Van Dualcore singlecore maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 886 views

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-12-2025
Hoi.

Ik heb een Gigabyte GA-G33M-S2L met een dualcore e8200 en wil daar een singlecore van maken

Sorry voor de te vroege post :P

Ik weet dat het op mijn laptop (toshiba) wel gaat [iets van disable multicore processing]

Kan iemand me vertellen waar ik dat in de bios (of ergens anders) kan vinden?

[ Voor 97% gewijzigd door Skylevel op 17-06-2008 10:13 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 16:01
Hoi,

Door midden zagen. ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

En wat is je vraag?

• Skylevel
Sorry ik heb per ongeluk op verstuur geklikt, ik heb me bericht al geedit ;)

Verwijderd

Je kan hem door midden zagen ja :P Maar wat jij zoekt kan voor zover ik weet niet. Ik heb er in ieder geval nog niks over gehoord.

• Skylevel
Op mijn toshiba kan ik het wel ;) (centrino duo)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 12:55
In je BIOS kijken of die optie daar ergens staan? Dat moet je toch binnen een paar minuten gezien hebben.

• Skylevel
Nee ik zie het niet, en zoveel verstand heb ik er ook niet van

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-05 13:09
En waarom zou je het willen?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Skylevel
Voor een oud besturingssysteem.

Verwijderd

Is het bij die Toshiba dan niet gewoon een processorkern uitschakelen? Reversed Hyperthreading (oid.) bestaat (nog) niet dacht ik.

• Skylevel
Bij mijn toshiba moet ik bij "Core Multi-Processing" Disabled doen en ik heb een core solo ;)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Skylevel schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:15:
Voor een oud besturingssysteem.
En dat kan niet gewoon op een dualcore? Meeste oude OSen die ik ken draaien prima, ze zien alleen maar 1 CPU ;).

• Skylevel
Het is niet definitief, maar gewoon tijdelijk

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:28
je kunt um niet uitschakelen vrees ik.
maar als het tijdelijk is dan is het mischien een optie om het in vmware te doen daar kun je ook single core kiezen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 12:55
Bij notebook heb je die optie vaak ja, bij desktops bordjes niet.

Om eerlijk te zijn zie ik het nut nog steeds niet. Een oud besturingssysteem (beetje vaag trouwens) kan in veel gevallen gewoon overweg met dual core CPU's. Al dan niet door het herkennen van slechts 1 core.

• Skylevel
Ah oke.

Een goede kennis zei dat het beter was om 1 core te gebruiken. Ik heb Windhoos 95 tijdelijk nodig vanwege hardware vervanging van een andere pc. Maar evengoed bedankt.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Misschien eventjes VirtualMachine draaien onder XP oid.? Daarop kan je makkelijk Win95 draaien en daar de desbetreffende programma's op draaien... (Of zit ik nu fout te "gokken"?)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk even naar bijvoorbeeld VMware Server, deze is gratis te downloaden en in gebruik. Je moet je alleen registreren om een key te kunnen aanmaken, maar dit wordt verder niet misbruikt door VMware. (ik spreek uit ruime ervaring ;) en nee ik werk niet voor VMware)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Inderdaad. VMWare lijkt me hiervoor een mooie oplossing. Ik denk namelijk niet dat jij Windows 95 werkend gaat krijgen op een G33 chipset, zijn geen drivers voor lijkt me. Ik heb afgelopen week ook nog een Windows 95 virtuele machine gemaakt omdat iemand hier een zeer oude versie van AutoCAD / StabiCAD wilde gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door Janssen op 17-06-2008 11:02 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:09
Sorry, maar waarom zou je in hemelsnaam windows 95 willen draaien? Tenzij je inderdaad als hier boven oude cad bestanden moet openen.

Als je in de situatie zit dat wat hardware van je weg is voor reparatie en je hebt een tijdelijk besturings-systeem nodig mag ik je dan ubuntu aanraden?

Ubuntu is een besturings systeem dat je kunt installeren maar ook vanaf een cd kunt draaien. Dan kun je gewoon even internetten en documentjes bewerken (wel oplaan op usb stikkie)

Probleem met win95 is dat zodra je op internet gaat je waarschijnlijk binnen een kwartier een virus op je pc hebt. En zoals al vermeld gaat het waarschijnlijk zoiezo niet lukken met de drivers om het draaiend te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dekaasboer op 17-06-2008 11:11 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
of gewoon Virtual PC 2007, net zo goed als vmware, heb je wat meer technische ervaring, kan je evt ook Virtual Server 2005 R2 SP2 installeren, deze ondersteund ook hardware virtualisation (virtual pc 2007 volgens mij ook)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Skylevel schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:50:
Ah oke.

Een goede kennis zei dat het beter was om 1 core te gebruiken. Ik heb Windhoos 95 tijdelijk nodig vanwege hardware vervanging van een andere pc. Maar evengoed bedankt.
Waarom probeer je het niet gewoon? Dat is volgens mij een van de onderdelen van tweaker zijn :).

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-05 13:09
Virtual pc vindt ik niet net zo goe als vmware hoor. En vmware server is ook wel iets anders.
Misschien is het handig als je de bron van je probleem post? Misschien is er dan nog een betere oplossing.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Op GoT verwachten we dat je zelf de moeite doet om een en ander op te zoeken, en dat je de moeite doet dat uitgebreid, volledig en duidelijk te communiceren in je posts. Beide punten lijk je hier niet te doen. Je stelt onelinervraagjes zonder ze te onderbouwen, zonder te melden waar je op zoek gegaan bent, op welke termen, wat je toen vond en hoe je dan verder gezocht hebt.

Daarnaast heb je niet eens zelf geprobeerd wat er gebeurt als je gewoon installeert zoals het is...

GoT is geen helpdesk :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.