• shm_kadaj
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:07
Bij het opnieuw aansluiten van de connectors van de front jacks op het foxconn Mars moederbord, kwam ik erachter dat er in werkelijkheid 2 dingetjes ontbreken. zowel het "NC" connectortje.. als het ding dat "+5VAC" moet heten. Geen van beide kan ik vinden.

Elke keer als ik probeer audio op te nemen of als er bijvoorbeeld een video call via msn wordt gepleegd, krijg ik of de persoon aan de andere kant te horen dat er iets met mijn sound card is, of dat er geen audio device gedetecteerd kan worden.

Ik vroeg me af of die 2 connecties die ik niet kan maken nou echt zo belangrijk zijn dat ze zoveel invloed hebben?

Voor de rest werkt m'n audio goed, zolang ik maar via de rear jacks m'n headphones en mic aansluit.

"I have no faith in human perfectability. I think that human exertion will have no appreciable effect upon humanity. Man is now only more active - not more happy - nor more wise, than he was 6000 years ago." -Edgar Allan Poe

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je in je BIOS het front audio geluid op AC97 instellen ipv HD Audio.

• shm_kadaj
Ik heb even in mijn BIOS rondgekeken, maar ik zie nergens een optie om front audio geluid aan te passen. Ik zag wel iets staan met DH Audio controller. Die stond op enabled, heb ik even op disabled gezet. Toen kwam er nergens meer geluid, dus die staat weer op enabled :p
Ook heb ik geen ervaring met het updaten van mijn BIOS... zou dat misschien het probleem zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door shm_kadaj op 16-06-2008 23:56 ]

"I have no faith in human perfectability. I think that human exertion will have no appreciable effect upon humanity. Man is now only more active - not more happy - nor more wise, than he was 6000 years ago." -Edgar Allan Poe

• shm_kadaj
Sorry voor de double post, maar ik heb er nog steeds niets op gevonden. En het updaten van mijn BIOS is me nog steeds een raadsel... vooral hoe ik practisch niets kan vinden over dat verrekte moederbord van me.
Elke hulp wordt zeer gewaardeerd!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

NC betekent Not Connected. Ik die niet dat je die per se aan moet sluiten. ;)

• shm_kadaj
Ok, dat is alvast iets... maar is die +5VAC dan niet belangrijk?... is dat voor power ofzo?... Ik heb geen ervaring met dit soort priegelwerk, dus :p... En kheb ook problemen met het spelen van CS blijkbaar.... >>''.... alleen bij CS krijg ik een BSoD met de melding "IQRL not less or equal" ... kbegin echt te denken dat k iets moet updaten of dat er iets gefokt is T_T

Verwijderd

shm_kadaj schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:50:
Ok, dat is alvast iets... maar is die +5VAC dan niet belangrijk?... is dat voor power ofzo?... Ik heb geen ervaring met dit soort priegelwerk, dus :p... En kheb ook problemen met het spelen van CS blijkbaar.... >>''.... alleen bij CS krijg ik een BSoD met de melding "IQRL not less or equal" ... kbegin echt te denken dat k iets moet updaten of dat er iets gefokt is T_T
Die BSOD duid meestal op slecht werkend geheugen. Al eens memtest gedaan. :)

• shm_kadaj
nog niet.. maar dat ben ik nu dus wel van plan.
Net een memtestje gedaan. Kwam niets uit. Dus het ligt niet aan mijn RAM. (gelukkig...)
Zijn er meer van dit soort test die ik kan doen om te checken of m'n hardware ok is?

[ Voor 65% gewijzigd door shm_kadaj op 19-06-2008 00:49 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Memtest moet je wel langer dan één pass laten draaien om er zeker van te zijn dat je geheugen ok is. Verder kan die BSOD ook veroorzaakt worden door slechte drivers dus probeer eens een aantal relevante drivers te updaten: chipset, audio en je grafische kaart zijn alle drie belangrijk in dit geval.

Die 5V connector lijkt me belangrijk voor de jack detectie van HD audio. Vandaar mijn tip om de front audio in je BIOS op AC97 te zetten aangezien je voorpaneel waarschijnlijk alleen maar een AC97 connector heeft.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Admiral Freebee schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:31:
Memtest moet je wel langer dan één pass laten draaien om er zeker van te zijn dat je geheugen ok is. Verder kan die BSOD ook veroorzaakt worden door slechte drivers dus probeer eens een aantal relevante drivers te updaten: chipset, audio en je grafische kaart zijn alle drie belangrijk in dit geval.
Of IRQ problemen, je zou PNP OS in de bios uit kunnen zetten.

I am the great Cornholio!

• shm_kadaj
Wow.. heel veel termen van BIOS. Kheb er niet zo veel ervaring mee... en ik kon nergens een optie vinden om van HD audio af te switchen..
Vreemd dat Foxconn een pc in elkaar zet waarvan het 5V connectortje ontbreekt >>''... op hun eigen moederbord ook nog.
Hoe dan ook, ik zal memtest vanavond maar wat langer aan laten staan. Wanneer ik slaap ofzo.....
En... zou een van jullie zou aardig willen zijn om me uit te leggen wat IRQ is... en PNP OS? *angel face*

Pagina: 1