Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na een dagje te prutsen aan mijn pc:
heb mooi en perfect beeld van mijn pc naar mijn tv. Films afspelen gaat perfect.
1 probleem is het geluid. Na veel gepruts, heb ik toch al wat geluid, maar met een gezoem dat stoort.
De kabels: scartaansluiting op tv en composite aan de pc. Het kabeltje voor het geluid heb ik vooraan aangesloten aan de koptelefoon.
Weet er iemand, hoe ik het geluid moet aansluiten zonder het gezoem.
geluid: realtek hd audio manager.
Tv tool heb ik staan, maar gebruik ik niet.
grafische kaart nvidea geforce 7300 le.

Bedankt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat dacht je van je kabels niet langs andere kabels laten lopen? DIt klinkt als electronische interferentie - ligt er ergens een luidsprekerkabel of een voedingskabel langs die andere kabel ofzo :?

Edit: en is je PC geaard? Dat wil ook nog wel eens uitmaken namelijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 16-06-2008 22:00 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
vermoed dat pc niet geaard is, hoe doe je dat?
eens kijken naar de kabels.
Bedankt

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sluit je geluidskabel achter op je pc aan met behulp van een jacksplitter... doordat je `m nu op je speakerjack hebt zitten, moet eerst het volume op je speakers juist zijn (volume is al ingestel op pc) en vervolgens ga je het weer afstemmen op je tv. Je stelt daardoor meerdre keren (3) je volume af... als dit aan het begin (pc en speakers) laag is, ga je geluid te erg versterken met brommen als gevolg..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Notna
  • Laatst online: 21:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:56:
Hallo,

Na een dagje te prutsen aan mijn pc:
heb mooi en perfect beeld van mijn pc naar mijn tv. Films afspelen gaat perfect.
1 probleem is het geluid. Na veel gepruts, heb ik toch al wat geluid, maar met een gezoem dat stoort.
De kabels: scartaansluiting op tv en composite aan de pc. Het kabeltje voor het geluid heb ik vooraan aangesloten aan de koptelefoon.
Weet er iemand, hoe ik het geluid moet aansluiten zonder het gezoem.
geluid: realtek hd audio manager.
Tv tool heb ik staan, maar gebruik ik niet.
grafische kaart nvidea geforce 7300 le.

Bedankt
Whu? je hebt een audio uitgang aangesloten op je Head IN ? Ik mag hopen dat je hem netjes in de audio in gestopt hebt van je TV..... Vaak is dit in de vorm van 2 tulip stekkers. Oplossing is dus mini jack 35mm naar tulip L+R. OF indien de TV dit heeft van mini jack naar mini jack.

Dit dus: http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=137322

Afbeeldingslocatie: http://www.vobis.nl/GeneratedImages/842392.jpg

Dan moet het wel werken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 16-06-2008 22:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
ps: heb de kabels een nagekeken, maar er raakt geen andere kabel
Denk niet dat het daaraan ligt

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:04:
Sluit je geluidskabel achter op je pc aan met behulp van een jacksplitter... doordat je `m nu op je speakerjack hebt zitten, moet eerst het volume op je speakers juist zijn (volume is al ingestel op pc) en vervolgens ga je het weer afstemmen op je tv. Je stelt daardoor meerdre keren (3) je volume af... als dit aan het begin (pc en speakers) laag is, ga je geluid te erg versterken met brommen als gevolg..
Hallo,

Een jacksplitter (heb je ene linkje hiervan)
mijn verontschuldiging voor mijn beperkte kennis van de pc.
Dus als ik mijn geluidskabel op de jacksplitter aansluit, zou ik mooi geluid moeten hebben.
en waar moet ik dit dan aansluiten (kleur?) + welke optie kiezen, zoals; koptelefoon, lijningang of uitgang?....
bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:04:
[...]

Whu? je hebt een audio uitgang aangesloten op je Head IN ? Ik mag hopen dat je hem netjes in de audio in gestopt hebt van je TV..... Vaak is dit in de vorm van 2 tulip stekkers. Oplossing is dus mini jack 35mm naar tulip L+R. OF indien de TV dit heeft van mini jack naar mini jack.

Dit dus: http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=137322

[afbeelding]

Dan moet het wel werken :)
aansluiting op mijn tv is met scart (enkel dit) dan heb ik 3 draden, 1 voor audio en 2 waarvan ik kan kiezen (composiet of s-video (denk ik). Ik kan enkel composite nemen.
Bedoel je dat ik deze draad moet aankopen, i.p.v de scart???

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 07:05
Een pc bromt vaak als de brandweer op een geluidsinstallatie. Dat komt doordat jack een ongebalanceerd signaal is. Wat een oplossing kan geven is het gebruik van een line-transformer of een DI box.

dus pc minijack naar bijvoorbeeld een stereo DI box.

Afbeeldingslocatie: http://files.muziq.be/pics/img_dib-102_001.jpg

Die heeft als input jack en output xlr. Je moet dan dus ook nog een verloopje hebben van xlr naar tulp.

DI box: IMG Stage Line DIB-102 DI Box

Afbeeldingslocatie: http://www.licht-geluid.nl/shop/Afbeeldingen/HLFL-25.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.licht-geluid.nl/shop/Afbeeldingen/HLFL-31.JPG

• Notna
  • Laatst online: 21:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:16:
[...]

aansluiting op mijn tv is met scart (enkel dit) dan heb ik 3 draden, 1 voor audio en 2 waarvan ik kan kiezen (composiet of s-video (denk ik). Ik kan enkel composite nemen.
Bedoel je dat ik deze draad moet aankopen, i.p.v de scart???
Scart, (geel) Composite en Svideo = Beeld
die andere kabel is neem ik aan een mini jack. Deze zal ergens in moeten gaan maar NIET in de hoofdtelefoon aansluiten. Ergo: dit is voor output VAN je TV. Dus niet nar. Als er geen audio in is, in de vorm van een mini jack, dan is deze er hopelijk wel voor tulip (red. Rood en Wit voor L+R). Als dit zo is, dan moet je dus eerder genoemde kabel gebruiken voor de audio.

Scart kan uiteraard ook voor geluid gebruikt worden, maar het ligt aan de maak van de kabel. Als er svideo + mini jack van je PC NAAR Scart gezet wordt, dan is het alles in 1. Als het puur svideo naar scart is en een andere kabel van mini jack naar ???? is het een ander verhaal ;)

Ow en gebruik eens de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop rechtboven je post. Anders krijg je van dat spammerige gedrag als je 4 berichten achter elkaar zet....

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 16-06-2008 22:23 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Wolf87
Het lijkt mij dat hij het zo aangesloten heeft:

TVPC
Audio LPC hoofdtelefoon
Audio RPC hoofdtelefoon
CompositeComposite Videokaart

Ik vraag me af, heb je last van een brom of echt van gezoem?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, mmmmmmmmmmmmmm (gezoem, vermoed ik) edit: kan ook een soort gebrom zijn hoor.
http://cgi.benl.ebay.be/w...eName=STRK:MEWN:IT&ih=011

dit is de kabel die ik aangekocht heb.
Misschien dat je daar iets wijzer van wordt.
Als ik bij de audiokabel een jack splitter steek, en in de knop steken van mijn pc luidsprekers. Is dan mijn probleem verholpen?

bedankt

edit O-) : heb achteraan nog 6 uitgangen waar ik zo een mini jacker kan inplaatsen.
2 ervan zijn ingenomen voor de luidsprekers: koptelefoon en geluid. Dan heb ik er nog 4. waarvan ik kan kiezen tussen lijningang - microfoon - hoofdtelefoon - lijnuitgang - achtersprekeruitgang - centrum subwoofer - zijluidsprekers.
Maar als ik dus lijnuitgang kies: dan is het wel wat geluid, maar meer gebrom-gezoem dan geluid.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog altijd niet opgelost,

Heb de juiste input gevonden voor de audio op mijn tv, maar toch nog altijd een storinggezoem.
heb de pcluidsprekers uitgeschakeld (stekker los), en de luidsprekers van mijn home cinema, maar het gezoem blijft.
Wat doe ik nu het best zonder al te veel kosten?

groetjes,

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:35

Croga

The Unreasonable Man

Heb je de PC in een geaard stopcontact aangesloten?

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:49
Hmm probleem had ik ook. Is mogelijk een potentaal verschil tussen je aarding van je pc en de kabel welke aan je TV zit geknoopt.

Haal je TV-Kabel eens uit de TV als je er je TV-out op het aangesloten.. gaat de brom dan weg.
Zo ja dan heb je dus last van bovenstaande issue

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Topicstarter
snakeye schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:07:
Hmm probleem had ik ook. Is mogelijk een potentaal verschil tussen je aarding van je pc en de kabel welke aan je TV zit geknoopt.

Haal je TV-Kabel eens uit de TV als je er je TV-out op het aangesloten.. gaat de brom dan weg.
Zo ja dan heb je dus last van bovenstaande issue
THANKS A LOT!!!!!!

Heb u bevelen eens opgevolgd, en het werkt!
Na 2 dagen gepruts, eindelijk gevonden.
Als ik de tvkabel uittrek, is de brom weg, oef!!
Wel staat het geluid behoorlijk stil en moet ik het luid zetten om het normaal te horen.
kan het probleem van de tv kabel opgelost worden? Zodat ik niet telkens de stekker moet uittrekken.
+ is het normaal dat het geluid stil is, indien je het vergelijkt met kabeltv?

Nogmaals , bedankt!

• Wolf87
Wolf87 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:18:
Een pc bromt vaak als de brandweer op een geluidsinstallatie. Dat komt doordat jack een ongebalanceerd signaal is. Wat een oplossing kan geven is het gebruik van een line-transformer of een DI box.

dus pc minijack naar bijvoorbeeld een stereo DI box.

[afbeelding]

Die heeft als input jack en output xlr. Je moet dan dus ook nog een verloopje hebben van xlr naar tulp.

DI box: IMG Stage Line DIB-102 DI Box

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je bovenstaand gebruikt hef je het potentiaal verschil tussen je pc en de tv voor het audiosignaal op ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:49:
[...]

THANKS A LOT!!!!!!

Heb u bevelen eens opgevolgd, en het werkt!
Na 2 dagen gepruts, eindelijk gevonden.
Als ik de tvkabel uittrek, is de brom weg, oef!!
Wel staat het geluid behoorlijk stil en moet ik het luid zetten om het normaal te horen.
kan het probleem van de tv kabel opgelost worden? Zodat ik niet telkens de stekker moet uittrekken.
+ is het normaal dat het geluid stil is, indien je het vergelijkt met kabeltv?

Nogmaals , bedankt!
Zo te horen is je wandcontactdoos in huis niet geaard en is er een potentiaalverschil tussen aarde in huis en aarde in de wijkcentrale waar de coax wel geaard is.

Zorg ervoor dat je wandcontactdoos alsnog geaard wordt.

Verder heeft dit niets te maken met videoplanken of beeldkanonnen. Ik move even...

Move VB -> LPPR

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1