Toon posts:

[Lenevo 3000 N200] hidden partitie bereiken zonder OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

2 weken geleden heb ik bovenstaand systeem met plezier mogen ontvangen. Windows Vista was geïnstalleerd en het werkte perfect.

Ik was niet blij dat het systeem geïnstalleerd was op slechts 1 partitie dus is Partition Manager 9.0 Professional van Paragon Software geïnstalleerd om een 2de partitie aan te maken.

Het systeem liep vast toen het zich had ge-reboot. Toen ik het zelf opnieuw startte gaf het aan dat ik een bootable device moest aansluiten (cd of floppy).

Ik kon vaarwel zeggen betreft Windows Vista!

Gelukkig heeft Lenovo een speciale toets om in hun recovery console te komen : Doet het niet. Het systeem ziet het als enig ander toets op het toetsenbord.

Ik had gelukkig via de Partition manager een recovery cd aangemaakt. Maar die hersteld het systeem dus niet naar hoe het toen was.

Uiteindelijk heb ik dus 2 partities aangemaakt en die geformatteerd.

Mijn vraag:

Is de "hidden" partitie waar de hele VISTA mikmak van Lenevo nou ook verdwenen? Zo niet hoe kan ik die bereiken (eventueel via DOS )om het systeem te herstellen naar fabriek-af status?

Ik heb geprobeert de Lenevo Support pages te raadplegen, maar daar gaan zij ervan uit dat het OS nog geïnstalleerd is....

Verwijderd

het ligt er net aan hoe je met partition magic te werk bent gegaan als je eerst alles weg hebt gehaald dan is ook de hidden partitie verdwenen.

komt er op neer dat wij niet vanaf de glazenbol zulke informatie kunnen weten. omdat je niet precies aangeeft hoe je te werk bent gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik tekort schiet in mijn uitleg als forum rookie.

- Na de installatie van partition magic ben ik direct naar de partition manager functie gegaan en de 2de partitie aangemaakt. In deze functie was er echter dus slechts 1 partitie te zien (wat logisch is want ik was nog in windows)

- De programma begon met het aanmaken van de 2de partitie totdat mijn computer opnieuw startte.

- Toen liep het vast.

- Met de recovery cd kon ik in de programma komen van Partition Magic (de versie van de recovery cd ) en had ik overzicht wat het nou precies had gedaan met mijn hd.

Daar zag ik dat er 2 partities waren aangemaakt, 1 van 6 GB die drive letter c:\ had en de 2de de rest van mijn HD iets van 120 GB (HD=160 GB total). Hierbij dacht ik dat de programma tot 6 GB was gekomen met partitioneren, en dat het toen was vastgelopen.

- Ik nam aan dat de hidden partitie van Lenevo er niet tussen zat. Dus heb ik via de recover console 2 nieuwe partities aangemaakt en die geformatteerd
(Je kan gewoon eerlijk zeggen dat ik stom te werk ben gegaan)

Ik dacht dat ik dan met de speciale recovery toets op mijn laptop wel in het herstel console zou komen : niet dus.

Op de één of ander manier heeft het toch nog een OS nodig of een bootsequence die niet aanwezig is. Of de herstel console is gewoon weg geformatteerd....

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen dat ik vista moet vergeten en mn oude xp cd mn installen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 09:37 ]