Harddisk recorder als opslag voor VHS banden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263897

Topicstarter
Hallo allemaal :w

Ws is deze vraag al vaker gesteld, maar een goed antwoord heb ik nog niet echt kunnen vinden. Ik wil graag oude VHS videobanden digitaal opslaan, omdat de videobanden langzaam "oplossen". Ik denk dat een externe harddisk recorder dan een oplossing is? Tevens wil ik een nieuwe digitale videocam. aanschaffen en de mini-dv bandjes ook op de harddisk zetten. Ik hoef de banden niet te bewerken. Het is puur 1 op 1 kopieren. Bovendien kan mijn PC dat toch niet aan.
Het zou leuk zijn als ik de bestanden vanaf de harddisk weer op de TV kan afspelen om de beelden nog eens terug te zien. Eventueel in de toekomst misschien een DVD ervan maken maar een DVD zou weer ten koste gaan van de kwaliteit, dus ik wacht op nieuwe ontwikkelingen denk ik.
Is een harddisk recorder dan de beste oplossing? Waar moet ik precies op letten bij aanschaf en heeft iemand een goed type harddiskrecorder (extern!) met veel opslagcap. van rond de 200 euro?
Ik ben niet erg bekend met de terminologie, dus graag antwoorden in Jip en Janneke-taal.

Hartelijk dank alvast voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:34
een harddisk recorder is hier (dacht ik) helemaal niet voor geschikt, deze is juist om tv op te nemen.
jij met zoeken naar een harde schijf met media functies;
http://www.informatique.n...in/iqshop.cgi?M=ART&G=236

deze kunnen videobestand afspelen van de harde schijf, je kunt hem op je pc aansluiten, video opnemen
van je videobanden naar de schijf en dan aansluiten op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Een harde schijf is dus niet geschikt om dingen op te slaan.
Een fout met het apparaat/hardeschijf/bliksem etc en alles is weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat je boven net niet wilt gebruiken(de digitale tapes) zijn het beste om lang te bewaren, ja en dat kost geld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enigste wat je kunt doen is meerdere kopien gaan maken op diverse media/hardeschijf/en digitale tape.(en 1 kopie bij familie leggen).

Dvd's, meerdere merken dvd's hetzelfde branden. En deze testen(www.cdfreaks.com, ga naar het forum).

Voor de rest is profesionele tape streamer het beste, is duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:34
ja, maar de TS wil nu geen DVD, misschien later. bestaan er geen media HD's met RAID1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een gewone harddisk recorder heeft doorgaans genoeg aansluitingen om een VHS recorder op aan te sluiten, om zo de banden te kopieren.
Wij hebben thuis een HD recorder van Panasonic (die kost dan wat meer dan 200 euro) waarmee we een tijdje terug nog videobanden hebben gekopieerd. Gewoon de VHS via scart aan de HD hangen en als input voor opname scart kiezen. Dit werkt ook met alle andere input-aansluit-mogelijkheden en ik neem aan ook met veel andere HD recorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Roeltjuh schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:41:
Een gewone harddisk recorder heeft doorgaans genoeg aansluitingen om een VHS recorder op aan te sluiten, om zo de banden te kopieren.
Wij hebben thuis een HD recorder van Panasonic (die kost dan wat meer dan 200 euro) waarmee we een tijdje terug nog videobanden hebben gekopieerd. Gewoon de VHS via scart aan de HD hangen en als input voor opname scart kiezen. Dit werkt ook met alle andere input-aansluit-mogelijkheden en ik neem aan ook met veel andere HD recorders.
Bedankt voor je leesbare reactie :) Kun je de opgeslagen bestanden van die HD recorder weer rechstreeks op je TV laten afspelen? Ik wil eigenlijk de VHS banden als het ware inwisselen voor een digitale opslag, maar die filmopnames af en toe natuurlijk nog wel eens aan familie laten zien zonder teveel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oddish2211 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:42:
een harddisk recorder is hier (dacht ik) helemaal niet voor geschikt, deze is juist om tv op te nemen.
jij met zoeken naar een harde schijf met media functies;
http://www.informatique.n...in/iqshop.cgi?M=ART&G=236

deze kunnen videobestand afspelen van de harde schijf, je kunt hem op je pc aansluiten, video opnemen
van je videobanden naar de schijf en dan aansluiten op je tv.
Maar ik ben bang dat mijn PC dat niet aankan aangezien er, volgens mij, live stream gekopieerd moet worden, of zoiets :? Is een harddiskrecorder met media functies dan een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
Er zijn veel mogelijkheden om de boel om te zetten.
Pinnacle heeft een apparaatje, de Video Transfer, waarbij je verschillende bronnen kan omzetten naar digitale videobestanden, zonder tussenkomst van PC/HDD recorder etc.
Sluit je VCR aan met de 3 tulp aansluitingen, en hang er een gewone externe HDD als opslag aan.
Dat zou al een optie kunnen zijn. Een mediaHDD doet feitelijk hetzelfde, alleen heeft deze de omzetting intern zitten.
Een HD-recorder doet eigenlijk ook hetzelfde, dus welke je ook kiest maakt geen fluit uit.
Persoonlijk zou ik voor een mediaHDD gaan, mits deze een USB-backup poort er op heeft zitten.
Ik zou namelijk, zeker als het de oude filmpjes betreft van kinderen/familie etc. absoluut nooit alles op 1 schijf willen hebben staan. Al heb je nog nooit een kapotte schijf gehad, je zult altijd zien dat dan net DIE schijf wel sneuvelt...
Welke oplossing je ook kiest, zolang je niet monteert/wegbrandt naar DVD, maar alles alleen op de harddisk laat staan, ben je erg gevoelig voor dataverlies...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brede P schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:04:
Er zijn veel mogelijkheden om de boel om te zetten.
Pinnacle heeft een apparaatje, de Video Transfer, waarbij je verschillende bronnen kan omzetten naar digitale videobestanden, zonder tussenkomst van PC/HDD recorder etc.
Sluit je VCR aan met de 3 tulp aansluitingen, en hang er een gewone externe HDD als opslag aan.
Dat zou al een optie kunnen zijn. Een mediaHDD doet feitelijk hetzelfde, alleen heeft deze de omzetting intern zitten.
Een HD-recorder doet eigenlijk ook hetzelfde, dus welke je ook kiest maakt geen fluit uit.
Persoonlijk zou ik voor een mediaHDD gaan, mits deze een USB-backup poort er op heeft zitten.
Ik zou namelijk, zeker als het de oude filmpjes betreft van kinderen/familie etc. absoluut nooit alles op 1 schijf willen hebben staan. Al heb je nog nooit een kapotte schijf gehad, je zult altijd zien dat dan net DIE schijf wel sneuvelt...
Welke oplossing je ook kiest, zolang je niet monteert/wegbrandt naar DVD, maar alles alleen op de harddisk laat staan, ben je erg gevoelig voor dataverlies...
Ok, hartstikke bedankt voor deze heldere uitleg _/-\o_
Heb je nog een suggestie voor een bepaald type mediaHDD? Is dit iets: Iomega Value Series Desktop HD (500GB/USB2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Anoniem: 263897 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:49:
[...]

Bedankt voor je leesbare reactie :) Kun je de opgeslagen bestanden van die HD recorder weer rechstreeks op je TV laten afspelen? Ik wil eigenlijk de VHS banden als het ware inwisselen voor een digitale opslag, maar die filmopnames af en toe natuurlijk nog wel eens aan familie laten zien zonder teveel gedoe.
Op het moment dat je de banden hebt gekopieerd naar de HD recorder is dit hetzelfde als een TV opname. Je kunt ze dan dus inderdaad gewoon afspelen.
Een andere mogelijkheid is ook om ze vanaf de HD recorder op DVD te zetten, dan kun je ze ook nog meegeven aan je familie ;)
Pagina: 1