Toon posts:

Data Recovery op externe netwerk schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een externe 400 GB freecom netwerk schijf. Op deze schijf staan 5 gedeelde mappen waar ik en een andere user gebruik van kunnen maken.

Nu is er gister avond plotseling 1 GB aan data verdwenen. Nu zijn er natuurlijk genoeg recover programma's maar ik heb nog geen enkel programma gevonden dat ook daadwerkelijk op netwerk schijven kan zoeken naar verloren data.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een programma dat dit wel kan.

Alvast bedankt.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kun je die netwerkschijf niet tijdelijk via USB aansluiten op een pc en dan zo'n datarecovery programma toepassen?

Verwijderd

Kun je de admin van de server waar de schijf / array zich in bevindt niet vragen om te scannen?

edit:
Nevermind het is maar een freecom ding :z

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik222 dat is misschien een hele goede oplossing. Ik kan er nu helaas niet bij maar ik zal straks kijken of er ook een USB aansluiting op zit.

Edit: vanaf afstand inlogt op deze netwerk schijf. Dit type opgezocht op de website van de leverancier en er blijkt inderdaad een USB aansluiting op te zitten. Komt het misschien toch nog goed.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik dacht dat ik alles al wel had geprobeerd en nu blijkt toch dat ik zoiets simpels gewoon vergeten ben..

offtopic: misschien is dit jullie ook weleens overkomen. De map mijndocumenten is bij de users doorgezet naar een map op de externe schijf. Al die data staat dus niet lokaal maar op die schijf. Nu stond er maandag op mijn bureaublad een bestand van 2 GB. Ik doe shift - delete. Ik krijg een melding dat het bestand in gebruik is en daardoor niet verwijderd kan worden. Maar plotseling is alles van mijn Bureaublad verdwenen en ook uit de map Mijn documenten.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 10:30 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ben bang dat dergelijke software ok niet bestaat.
Er wordt namelijk fysiek (welliswaar via het OS) aangesproken op die disk - niet echt vergelijkbaar met een netwerkdisk.

Move NT > OM

Tijd voor een nieuwe sig..

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als het via USB niet kan dan kun je natuurlijk altijd nog de schijf uit de behuizing halen en rechtstreeks in je pc stoppen, dan kan het zeker.

De vraag is natuurlijk wel in hoeverre de data het waard is er erg veel moeite voor te doen. Als het alleen om wat gedownloade films ofzo gaat kun je die misschien net zo goed opnieuw downloaden...
Pagina: 1