Ik heb een website met Smarty gemaakt. Deze draait lokaal met WAMP zonder problemen. Ook op een shared webserver met PHP 5.1 draait deze zonder problemen.
Als ik de website echter op een andere shared webserver met PHP 5.2 draai krijg ik echter geen output.
Ik heb templates_c voldoende schrijfrechten meegegeven. Als ik een pagina open wordt de template ook netjes naar de templates_c map geschreven, dus de paden kloppen. Ik krijg alleen een wit scherm te zien zonder foutmeldingen.
Een verschil tussen beide webservers is dat ik een kleine aanpassing gemaakt moest maken om een fout te omzeilen.
webserver 1:
webserver 2:
Waarschijnlijk zal er een instelling op de server aan- of uitgezet zijn waardoor dit verschil optreed. Mogelijk dat dit ook de oorzaak is van de Smarty probleem.
Iemand die mij op de goede weg kan helpen?
Als ik de website echter op een andere shared webserver met PHP 5.2 draai krijg ik echter geen output.
Ik heb templates_c voldoende schrijfrechten meegegeven. Als ik een pagina open wordt de template ook netjes naar de templates_c map geschreven, dus de paden kloppen. Ik krijg alleen een wit scherm te zien zonder foutmeldingen.
Een verschil tussen beide webservers is dat ik een kleine aanpassing gemaakt moest maken om een fout te omzeilen.
webserver 1:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| // index.php require_once 'include/classes/class1.php'; $class = new class1(); // class1.php class class1 { ... require_once 'include/classes/class2.php'; $class2 = new class2(); ... } |
webserver 2:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| // index.php require_once 'include/classes/class1.php'; $class = new class1(); // class1.php class class1 { ... require_once 'class2.php'; // hier zit het verschil in path $class2 = new class2(); ... } |
Waarschijnlijk zal er een instelling op de server aan- of uitgezet zijn waardoor dit verschil optreed. Mogelijk dat dit ook de oorzaak is van de Smarty probleem.
Iemand die mij op de goede weg kan helpen?