Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.345463.1201859913/W980i_see_the_phone_large_1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.345472.1201863061/W980i_see_the_phone_large_4.png

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.345468.1201861679/W980i_see_the_phone_large_3.png

SPECIFICATIES:

Intern Geheugen: 8GB

Extern Geheugen: geen

FM zender

Scherm:
- 240x320 pixel
- 262.144 color TFT

Netwerken:
- GSM 850
- GSM 900
- GSM 1800
- GSM 1900
- EDGE
- UMTS 2100
- HSDPA

Kleur:
- Piano Black

Afmetingen
- 92.0 x 46.0 x 17.0 mm

Gewicht:
- 100.0 gr

Features:
Camera:
Camera - 3.2 megapixel
Digital Zoom - up to 3.2x
PhotoFix
Picture blogging
Video recording

Entertainment:
Radio
3D games
Java

Media:
Video viewing
Video streaming
Communication
Polyphonic ringtones
Speakerphone
Vibrating Alert
Video calling

Muziek:
Bluetooth™ stereo (A2DP)
Music tones - MP3, AAC
PlayNow™
SensMe
Shake control
TrackID™
Walkman® player

Connectiviteit:
Bluetooth™ technology
Modem
PictBridge
Synchronisation
USB support
USB mass storage

Design:
Auto rotate

Internet:
Access NetFront™ Web Browser

Messaging:
Email
Instant messaging
Picture messaging (MMS)
Predictive text input
Sound recorder
Text messaging (SMS)

Organiser:
Alarm clock
Calendar
Calculator
Flight mode
Notes
Phone book
Stopwatch
Tasks
Timer

bron:
Sony Ericsson phone portfolio

Press Release:

Brussel, 10 februari 2008. Vandaag kondigt Sony Ericsson de W980i aan, een Walkman® telefoon waarmee je het beste uit je muziek kunt halen. Met unieke audiotechnologie en het Walkman® on Top-design verstevigt de W980i Sony Ericsson’s positie van marktleider op het gebied van muziek op mobiele telefoons.

"De W980i Walkman® telefoon is absoluut de nieuwe norm als het gaat om muziek op mobiele telefoons", zegt Eric Rikken, head of Marketing bij Sony Ericsson Benelux. "Wij zochten naar de beste combinatie van een muziekspeler en een geavanceerde telefoon, met een geluidsweergave waar je gewoon geen genoeg van kunt krijgen. De W980i zal alle verwachtingen overtreffen".

Geweldige audio-ervaring. Geniet dankzij superieure geluidskwaliteit van muziek die klinkt zoals het zou moeten klinken. Intuïtieve toegang en controle over je muziekbestanden.
Met het interne geheugen van 8 GB kun je tot 8. 000 nummers opnemen*. De W980i Walkman® telefoon laat je genieten van muziek die klinkt zoals het bedoeld is. Dankzij het heldere stereogeluid klinkt je muziek net zo mooi als de originele opname. De prachtige bastonen vervormen ook bij hogere volumes niet. In combinatie met de hoogwaardige Stereo Portable Handsfree HPM-77 headset staan deze eigenschappen garant voor een fantastische audio-ervaring.

Samen met je vrienden genieten van jouw muziek
De W980i Walkman® telefoon heeft een ingebouwde FM-zender, waarmee je alles wat je op je headset afspeelt kunt laten horen op elk apparaat met een FM-ontvanger. Zo kun je jouw muziek met iedereen om je heen delen en op de stereo van een vriend of je autoradio laten horen.
De beste muziek deel je met de W980i Haal de headset eruit, ga lekker zitten en geniet van de muziek uit de ingebouwde stereospeakers. Kies één van de nummers uit de enorme muziekbibliotheek - de W980i heeft ruimte voor zo'n 8.000 nummers* - of stem af op de muziek van je favoriete zender. Een FM-radio is niet nodig. Die zit immers al in je W980i.

Breid je collectie steeds verder uit
Met de nieuwste ontwikkeling van de PlayNow™ arena, Sony Ericsson’s populaire "over-the-air" en internet downloadservice die in mei van start gaat, krijg je toegang tot zo'n 5 miljoen nummers om je eigen collectie mee uit te breiden. TrackID™ op de W980i geeft elk nummer waarvan je de titel even niet weet toch een naam en neemt het gewoon op in de PlayNow™ arena. Zo opent de W980i de deuren naar de mooiste muziek omdat je het nummer meteen kunt downloaden wanneer het is herkend.

Je eigen geluid
Je kunt de W980i’s Walkman®-speler optimaal aanpassen aan de muziek die je beluistert. Deze nieuwste Walkman® telefoon biedt keuze uit acht voorgeprogrammeerde equalizer-instellingen, elk met het beste geluidsprofiel voor een bepaalde soort muziek. Dus of je nou naar jazz, pop of heavy metal luistert, je kunt altijd het beste geluid voor een bepaald nummer kiezen.

Regel de muziek met je vingertoppen
Dankzij de Walkman® on Top-functie van de W980i beschik je over alle mogelijkheden van een Walkman®-speler zonder dat je je toestel hoeft te openen. De gehele Walkman®-speler die je normaal binnen in je clamshell zou zien, staat nu ook op het buitendisplay van je toestel, dus navigeren door je muziekbibliotheek wordt kinderspel.

Balance and beat
Elke muziekliefhebber weet dat voor de beste audioweergave ook de beste speakers en headsets nodig zijn. De W980i Walkman® telefoon wordt geleverd met de nieuwe Stereo Portable Handsfree HPM-77, een headset waarmee je optimaal geniet van muziek met een geweldige stereoweergave. Met de HPM-77 kun je ook handsfree bellen. De slanke oordopjes dragen lekker comfortabel en beperken achtergrondgeluiden tot een minimum.

Of je nou de headset of de stereospeakers gebruikt, de W980i Walkman® phone is een must voor iedereen die zoekt naar de beste muziekervaring om overal en altijd bij je te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.348081.1202462261/HPM77_see_the_product_large_1.png

bron:
press release 10 februari

Filmpje

youtube

[ Voor 27% gewijzigd door Michiel Jansen op 04-08-2008 09:46 ]

• Michiel Jansen
Dit gaat zeker mijn nieuwe gsm worden. Ik gebruik m'n gsm eigelijk alleen om mee te bellen 8)7 en als mp3 speler. De w980 lijkt me de juiste keuze voor mij! Ook perfect dat je je eigen koptelefoon op de hpm-77 kan aansluiten.

Jammer dat er geen memory stickjes inkunnen, maar met 8 gig is het wel ok

Ik ben benieuwd of jullie ook op dit toestel zitten te wachten! of wil iedereen zo'n grote bak met qwerty toetsenbord die niet in je broekzak past :P

[ Voor 43% gewijzigd door Michiel Jansen op 17-06-2008 10:07 ]

Verwijderd

Is er nu al eens een release datum bekend?

• Michiel Jansen
ik vond ergens 18 juli voor engeland release date

ik las ook dat SE een eigen besturingssysteem heeft gemaakt, dus geen symbian of windows... maar eigelijk toch een smart phone. misschien had ik het topic bij de smartphones moeten plaatsen 8)7

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Michiel Jansen schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:16:
ik vond ergens 18 juli voor engeland release date

ik las ook dat SE een eigen besturingssysteem heeft gemaakt, dus geen symbian of windows... maar eigelijk toch een smart phone. misschien had ik het topic bij de smartphones moeten plaatsen 8)7
Elke telefoon heeft een besturingssysteem. Een telefoon is een smartphone als je er native applicaties op kan installeren. Dat geldt dus niet voor deze SE

Verwijderd

18 Juli? Hmmm.... zal mij benieuwen wanner deze hier los komt dan. Mijn abo loopt af op 29-07 ;)

Verwijderd

Helaas nog steeds niets bekend over een datum? :'(

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-11 07:33
Ik ben totaal niet gecharmeerd van deze telefoon, nogal lomp. Zou dan nog eerder voor de W960i gaan. Die HPM-77 ziet er wel leuk uit, die ga ik wel even bestellen voor mn G900.

Verwijderd

Bij bestekeus.nl is het nu te bestellen simlockvrij voor 447 euro, echter levertijd is meer dan 10 dagen? Waarschijnlijk hun manier om te zeggen dat het nog niet leverbaar is. Als je op de link klikt kost het ineens 1273 euro? 8)7

• Michiel Jansen
Ik ben toch weer aan het twijfelen. Hij is toch wat groter dan ik had gedacht... Kan ik net zo goed de xperia nemen. Zo gauw ik meer weet over de levertijd zal ik het posten

Verwijderd

Nog steeds niets.. Irritant... :(

Verwijderd

Helaas nog steeds geen release datum? :'(

Verwijderd

Ik heb de servicedesk van Sony afgelopen week eens gebeld met de vraag wanneer deze telefoon op de markt komt. Het antwoord was: "3e kwartaal". Het zou op zich dus ook nog gewoon eind september kunnen worden.

Iemand een idee met welke deze Sony Ericsson deze telefoon qua prijs te vergelijken zou zijn in de eerste maanden na de release? Ik zelf zou gokken op ongeveer de W960i.

Verwijderd

Central Point heeft em staan voor 450,74 Euro, vooraad datum 12 augustus.

Op de Sony-Ericsson site is het sterretje ook eindelijk weg, dus ik denk dat het niet zo lang meer zal duren :)

Verwijderd

Yep, was me ook opgevallen vanochtend. We wachten netjes af... ;)

Verwijderd

Ik twijfel zwaar tussen deze phone en de aangekondigde w902

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:01

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 03:56:
Central Point heeft em staan voor 450,74 Euro, vooraad datum 12 augustus.

Op de Sony-Ericsson site is het sterretje ook eindelijk weg, dus ik denk dat het niet zo lang meer zal duren :)
Sterker nog... hij is daar op voorraad!

Ik twijfel wel erg tussen deze en de 960. Totaal andere phone, en ik neig naar de functionaliteit van de 960 (symbian, dus kan m'n apps (tomtom) van m'n huidige m600i gebruiken), maar ik vind de 980 wel érg mooi! ben een liefhebber van clamshells....

Aan de andere kant: synchronistatie met outlook (kalender) moet met de 980 toch ook absoluut geen prob zijn?

Iemand 'm al besteld?

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10 11:50
Heb hem gister binnengekregen. Hij is echt top! Heb mijn Microsoft Exchange instellingen erin gezet en binnen 5 min had ik contact met de server en stond mijn adresboek, kalender en email in mijn telefoon.

De geluidskwaliteit (met oordopjes) is echt super. Beter dan de vorige W series. in vergelijking met de W Symbian series (W950 en W960) is het geluid 'normaal'. Ik vind de W950 en W960 altijd erg zacht (maximale volume). De W980 doet mij meer denken aan de W800/W810 maar dan een veel betere kwaliteit.

Verder ben ik zeer te spreken over het design al moest ik in het begin toen ik deze telefoon zag nog wel eerst drie keer slikken en goed kijken maar hij wordt steeds mooier. Waarschijnlijk vanwege de prijs :-). Nou ja, die valt met ruim 440euro ook best mee.

Wat me wel opviel is dat in eerdere filmpjes te zien was dat de radio werkt zonder headset. Dit is met het definitieve product niet het geval en ook in dit toestel moet een headset.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:55

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb vandaag gespeeld met een W980 en heb er een paar foto's mee gemaakt:
http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157606536694089/.

Ook heb ik de FM transmitter eens uitgeprobeerd, ik was benieuwd hoe die zou zijn na de wat tegenvallende beleving van de Nokia N78. Het moeilijkste is wel een goede frequentie te vinden. Vooral in de grensgebieden zit de ether erg vol en er is bijna geen lege frequentie meer te vinden. Na een kwartier had ik er een en daarmee lukte het :0
Het vermogen is natuurlijk erg laag en net als bij de Nokia N78, als je een wat grotere auto hebt met de antenne achterop de auto, dan houd je gewoon een beetje ruis bij stiltes tussen de muziek. Maar het was gelukkig niet irritant veel, het is te doen.
De RDS weergave van de W980 is wel uitgebreider dan de N78. In plaats van alleen Nokia te tonen, worden de artiestnaam en titel weergegeven. Ik heb er een filmpje van gemaakt:
http://nl.youtube.com/watch?v=y4H2D3ZYO3s.

Bij de weg, de officiële typeaanduiding is W980 zonder i. De naam van dit topic is dus niet helemaal juist.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3005/2735143722_03844fbecf_m.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door robertwebbe op 05-08-2008 10:44 . Reden: toevoegingen ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Is er geen W980c dan?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Michiel Jansen
Hij is in de prijzen gevallen: EISA award voor beste muziek telefoon

Afbeeldingslocatie: http://eisa.speed.im/awards/2008-2009/64.jpg]

Ik heb zelf ook even het toestel beluisterd, idd niks mis met de geluidskwaliteit.

Verwijderd

Net een paar dagen in huis, de w980i, tja, eeeh, het is gewoon een ander hoesje dan de w850i, had hem gekocht via internet omdat ie geen headset als radio antenne nodig zou hebben, is dus niet waar!!!!!!!!!!!!!!! dus nog steeds 1 meter snoer nodig. Zou een stappeteller opzitten, nog niet gevonden, en SE bepaalt waarschijnlijk nog steeds wanneer licht uitgaat op je mobieltje, al na een paar seconden worden de displays gedoofd, zouden ze echt wat aan moeten doen want die licht effecten maken van het toestel wel iets bijzonders.
Net 2gb muziek erop gezet, het main menu word nu geopend in een kwart van het beeld, gaat wel na een paar seconden weer terug in normaal beeld, maar ik hou me hart vast als ik er 7gb muziek op zet.
Foto en film zijn prima, geluid heel goed, maar ik sta op het punt om hem terug te sturen, dit is niet wat SE hopelijk bedoelt met de nieuwe generatie walkmanphones.
Oja, als je hem net hebt, en je zet je stuf van je ouwe foon op je w980 dan staat alles onder mainmenu>agenda>mijn items.
Dus heren van SE, Doe hier wat aan. :( :(

• jap85
Ik moest eerst eigenlijk niets van dit toestel hebben maar de reviews zijn toch wel positief en hij kost inmiddels nog maar 250 euro! Jammer van de non AF camera maar de voorbeeldfotos die ik heb ik gezien (oa die uit dit topic) zijn eigelijk niet eens zo verkeerd. Binnenkort maar eens in het echt bekijken, anders neem ik een W902. Deze W980 trekt me dan weer omdat ie toch wel een beetje apart is wat betreft design en de muziek over de speaker erg goed is, iets wat ik ook wel erg handig vind. Gezien dit rustige topic is het niet zo'n populair toestel waarschijnlijk? (zou ook de snelle prijsdaling verklaren) of is het gewoon een toestel zonder problemen waardoor niemand hier hoeft te posten? :P

[ Voor 7% gewijzigd door jap85 op 23-12-2008 15:42 ]

Verwijderd

Ik heb deze GSM ook besteld, en als het goed is, komt hij morgen binnen :P
Vooral de 'zachte' prijs van tegenwoodig heeft mij over de streep getrokken!
Ik ben verder niet erg thuis in de mobiele techniek, maar kun je je 'hotmail' instellen als push-mail op deze foon?

• jap85
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:36:
Ik heb deze GSM ook besteld, en als het goed is, komt hij morgen binnen :P
Vooral de 'zachte' prijs van tegenwoodig heeft mij over de streep getrokken!
Ik ben verder niet erg thuis in de mobiele techniek, maar kun je je 'hotmail' instellen als push-mail op deze foon?
En bevalt ie een beetje?

Verwijderd

Schop, hoe is deze foon? Hij spreekt mij wel aan door het van buitenad te besturen walkmangedeelte. Heb nu de W910i en baal ervan dat ik steeds moet unlocken (of openschuiven) als ik de muziek ff wil stopzetten bv.

• Skerekrow
  • Laatst online: 08:28
Dan zou je de w995 ook kunnen overwegen, de toetsen aan de zijkant daarvan kun je ook bedienen als de toetsenblock er op zit.

Verwijderd

Ja die zou ik veel liever willen maar is een heel stuk duurder.. :)

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-11 13:50
Heb de W980 nu voor een wel heel zacht prijsje nieuw op de kop getikt. Ik ga 'm gebruiken als alledaagse beltelefoon. Voor werk gebruik ik een Blackberry.

De W980 bevalt tot nu toe zeer goed. Belgeluid is helder, keypad ergonomisch voor sms, redelijke opslag voor muziek, snelle interface en makkelijke bediening telefoon als geheel. Bluetooth (A2DP) in de auto werkt perfect. De batterij lijkt vrij lang mee te gaan.
Er zit geen wifi op de W980 maar wie heeft dat tegewoordig nog nodig op een telefoon met 3,5G. Net als de optie videobellen.

De fotokwaliteit (3MP) valt me niet eens tegen van dit toestel. Filmen in 240-320pixels is natuurlijk geen Youtubekwaliteit.
De geluidskwaliteit die het uit mp3-tjes weet te persen is echt geweldig. Geen Ipod meer nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door Tweddy op 05-01-2010 21:01 ]

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 13:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ook ik heb de W980 nog gekocht, aangezien met Nokia 5800 is overleden :(

Minder opties maar toch een goede vervanger voor mijn 5800, ondanks de mindere high-end en vernieuwende snufjes valt het me reuze mee :)

Camera valt tegen vergeleken met mijn 5800 met carl seis lens, maar goed, ik gebruik tegenwoordig toch maar weinig die camera ;)

al met al goede telefoon, zeker voor het geld dat ik ervoor heb betaald (2e hands) dus ik hoop hier nog mee door te kunnen voorlopig :*)
Pagina: 1