Wel of geen WiFi in nieuwe Toshiba laptop

Pagina: 1
Acties:

• Marty__Mouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-01 17:10

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Hallo,

Afgelopen weekend heb ik samen met m'n vriendin een nieuwe laptop voor haar gekocht, een simpel ding wat voornamelijk gebruikt wordt om muziek af te spelen en te internetten. Juist voor het internet was Wlan een eis/wens.

Uiteindelijk bij de Mediamarkt de volgende laptop gekocht:

Toshiba Satellite L300-11C

Speciaal nog gevraagd aan de dame die ons hielp of er Wifi op de laptop zat en dit was volgens haar het geval, dit staat ook op de doos.

Echter als ik in Vista opzoek ga naar de Wlan kaart kom ik hier niets van tegen. Volgens het boekje moet je naast de schakelaar voorop de laptop (die er wel gewoon zit) ook op FN+F8 drukken om de draadloze netwerkkaart in te schakelen. Maar op het moment dat FN ingedrukt wordt, komen alle opties in beeld van F1 t/m F12, maar F8 staat er niet tussen! Dus helemaal geen mogelijkheid om iets aan te zetten.. Ook bij apparaatbeheer kom ik alleen de standaard LAN-kaart van Realtek tegen en niets wat ook maar op Wlan/Wifi lijkt..

Ik kom er dus verder niet uit, maar heb sterk het vermoeden dat er dus geen draadloze netwerkkaart inzit en dat deze wellicht los geinstalleerd moet worden in het PCMCIA-slot..

Op diverse fora op internet kom ik alleen problemen met slecht werkende Wlan tegen. En ook wordt er verwezen naar een andere Realtek driver. Deze driver heb ik wel gedownload, maar aangezien ik in apparaatbeheer niets kan vinden wat maar met de WiFi te maken heeft kan ik die driver ook niet installeren..

Is er wellicht iemand die me kan vertellen of er daadwerkelijk wel een draadloze netwerkkaart in hoort te zitten?

Als ik namelijk op de Toshiba-site zelf kijk (zie link) wordt er alleen over compliancy gesproken.. Maar of dat nu inhoudt dat er een Wlan-kaart inzit...

Alvast bedankt!

When you are standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

Christiano007

Ich bin der champion

Draadloze communicatie Compliancy : Wi-Fi®
Netwerk ondersteuning : 802.11b/g
Draadloze technologie : Wireless LAN
Staat er gewoon bij op de officiele site van Toshiba.

Dus het moet er op zitten, Normaal gesproken kun je het hardwarematig (dus met een switch) gewoon aanzetten en dan moet het klaar zijn.

Moest je een installatie afronden toen je hem voor het eerst had aangezet of stond Windows er al gelijk op? In dat laatste geval zou ik eens proberen een nieuwe installatie te doen met de recovery cd

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:33
staat ie niet gewoon uit ofzo?
is vaak zo'n stroombesparende optie

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:06
misschien staat WLAN in de bios uit

https://d4armory.io/Player/803500

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reply..

Dat er op de Toshiba site het gequote omschreven wordt heb ik idd. ook gezien, maar aangezien ik de kaart zelf niet kan vinden... :s

Maar inderdaad, de bios heb ik nog totaal ongemoeid gelaten.. Daar ga ik vanavond nog even naar kijken.. ;)

De pc was nog niet voor geïnstalleerd, er werd een soort setup gedraaid toen de laptop voor het eerst opstartte.. Sterker nog, er zijn ook helemaal geen CD's meegeleverd...

Maar inmiddels ook Toshiba gebeld, en die geven aan dat het inderdaad wel WiFi op de laptop moet zitten en die hebben me een ander telno gegeven voor technische ondersteuning.. Die ga ik ff bellen vanavond!

Bedankt zover!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:48
Voorop zit als het goed is inderdaad die switch. Die moet dus op ON staan (als ik het goed heb moet dan een rood lichtje branden).

Volgens mij zijn er tegenwoordig geen laptops meer zonder WiFi. Check gewoon alles eens goed in je instellingen drivers.

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
GENETX schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:49:
Voorop zit als het goed is inderdaad die switch. Die moet dus op ON staan (als ik het goed heb moet dan een rood lichtje branden).

Volgens mij zijn er tegenwoordig geen laptops meer zonder WiFi. Check gewoon alles eens goed in je instellingen drivers.
Dat klopt inderdaad, en dat lampje brandt ook.. Echter in Vista is de netwerkkaart zelf niet te vinden.. Ook de optie FN + F8 is er niet.. Maar inmiddels dus Toshiba gebeld en volgens hen moet er wel WiFi opzitten.. Heb ook een ander telno gekregen voor technische vragen.. Dus ik zal vanavond eerst de bios eens nakijken en dan zie ik wel ff.. Kan ik die lui altijd nog ff bellen..

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:55
anders even langsgaan bij medamarkt service?

Verwijderd

@Marty_Mouse

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Toshiba Satellite. Knopje WiFi staat aan, lampje brand, maar ConfigFree zegt dat het knopje uitstaat. Ik zie dus geen draadloze netwerken, laat staan dat ik er verbinding mee kan maken.
Is je probleem inmiddels opgelost en hoe?

Thanx
Delamontagne

Verwijderd

@ Marty_Mouse & @ Delamontagne
ik heb inmiddels ervaring met een handvol Toshiba laptops. En elke keer weer worstel ik ook met het aankrijgen van de wifi meuk.

Allereerst: config free lijkt leuk, werkt ook ... maar is zo traag als jeweetwel. Dat Cfree aanvankelijk niets ziet is gewoon kwestie van accepteren.

Onder xp home en pro is het me altijd gelukt de boel aan de praat te krijgen, door gewoon in xp een draadloos netwerk te configureren.

LET OP: dan moet de knop aan voorzijde/bovenzijde wel aan staan.
Met de Functietoesten werken heb ik nooit gedaan en is imho ook niet nodig.
Hoe netwerk instellen gaat onder vista moet je zelf even uitzoeken, maar het kan schelen als je voor de 1ste setup run je wifi modem verbinding even vol open zet, dus geen wep/wpa/mac filtering.

Als je in je netwerk instelling zit, sloop dan alle andere [edit: Draadloze] netwerken eruit en zet voor de eerste keer dat de laptop alleen met je modem mag connecten. Soms helpt het ook om alles - dus ook je eigen modem - uit de lijst te halen en dan vervolgens handmatig weer in te voeren.

Ga niet klooien met pcmcia insteek wifi kaarten, want daar raakt je systeem flink van over de rooie.

Laatste tip: geduld is een schone zaak. Zelfs al zit je op 10 cm van je wifispriet, de eerste keer kan het connecten flink wat tijd kosten. Mijn record ligt op ik meen 25min voor een modem dat 5 mtr van me afstond (!)

Maar vrees niets: in vergelijking met bijvoorbeeld Compaq/HP levert een Toshiba een machtig mooie stabiele verbinding en dat maakt al het gedoe vooraf meer dan goed !

(ingeklopt op een Toshiba laptop met wifi knop, rood lampje en ook nog werkend config free 8) )

Draadloos toegevoegd, dus niet je vaste netwerk verbindingen eruitgooien !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 15:58 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zojuist ook een Toshiba laptop (L350-14F) aangeschaft en kan op google niets anders handigs vinden dan deze thread die mij eventueel kan helpen.

Ik heb hetzelfde probleem als de topicopener (De Wifi switch heb ik ook aan staan en de FN + F8 toetsencombinatie werkte ook niet...) en kan er geen wijs uit worden hoe ik mijn Wifi aan kan zetten. Ik wil geen oude topics oprakelen en irritatie opwekken maar ik zou enorm geholpen zijn als de uitkomst van dit probleem (ik neem aan dat je het probleem hebt opgelost Marty-Mouse?) zou willen delen met mij.

Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg,

Rob
Pagina: 1