Playstation 3 en Externe HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 1.678 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prevolution
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo,

Zoeken op internet is niet mijn beste competentie. Ik heb gezocht via google en via deze website maar ik kan niet duidelijk antwoord vinden op mijn vraag. Excuses alvast, mocht dit al wel beantwoord zijn.

Wij hebben een externe harde schrijf en wij vragen ons het volgende af. Op dit moment is het bestandssysteem FAT32. Deze kunnen wij zonder problemen via usb aansluiten op de PS3. wij kunnen dan gewoon muziek luisteren. Nu wilde we een Full HD film op de hdd zetten maar dat bestand was groter dan 4 gig, dat werkt dus niet op FAT32. Wij vragen ons af of er een mogelijkheid is dat de playstation 3 een hdd met het bestandsysteem NTFS herkend. Zoja, of die dan ook bestanden die op die schrijf staan kan afspelen.

Ik heb op internet gezocht, maar daar werden verschillende dingen gezegd. Ik heb gelezen dat het niet kon. En ergens anders weer dat het wel kon maar dat de bestanden het niet deden. Weer ergens anders las ik dat je in de kernel? iets moest doen en dat het dan wel mogelijk was.

Ik wil via deze weg vragen of er iemand is die precies weet hoe het werkt...

Alvast bedankt!! d:)b

Gr,
Prevolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ntfs en ps3 gaan niet samen :)
ik dacht dat het komt omdat ntfs iets van microsoft is

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prevolution
Ja, maarja, ik las weer ergens op internet dat je dan in de kernel ofzo het vinkje NTFS read/write ofzo aan moet zetten en dan werkt het wel... Maar ik vraag me dus af of er iemand is die dit weet. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Prevolution schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:30:
Ja, maarja, ik las weer ergens op internet dat je dan in de kernel ofzo het vinkje NTFS read/write ofzo aan moet zetten en dan werkt het wel... Maar ik vraag me dus af of er iemand is die dit weet. 7(8)7
Ik zou zeggen, probeer het uit. Je moet niet verwachten dat alles voor je opgelost wordt, gewoon doen en kijken of het werkt, en dan eventuele wijzigingen of modificaties uitvoeren. Met afwachten kom je nergens, en aan het handje worden gehouden is niet des tweakers ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prevolution
Jah er is alleen een probleem, ik zou het gedaan hebben... Maar die hdd is van me pa en me pa doet iets niet eerder voor die zeker weet dat het werkt (hij is zeg maar nog net niet de persoon die de voorwaarden leest bij het installeren van een programma, haha). Ik ben van de klik generatie en ik doe het wel. Maar het is zijn goed, dus ik hoopte toch dat iemand het HEM als het ware kon voorkauwen 8)7 :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Prevolution op 16-06-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Prevolution schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:42:
Jah er is alleen een probleem, ik zou het gedaan hebben... Maar die hdd is van me pa en me pa doet iets niet eerder voor die zeker weet dat het werkt (hij is zeg maar nog net niet de persoon die de voorwaarden leest bij het installeren van een programma, haha). Ik ben van de klik generatie en ik doe het wel. Maar het is zijn goed, dus ik hoopte toch dat iemand het HEM als het ware kon voorkauwen 8)7 :*)
Geen excuus. Dan koop je een tweede externe harde schijf, of je pa gaat aan de slag. Dat gaat zeker werken, als de films niet lukken dan heeft hij in ieder geval wat geleerd ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 23:03
Met Swissknife kan je FAT32 partities tot 2048GB maken.
Of het gaat werken met je PS3 weet ik niet, zou het graag willen checken maar heb even geen externe HDD met genoeg vrije ruimte.

Laat het even weten als je het gaat proberen, suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prevolution
gambieter schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:04:
[...]
Dan koop je een tweede externe harde schijf
Dit vind ik een beetje zwak...
Koop je ff een tweede :P ik ga niet ff een tweede kopen omdat ik ff iets wil weten.
Dat is toch weer ff een paar tientjes. Weet je wat benzine kost?
Ik kies dan toch liever voor een beetje gastvrijheid op tweakers.net
[...]
of je pa gaat aan de slag.
Zoals ik zei was is deze man een digibeet.

Het gaat er om dat hij het niet wil slopen en met dit soort dingen graag bevestiging ziet voordat ie wat gaat uithalen. Vandaar de vraag. Als ik een vraag stel op tweakers is dat toch wel uiterste nood als het ware, ik doe me best :P En ik denk dat het niet te veel gevraagd is...

Ik vraag niet of je het wil uit zoeken.
Ik vraag naar mensen die het al weten. Kleine moeite je ervaring te delen toch. d:)b

[ Voor 32% gewijzigd door Prevolution op 16-06-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prevolution
Yippie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:20:
Met Swissknife kan je FAT32 partities tot 2048GB maken.
Of het gaat werken met je PS3 weet ik niet, zou het graag willen checken maar heb even geen externe HDD met genoeg vrije ruimte.

Laat het even weten als je het gaat proberen, suc6
Als ik het zo lees vraag ik me af of je na der hand daadwerkelijk een bestand van meer dan 4 gig kan opslaan. Ik lees hier dat je partities kan maken van een aanzienlijke grote, maar niet dat je bestanden van die grote op de schrijf kan zetten met een FAT32 indeling. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Het is niet mogelijk om een ntfs geformateerde HD rechtstreeks op de PS3 aan te sluiten (er bestaat geen vinkje oid). Om een videobestand groter dan 4GB af te spelen zijn er 3 mogelijkheden:

1. Streamen via een dlna server (pc)
2. Copieeren naar de interne HD van de PS3
3. Branden op optische media (DL-DVD/Blu-ray)

Met dat laatste heb ik geen ervaring, je hebt kans dat je videobestand omgezet moet worden naar Blu-ray structuur voordat de PS3 dit kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prevolution
Mja dan houd het denk ik op, iig bedankt voor de reactie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je dat je kapot gaat maken dan?

Die HD gaat echt niet kapot omdat je hem als NTFS geformateerd in je PS3 duwt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 23:03
Wel raar trouwens dat je geen EXT3 partitie bijv. extern kan aansluiten ( of wel, neem aan dat de interne schijf ook EXT3 is ) , geen 4Gb ondersteuning via FAT32...

Wel duidelijk waarom iedereen de interne HDD vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]

Geen excuus. Dan koop je een tweede externe harde schijf, of je pa gaat aan de slag. Dat gaat zeker werken, als de films niet lukken dan heeft hij in ieder geval wat geleerd ;)
Precies. Daarbuiten gaat je schijf echt niet fysiek stuk van het aanvinken van een optie bij je partitie.

Wij kunnen hier (en ook in Spielerij - Problemen & Vragen) niet raden of en hoe iets werkt, zoiets moet je gewoon zelf even doen. Je bent op Tweakers, als je bang bent om iets uit te proberen denk ik dat je een beetje aan het verkeerde adres bent ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.