Toon posts:

FreePBX geen uitgaande gesprekken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb echt ALLES geprobeerd, behalve blijkbaar het goeie, om mijn FreePBX kastje uit te laten bellen. Ik heb 4 telefoons aangesloten op de server d.m.v. SIP, ik krijg intern verbinding met alle telefoons en kan dus ook netjes bellen en callgroups maken.

Enige probleem waar ik op dit moment nog mee kamp is dat ik geen uitgaande gesprekken kan maken. Iedere keer wanneer ik een nummer bel (ongeacht 0 of 31) krijg ik de melding "All circuits are busy".

Hierbij mijn configuratie:

TRUNK
Dial Rules:
0031+Z.

Peer details: budget-out
host=sip.budgetphone.nl
username=3112345678
secret=wachtwoord
dtmfmode=rfc2833
nat=yes
qualify=yes
canreinvite=no
fromuser=3112345678
fromdomain=budgetphone.nl
insecure=invite
disallow=all
allow=alaw

User details: budget-in
context=incoming
disallow=all
allow=alaw

Register string:
3112345678@budgetphone.nl:wachtwoord:3112345678@sip.budgetphone.nl/3112345678

OUTBOUND ROUTES
Dial patterns:
0|[12345678].
0|[1234578].

Trunk sequence
SIP/BudgetOut

Ik zit hier echt met de handen in het haar, kan iemand me alsjeblieft helpen?!.. Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 09:36 ]

Verwijderd

a) heb je beltegoed bij je provider?

b) aangenomen dat je met 'freepbx kastje' een Linux server met Freepbx bedoel, start de Asterisk CLI met asterisk -vvvvvvvvr, bel uit en kijk waar de busy melding vandaan komt. Als deze bij je provider vandaan komt, en je voldoende beltegoed heb, neme dan contact op met je provider.

Verwijderd

Topicstarter
Het had niets met tegoed te maken, het was een configuratiefout. Ik heb een abbo dus niets met prepaid dingejes te maken gehad.

Ik heb nu wel een heel raar probleem dat wanneer er langer dan 20 minuten geen in en uitgaande gesprekken zijn geweest er geen inkomende gesprekken meer kunnen komen. Gezien de situatie dat we op dat moment intern nog wel naar elkaar kunnen bellen EN naar buiten kunnen bellen maar het signaal "Dit nummer is niet in gebruik" krijgen wanneer men naar ons belt, denk ik dat het aan de router moet liggen?

Naar mijn inziens springt op een moment een firewall of iets dergelijks er tussen zodat we geen verbinding meer hebben met de server van Budgetphone. Met de IP-telefoons kan ik ook allemaal proxy instellingen gebruiken, dit is niet van toepassing bij FreePBX?

Verwijderd

google op sip_nat.conf, sip.conf externip, externhost, externrefresh

Verwijderd

Hey kort vraagje: Wat had je precies verkeerd geconfigureerd ?