met A2 t/m A5 =
jan 1-1-2008
piet 2-2-2007
truus 3-3-2006
miep 4-4-2005

Natuurlijk aanpassen naar wens. Nu heb je trouwens alleen de map. Als het document er ook in moet worden opgeslagen zal dat binnen dezelfde FOR loop moeten gebeuren - maar ik weet niet wat je wilt opslaan dus kan je daar niet helpen.

Je wilt hoe dan ook oppassen met opslaan van ActiveWorkbook. Dan sla je de huidige versie er op - en dus niet een kopie.

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 17-06-2008 12:04 ]

• Neoz

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Dit werkt bijna perfect, alleen na 600 records geeft hij een foutmelding, ook als ik per 500 probeer hij geeft aan kan het pad niet vinden :? zit er een limiet op oid ?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zolang je office 2007 niet op windows 95 probeert te draaien niet. ;)
Ik zou eerder eens de uitgelezen waarde controleren op je excelsheetje.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Afhankelijk van je bestandssysteem zit er een limiet op het aantal bestanden/directories. Maar dat max ligt heel erg veel boven de 600 voor elk niet-antiek systeem.

Wat is "een foutmelding"? En weet je zeker dat er geen foute tekens in de cellen staan, zoals slashen, dubbele punten, etc?

Edit: * F_J_K is traag

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 17-06-2008 12:48 ]

Pagina: 1