Toon posts:

Microsoft Virtual server 2005 boot niet van dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik een melding maken van Microsoft Virtual Server 2005 R2 SP1 die ik momenteel geinstalleerd heb. Ik heb als host operating system MS Vista X64. Nu heb ik een virtual machine ingesteld voor server 2008 waarin ik wat zaken wil gaan testen.

Ik heb ingesteld dat de virtuele 2008 guest bak mijn fysieke dvd speler moet gebruiken. Wanneer ik mijn virtuele bak nu start, krijg ik de melding insert proper boot device. Nu heb ik dit natuurlijk gedaan en ik heb verschillende OS schijfjes geprobeerd. Dit zal dus niet de oorzaak zijn. Ik gebruik overigens wel de 32 bit versies omdat ik gelezen heb dat x64 niet wordt ondersteund.

Het lijkt er op alsof mijn dvd speler van de host machine stiekem toch niet gebruikt wordt waardoor ik mijn virtuele bak niet kan booten. Ik heb hier al wat rond gekeken en op technet gelezen in de FAQ. Helaas ben ik daar niets wijzer geworden. Wellicht heeft iemand hier een goed idee.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
maak van die fysieke dvd eens een .iso en mount die eens (kan dmv isorecorder)

heb je overigens de sp1 update mbt 2008 support ook installed :? (hij werkt ook wel zonder die update hoor, alleen is ie dan pokketraag)

http://www.microsoft.com/...56F42E3348&displaylang=en

Virtual Server 2005 R2 Service Pack 1 does not support Windows Server 2008, Windows Vista Service Pack 1, or Windows XP Service Pack 3

A physical media change is not reflected in the guest operating system

When you use Virtual Server on Windows Server 2008, the guest operating system may be unable to reflect the change in the physical media. To resolve this issue, you have to reassign the CD or the DVD to the virtual machine from the Administrator Web site.

[ Voor 44% gewijzigd door Zwelgje op 16-06-2008 21:18 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen iso's geprobeerd maar "gewone" installatie cd's zouden ook moeten werken. SP1 heb ik inderdaad ook geinstalleerd. Ik zal eens een ISO bakken, kijken wat dat voor effect heeft.

Edit:

Ja hoor een ISO werkt wel. Ik heb een iso van server 2003 Ent, en deze werkt prima. Heel vreemd.Wellicht heeft iemand toch een idee waarom normale installatie dvd's niet werken. Dit zou wel het geval moeten zijn volgens de documentatie.

Tijd om de update dus te installeren. Thanx!

Edit:

De update is geinstalleerd, het heeft alleen niet veel geholpen voor het ondersteunen van de 2008 dvd. Ik heb de command prompt speciaal als admin uitgevoerd wat ik overigens mijn mijn eigen user account ook ben. Als ik nu bijvoobeeld een W2K3 iso mount van dvd, kan de applicatie wel mijn dvd lezen. Het lijkt mij dus niet een probleem met mijn dvd speler of dvd.

Helaas heeft de fix er dus nog niet voor gezorgd dat ik kan booten vanaf een windows 2008 dvd of een iso kan gebruiken. Dan wordt de media niet herkend.

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 11:14 ]