IE 6/7 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Beste tweakers,

ik kom er deze keer zelf even niet uit:

http://gport.nl/shop/

Het zoek knopje moet naast het tekstvakje staan, niet eronder. FF en IE8 doen het prima, IE 6 en 7 niet.

Ik zat te denken aan een float probleem, kan alleen de oorzaak niet vinden.
Ik hoop 1 van jullie wel ;)

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik zou die CSS spagetti eens debuggen. Probeer je knopje eens een knalroze border te geven, zodat je zeker weet dat je knopje de juiste CSS meekrijgt.

En het is inderdaad een float probleem ;)

TabCinema : NiftySplit

• happyguppy
Bozozo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:32:
Ik zou die CSS spagetti eens debuggen. Probeer je knopje eens een knalroze border te geven, zodat je zeker weet dat je knopje de juiste CSS meekrijgt.

En het is inderdaad een float probleem ;)
hoezo spaghetti dan :| toegegeven, ik ben nog geen semantiek expert, maar die code is best netjes toch?

er zit een roze border omheen, perfect fit, gewoon op de .button in de css.
waar zit het float probleem dan? ik heb al een hoop geprobeerd, een beetje hulp zou fijn zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door happyguppy op 16-06-2008 22:45 ]

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:26
Probeer het eens tot een testcase terug te brengen, zodat wij ook aan de code kunnen prutsen. Mij valt zo in ieder geval niet zomaar iets in, behalve dat je voor de grap eens de margin in padding kunt veranderen.

• happyguppy
Kiphaas7 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:08:
Probeer het eens tot een testcase terug te brengen, zodat wij ook aan de code kunnen prutsen. Mij valt zo in ieder geval niet zomaar iets in, behalve dat je voor de grap eens de margin in padding kunt veranderen.
ja ik had al met margin/padding gespeeld.
Het moet in dit geval een margin zijn, dus die laat ik maar gewoon zo staan. het veranderd hier niets in ieder geval.

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:26
gerbenvandijk schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:13:
[...]

ja ik had al met margin/padding gespeeld.
Het moet in dit geval een margin zijn, dus die laat ik maar gewoon zo staan. het veranderd hier niets in ieder geval.
Dan kom je het toch terug aan het brengen tot een testcase. ;)

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Je moet de tekst 'Zoeken' in een span zetten met float: left. Ook het zoekveld en de knop moeten float: left meekrijgen.

Je hoort trouwens aanhalingstekens te gebruiken in HTML: <div class="myclass" width="200"></div> etc.

TabCinema : NiftySplit

• happyguppy
Bozozo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:18:
Je moet de tekst 'Zoeken' in een span zetten met float: left. Ook het zoekveld en de knop moeten float: left meekrijgen.

Je hoort trouwens aanhalingstekens te gebruiken in HTML: <div class="myclass" width="200"></div> etc.
Werkt prima, bedankt. Waar mis ik aanhalingstekens dan, ben gewoon valid?

[ Voor 4% gewijzigd door happyguppy op 16-06-2008 23:41 ]

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 09:20
nvm

[ Voor 93% gewijzigd door monstertje.xyz op 16-06-2008 23:42 ]

• happyguppy
monstertje.xyz schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:41:
Clear: both;

op je button forceerd links/rechts vrij.
dat had ik al geprobeerd.

het is gelukkig opgelost, bedankt iedereen voor de moeite! _/-\o_

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gerbenvandijk schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:42:
[...]

dat had ik al geprobeerd.

het is gelukkig opgelost, bedankt iedereen voor de moeite! _/-\o_
Wil je voortaan een andere (lees: betere) titel voor je topic bedenken en dan 1 welke de lading dekt? "IE 6/7 probleem" zegt namelijk niet veel. Daarbij vind ik het persoonlijk jammer dat ik je topic nu pas zie want anders was het meteen op slot gegaan. We verwachten hier heel wat meer eigen inzet in een topictstart dan "dit is mijn site, dit is verkeerd en zo wil ik het". We zijn geen afhaalbalie voor kant-en-klare oplossingen of een drive-thru voor debug-klusjes. En tot slot is het wel zo netjes om niet iedereen te confronteren met een huge-ass lap HTML en/of CSS code maar je probleem tot de kern te beperken met een test-case (en dus enkel relevante code te posten) zoals al meermalen aangegeven in dit topic.

Dit staat allemaal beschreven in onze Quickstart en ik wil je dan ook vriendelijk verzoeken die even door te nemen voordat je een nieuw topic opent.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 17-06-2008 00:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.