Belkin N1 Vision router achter Tele2 Davolink 201 AM

Pagina: 1
Acties:

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 11:44
Beste netwerk guru's

Ik heb thuis een ADSL internetverbinding van Tele2. De verbinding word tot stand gebracht met de welbekende Tele2 Davolink 201-AM modem / router. Ik wil echter een Belkin N1 vision router gebruiken i.p.v. de router functionaliteit van de Davolink. Ik heb nu de kabel uit de Davolink modem aangesloten op de WAN poort van de Belkin router. De Belkin router heeft een IP gekregen van de Davolink en roept vrolijk internet status : connected. Klinkt op zich goed, maar ik kan met geen enkele PC die aangesloten is op de Belkin (zowel wireless als wired) het internet op.... :?

Sluit ik de kabel uit de Davolink aan op een LAN poort van de Belkin, dan kan ik wel internetten via de Belkin router, maar gebruik ik dus nog steeds niet de router functionaliteit van de Belkin router, maar nog steeds van de Davolink.

Ik vermoed dat dit komt omdat de router functionaliteit op het davolink modem niet uit te schakelen is. Maar toch vraag ik me af waarom het niet werkt als ik de Davolink aansluit op de WAN poort van de Belkin.

Kan iemand deze vraag beantwoorden?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je moet kijken of de davolink in bridge modus kan .
Dit is meer dan 100 keer al langs gekomen.

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 11:44
LuckyY schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:28:
Je moet kijken of de davolink in bridge modus kan .
Dit is meer dan 100 keer al langs gekomen.
Das mooi, maar als dat al zo vaak is langsgekomen dan weet je vast en zeker ook dat de davolink dus NIET in bridgemodus kan... :?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
netvista schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:47:
[...]

Das mooi, maar als dat al zo vaak is langsgekomen dan weet je vast en zeker ook dat de davolink dus NIET in bridgemodus kan... :?
En als je nou in de belkin een statisch ip instelt ipv een DHCP lease. ?
Dat je via je laptop een statisch Ip pakt en die in je Belkin invoert...

Mischien is er een mogelijkheid om in de routing table van de belkin te kijken ....

Dat je daar de routes kan zien waar het fout gaat.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Wanneer de PC rechtsreeks is aangesloten op het modem...
- klik Start
- klik Uitvoeren
- type: CMD
- klik OK
- type: IPCONFIG /ALL
- druk op Enter

Wat is het IP Adres, Subnetmasker, Standaard Gateway, en DNS Servers?

Daarna sluit je de PC aan op de Belkin router, en voer je nogmaals de bovenstaande opdrachten uit. Wat is nu het IP Adres, Subnetmasker, Standaard Gateway, en DNS Servers?

Wanneer de PC op de router is aangesloten:
- open met Internet Explorer de pagina: http://192.168.2.1
- op de Belkin web-interface staat een kader "Internet Settings" - wat zijn de gegevens die daar onder staan? (WAN MAC, Connection Type, Subnetmask, WAN IP, Default Gateway, DNS)

Opmerking: om te proberen om de Internet verbinding achter de router tot stand te brengen... op de Belkin web-interface, click op MAC Address (aan de linkerkant), klik op Submit als er om een wachtwoord wordt gevraagd, klik op Clone, en klik op Apply Changes.

[ Voor 16% gewijzigd door lordsnow op 18-06-2008 23:46 ]

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het lijkt me een beetje overbodig dat ik voor deze vraag een nieuwe thread aan maak, maar op internet stond ergens dat de Belkin N1 Vision niet op de muur gemonteerd kon worden, klopt dit?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Black Eagle schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:07:
Het lijkt me een beetje overbodig dat ik voor deze vraag een nieuwe thread aan maak, maar op internet stond ergens dat de Belkin N1 Vision niet op de muur gemonteerd kon worden, klopt dit?
Hoe bedoel je dat? Montagekit doet wonderen, maar dat zal je wel niet bedoelen ;)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Pagina: 1