[SLI/nForce] PC loopt vast op afspelen WMV bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 08:20

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Topicstarter
Beste Tweakers,

Heb laatst een systeem inelkaar gezet met de volgende specs:

- Asus P5N-D (nForce 750i chipset)
- Club 3d 8800GTS 320MB
- MSI 8800GTS 320MB (iets hoger geclocked)
- OCZ Platinum 2GB DDR2
- Creative SB Audigy
- Tagan 600W (SLI ready!)
- Core 2 Duo E8400
- 2x Hdd
- 2x DVD/RW

Er is niets overclocked verder (als dat niet af-fabriek al gedaan is). De laatste drivers worden gebruikt.

Wat gebeurt er? Als er een WMV filmpje word bekeken dan is er in de eerste instantie niets aan de hand, maar als er daarna nog een paar bekeken worden dan verschijnen er na verloop van tijd artifacts in het beeld, in de eerste instantie alleen in het filmpje, maar later ook op de cursor, kort daarna loopt de machine volledig vast.

Wat heb ik al geprobeert:

- Getest met 1 videokaart, daarna met de andere. Dit om de videokaart uit te sluiten.
- De NB heatsink van een Fan voorzien om warmte problemen uit te sluiten.
- Ook nog met Orthos getest of er fouten in Geheugen/CPU zouden zitten.
- Driver updates.

Een van de conclusies zou kunnen zijn een rot moederbord, maar omdat gamen wel goed gaat (meerdere uren achtereen) dan lijkt dat niet logisch.

Hopelijk hebben jullie wat ideeën over waar dit te zoeken.

Mijn dank is groot _/-\o_

UPDATE:
Bij een sessie 3dmark waren de kleuren ook niet goed meer, reboot mocht niet helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daantje20 op 17-06-2008 09:07 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Misschien een codec probleem, je het het belangrijkste niet vermeldt: de software.
Waarschijnlijk ligt het geeneens aan de hardware.
Alles wat overigens van de fabriek komt is niet overgeclockt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43

Wildfire

Joy to the world!

Jim423 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:09:

[..]

Alles wat overigens van de fabriek komt is niet overgeclockt.
Even terzijde, maar er zijn tegenwoordig genoeg videokaarten die vanuit de fabriek al zijn overgeclocked. Er zijn echt tig OC edities van videokaarten.

---

Betreffende het probleem: de artifacts zouden ook op de cursor komen, maar ik benieuwd - komen er ook artifacts BUITEN de mediaplayer zelf? Dus gewoon op het bureaublad en/of andere programma's?

-- Edit: oeps, er overheen gelezen dat bij 3DMark de boel ook verkeerd was. Even voor de duidelijkheid, welke drivers heb je geprobeerd? Aangezien de problemen zich ook bij de videokaarten individueel voordoen lijkt me de kans kleiner dat het aan de kaarten zelf ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 17-06-2008 16:11 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Daantje20 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:26:

UPDATE:
Bij een sessie 3dmark waren de kleuren ook niet goed meer, reboot mocht niet helpen.
Mocht niet meer helpen?

Als in? Wat concludeer je hier nu uit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik zou zeggen:

1. Update BIOS.
2. Neem nieuwste Dx9 drivers (Juni2008)
3. Neem 'oudere' NVidia drivers (moederbord en/of GPU) en:
4. Draai de kaarten op gelijke snelheden in 2D en 3Dmode.

Test opnieuw.
Btw. bij je test, heb je beide PCI-E sloten gebruikt en verschillende kaarten op deze?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 08:20

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Topicstarter
Dit draadje kan dicht.

Oplossing was simpel. Alle oude drivers verwijderen, met een driver cleaner. Daarna nieuwe drivers erop en het werkte.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik heb vorige week na een windows flash ( die echter correct doorliep en mooi om reboot vroeg) het board niet meer werkende gekregen, had een SLI setup draaien en elke OC op de cpu is dan welkom, ik ervaarde wat wazige dingen dat na FSB en ramspeed veranderen in bios, het in windows weer op default stond, en daarna weer terug in bios op AUTO.. :S

Toen las ik van een nieuwere bios voor t P5N-D mobo en flashte em dood -O-

Na fora aflezen voor oplossingen, maar ook op de site van asus was die laatste biosupdate speciaal voor issues die jij beschrijft, dus of die drivers het oplossen, verwacht eigenlijk eerder maar tijdelijk...

Maar zoals je in me bovenstaande verhaal waarschijnlijk wel kunt opmerken, wil ik een biosflash niet adviseren, sowieso niet via een winflash methode |:(

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 11:44
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar het is niet alleen bij WMV files, maar met alles in windows media player.

Als ik artefacten krijg kan ik wel nog in windows dingen doen, maar zodra ik dan weer een filmpje start hangt de boel meteen. Games starten nog niet geprobeerd (het gebeurt uberhaupt ook maar af en toe).

Welke driver heb je geupdate, chipset of GPU driver? Welke versie gebruikte je toen je het probleem had? En welke driver gebruik je nu? Ik heb de 175.16 driver voor mijn GPU en de driver die ik erbij kreeg voor het moederbord. Als jij je chipset driver hebt geupdate moet ik ook maar eens een alternatief installeren.

Mijn setup (zie ook sig):
EVGA 750i SLI FTW (ook 750 chipset..)
E8400
Gigabyte 8800GT in SLI
Pagina: 1