Beste Tweakers,
Heb laatst een systeem inelkaar gezet met de volgende specs:
- Asus P5N-D (nForce 750i chipset)
- Club 3d 8800GTS 320MB
- MSI 8800GTS 320MB (iets hoger geclocked)
- OCZ Platinum 2GB DDR2
- Creative SB Audigy
- Tagan 600W (SLI ready!)
- Core 2 Duo E8400
- 2x Hdd
- 2x DVD/RW
Er is niets overclocked verder (als dat niet af-fabriek al gedaan is). De laatste drivers worden gebruikt.
Wat gebeurt er? Als er een WMV filmpje word bekeken dan is er in de eerste instantie niets aan de hand, maar als er daarna nog een paar bekeken worden dan verschijnen er na verloop van tijd artifacts in het beeld, in de eerste instantie alleen in het filmpje, maar later ook op de cursor, kort daarna loopt de machine volledig vast.
Wat heb ik al geprobeert:
- Getest met 1 videokaart, daarna met de andere. Dit om de videokaart uit te sluiten.
- De NB heatsink van een Fan voorzien om warmte problemen uit te sluiten.
- Ook nog met Orthos getest of er fouten in Geheugen/CPU zouden zitten.
- Driver updates.
Een van de conclusies zou kunnen zijn een rot moederbord, maar omdat gamen wel goed gaat (meerdere uren achtereen) dan lijkt dat niet logisch.
Hopelijk hebben jullie wat ideeën over waar dit te zoeken.
Mijn dank is groot
UPDATE:
Bij een sessie 3dmark waren de kleuren ook niet goed meer, reboot mocht niet helpen.
Heb laatst een systeem inelkaar gezet met de volgende specs:
- Asus P5N-D (nForce 750i chipset)
- Club 3d 8800GTS 320MB
- MSI 8800GTS 320MB (iets hoger geclocked)
- OCZ Platinum 2GB DDR2
- Creative SB Audigy
- Tagan 600W (SLI ready!)
- Core 2 Duo E8400
- 2x Hdd
- 2x DVD/RW
Er is niets overclocked verder (als dat niet af-fabriek al gedaan is). De laatste drivers worden gebruikt.
Wat gebeurt er? Als er een WMV filmpje word bekeken dan is er in de eerste instantie niets aan de hand, maar als er daarna nog een paar bekeken worden dan verschijnen er na verloop van tijd artifacts in het beeld, in de eerste instantie alleen in het filmpje, maar later ook op de cursor, kort daarna loopt de machine volledig vast.
Wat heb ik al geprobeert:
- Getest met 1 videokaart, daarna met de andere. Dit om de videokaart uit te sluiten.
- De NB heatsink van een Fan voorzien om warmte problemen uit te sluiten.
- Ook nog met Orthos getest of er fouten in Geheugen/CPU zouden zitten.
- Driver updates.
Een van de conclusies zou kunnen zijn een rot moederbord, maar omdat gamen wel goed gaat (meerdere uren achtereen) dan lijkt dat niet logisch.
Hopelijk hebben jullie wat ideeën over waar dit te zoeken.
Mijn dank is groot
UPDATE:
Bij een sessie 3dmark waren de kleuren ook niet goed meer, reboot mocht niet helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door Daantje20 op 17-06-2008 09:07 ]