Kan aantal websites niet bereiken

Pagina: 1
Acties:

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 11:38
Sinds enkele dagen kan ik enkele websites niet meer bereiken (bijv. www.destandaard.be, update site van microsoft, de belastingdienst). Andere sites (o.a. tweakers.net :-)) gaan zonder problemen.

Ik heb een tracert gedaan en ik zie dat ik wel voorbij de server van mijn ISP kom (dommel.com), overspring naar een belgacom server (logisch want dommel.com zit op het belgacom netwerk) en daarna stokt het.

Probleem zit op al mijn PC's, router al gereset (Fritz.box 7140) maar steeds hetzelfde resultaat. Als ik een VPN verbinding leg naar mijn werk, kan ik de sites wel weer bereiken dus het moet iets te maken hebben met het netwerk van dommel/belgacom.

Suggesties wat ik kan doen om meer info te krijgen (helpdesk reageert niet echt snel op mijn mailtjes).

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
En als je surft op het ip-adres? Dan zou het wel moeten lukken toch?
En anders stel je de dns van opendns in, dan kun je uitsluiten dan het daar aan ligt.

PSN: djmurcielago

• mhaket
IP adres geeft hetzelfde probleem.

Open DNS werkt ook niet maar ik vermoed geen DNS probleem.Als ik een ping van bijv. www.destandaard.be uitvoer, komt hij wel met een ip-adres terug maar de "ping" komt nooit aan.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik neem aan dat je geen proxy hebt aanstaan in je browser? Zo ja dan denk ik dat het misschien een caching probleem is.

Anders denk ik dat er een routing probleem is.. er zit dan niks anders op dan het te melden bij Helpdesk.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• mhaket
Inderdaad geen proxy.

Heb ondertussen contact gehad met de helpdesk. Een systemadministrator zou er naar kijken want dit was toch wel vreemd...

• mhaket
Opgelost.

Opnieuw een complete rest van mijn modem en het probleem is weer verdwenen.. 8)7 Wist niet dat een modem aan webcensuur kon doen ;)
Pagina: 1